8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    wnd

Illustrator 1 bestand staat 2x open

Heeft iemand een idee?

Ik open een illustrator .ai bestand om deze op te slaan als .eps. De eerste paar bestanden gaan goed, maar bij de 4e zie ik boven in de balk waar de bestandsbenaming staat ineens een dubbele punt en een 2. (document heet “ill 5.eps” maar na openen staat er “ill 5.eps:2”)

Ik sluit het bestand en daarachter staat hetzelfde bestand geopend met dubbele punt 1.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan?

Ik draai OSX Adobe CS.

Bijdrager
    crystina

Hetzelfde bestand is 2 keer geopend. :)

Bijdrager
    wnd

Ja….
    maar het bestand open ik 1 keer, en hij maakt er zelf 2 versie van. Vandaar de toevoeging 1 en 2 van Illustrator.

Maar waarom doet ie dit? En hoe kan ik het verhelpen.

Bijdrager
    crystina

Voorkeuren van Illustrator weggooien misschien?

Bijdrager
    wnd

Nee het hangt duidelijk aan het document want van de 80 bestanden hebben 8 bestanden dit probleem. Dus voorkeuren weggooien zou niets oplossen.

In ieder geval bedankt voor de suggestie.

Bijdrager
    Rat

Dit krijg je als je ‘Window’ –> ‘New Window’ kiest. Je krijgt dan 2 versies van je document. Het document wat boven op ligt is het actieve.

Misschien is hier een toetscombinatie voor die jij per ongeluk gebruikt?

Bijdrager
    wnd

Nee, dat is als je een nieuw document aanmaakt. Deze heet dan bijv. Naamloos 1, het volgende document dat je aanmaakt is dan naamloos 2. En inderdaad het document wat bovenop ligt is het actieve. Logisch.

Maar dit is het dus niet. Het is een bestaand document. Gemaakt door iemand, bewaard als .ai

Als ik dat document open, opent ie h’m 2 keer als het ware.

Net als vroeger met dcs bestanden uit photoshop, je had 1 bestand die bestond uit deel platen (voor elke drukgang een bestand)

Bijdrager
    wnd

oke nu snap ik wat je bedoeld. Volgens mij is dat het inderdaad. Ik ga kijken

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.