5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    maaaarie

Illustratiekaders in Indesign

hallo

Ik heb een vraag. Ik werk in Indesign CS5 en er is iets gebeurd waardoor alle illustratiekaders die ik nu plaats automatisch een tekstomloop hebben en ook een tekstomloop van 5mm staat ingesteld. Ik wil graag dat als ik een illustratiekader plaats hij gene tekstomloop heeft. Ik heb overal gezocht, maar hoe kan je de eigenschappen van een nieuw te plaatsten illustratiekader aanpassen, zodat als je een nieuwe plaatst deze geen omloop meer heeft?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Hoi

Zorg dat, voordat je een kader tekent, de tekstomloop uit staat. Deze optie kan je bedienen zodra je het kader gereedschap hebt geselecteerd in je gereedschapsbalk. Let wel op dat er geen kaders of objecten geselecteerd staan wanneer je dit doet!

Bijdrager
    maaaarie

Super bedankt! Zo simpel is het dus!

Bijdrager
    MouseMighty

Toevoeging: Als je dat voor een aantal kaders nou net wel wil, dan klik je er 1 aan, doet de wijzigingen en maakt er een objectstijl van die je naar believen kan toepassen op desbetreffende kaders:wink:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ter verduidelijking: als je in InDesign geen objecten geselecteerd hebt, maar wel in de paletten e.d. dingen instelt, dan zijn dat de instellingen die automatisch meegegeven worden aan nieuwe objecten. Zet je bijvoorbeeld de achtergrondkleur op zwart terwijl er niks geselecteerd is, dan wordt elk nieuw object dat je neerzet, zwart (voor zover dat mogelijk is, natuurlijk).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.