27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    blikkieb

Illustraties (cd-hoesjes) in Itunes

Vraagje. Als ik een (legale) cd wil importeren in itunes, dan zie ik in de info de juiste gegevens qua artiest, titel nummer, album etc. Maar er zit niet altijd een albumafbeelding bij.

Waarom soms wel, waarom soms niet?

En weet iemand waar ik albumafdelingen zou kunnen downloaden om deze dan maar handmatig toe te voegen?

Groet!

Bijdrager
    rdesign

Bij mij heeft er nog NOOIT een albumillustratie bijgezeten.:P

Covers kun je gewoon halen van Google, en als je betere kwaliteit wilt hebben Google je even op ‘free cd covers’.

En als je ze hebt gevonden, selecteer je het hele album, dan cmd+i, en dan plak je hem er zo in!

Bijdrager
    Yvesm007

Selecteer de/het liedje(s), rechtermuisknop, en “haal albumillustaties op”… :wink:
    Als de artiesten etc. worden aangevuld staat de albumillustratie automatisch ook op de Apple iTunes server.

Bijdrager
    miltonvv

Dat komt omdat de naam qua album en artiest niet altijd geheel overeenkomt met de data in iTunes. En dan kan hij de albumart niet vinden.

Wat je kan doen is de benaming aanpassen aan die van iTunes nadat je de cd geimporteerd hebt. Dan kan je de albumafbeelding downloaden. Eventueel kan je daarna de benaming weer terugzetten.

Bijdrager
    victor93

er is ook een heel handig programmatje voor album illustraties, het is een widget en is hier te downloaden.

Bijdrager
    victor93

gewoon het nummer aanklikken dan op F12 drukken en dan op het iTunes teken klikken en amazon art zal de illustratie zoeken. (ik zeg niet dat ie heb ook altijd vindt)

Bijdrager
    Yvesm007

Wat ook een héél leuk tooltje is –> GimmeSomeTune http://www.eternalstorms.at/gimmesometune/index.html

Bijdrager
    McHank

en wat is F12 voor iets bij jou, want bij mij is dat volume verhogen…?

Bijdrager
    DrStrange
    ”victor93″

het is een widget en is hier te downloaden.

Hmm, the page you’re looking for can’t be found.

:?

Bijdrager
    victor93
    Bijdrager
    victor93
    ”McHank”

bij mij is dat de sneltoets voor mijn dashboard. maar ik heb nog het oude toetsenbord en daar zit de volumetoets op de F5

Bijdrager
    blikkieb
    ”McHank”

met F12 krijg ik m’n dashboard….

Bijdrager
    victor93
    ”blikkieb”

met F12 krijg ik m’n dashboard….

sorry heb het veranderd

Bijdrager
    blikkieb
    ”victor93″

dit is de link: http://www.apple.com/downloads/dashboard/music/amazonalbumart.html

Dit werkt perfect! 9 vd 10 gaan goed!!

Thanks.

Bijdrager
    arbol

vraagje: ik heb hetzelfde probleem als blikkieb; heb de link gedownload en loop daar vervolgens vast….. wie helpt me vanaf dat punt verder. heb niet al te veel ervaring met dit soort dingen,dus……

Bijdrager
    victor93
    ”arbol”

vraagje: ik heb hetzelfde probleem als blikkieb; heb de link gedownload en loop daar vervolgens vast….. wie helpt me vanaf dat punt verder. heb niet al te veel ervaring met dit soort dingen,dus……

wat bedoel eigenlijk precies? dat de link niet werkt of weet je niet hoe het programma amazon art werkt ? :innocent:

Bijdrager
    arbol

ik heb via de link amazon art gedownload en krijg dan een overzicht met diverse bestandsmappen te zien met daaronder nog enkele andere bestanden. heb vervolgens i-tunes geopend en een album geselecteerd – met de rechtermuisknop de optie: albumillustraties ophalen en wordt dan doorverwezen naar i-tunes store……. daar houdt het op wat mij betreft. doe ik wat fout of moet ik inderdaad een account aanmaken om het te doen laten werken….

Bijdrager
    arbol

met andere woorden: ik weet niet hoe amazon art werkt haha

Bijdrager
    victor93

als je gewoon op de website : http://www.apple.com/downloads/dashboard/music/amazonalbumart.html rechts op downloaden klikt doet je mac de rest. dan open je itunes, klik op het nummer waar je een art voor wil, druk daarna op widgets in je programma balk (of op een sneltoets :P), en druk vervolgens op het itunes tekentje van amazon art

Bijdrager
    victor93

en je kunt ook nog altijd op google zoeken op ”how to install amazon art” :P:P en daarna kan je zoeken op ”how to use amazon art”

Bijdrager
    arbol

bedankt. ben nu stuk verder. heb ik geprobeerd en kom dan in een scherm terecht met een klein rondje met zwart pijltje naar rechts terecht
    = i-tunes windows fotogalerie. verder gebeurt er helaas niets…..

Bijdrager
    victor93

Zou je misschien een printscreen kunnen maken ?

Bijdrager
    arbol

heb voorlopig via google een andere manier gevonden maar ga hier ook mee verder. bedankt voor zover

Bijdrager
    arbol

mocht het later niet lukken stuur ik de sprintscreen in elk geval nog ff toe. kan het nu niet uitstaan dat het op jouw manier niet lukt. ga ermee stoeien. bedankt

Bijdrager
    zussie

DIT werkt ook goed

Bijdrager
    arbol

thanks, ga er vanavond eens mee aan de slag..

Bijdrager
    sanderman

Ik heb een account bij de iTunes store (vereist, als je daar tenminste je covers vandaan wilt halen) en vul zelf altijd de info in. Velen verklaren me compleet voor gek, maar m’n bibliotheek klopt wel exact. De info op basis waarvan ik muziek luister is correct ingevuld voor elk nummer, en vaak check ik het nog even met de iTunes store of het klopt, en vervolgens rechtermuisknop -> albumillustratie downloaden. Krijg je volgens mij ook een betere resolutie dan via Google.

Dat Amazon-verhaal heb ik geen ervaring mee.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.