6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sim0n

illegale OSX software

Hallo mede mac-fans

toen ik net mijn Mac had, heb ik een illegale update gedaan naar als ik het mij goed herinner 10.7.1.
    Nu hoorde ik dat er problemen kunnen volgen als je dit een keer hebt gedaan, ook als je erna wel legaal nieuwe software koopt.
    weet iemand in hoeverre dit waar is en wat ik er dan eventueel aan kan doen?

groeten

Inactief
    Anoniem

Clean install met legale software.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is ruwweg: niet waar.

Je kunt gewoon legaal upgraden, zonder clean install.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Is het niet zo dat aangezien alles via de store loopt sinds 10.6 een illegale versie van het OS niet herkent wordt en je dus ook geen updates krijgt? Want dan staat het niet in je aankopen-lijst toch? Dus zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om zonder een clean instal te upgraden naar 10.8

Bijdrager
    Ostinato

Ik weet niet het antwoord op je vraag, maar met de prijzen van OS X-upgrades vind ik het wel triest dat je illegaal gaat downloaden. Mijn eerste reactie is dan ook: zoek het lekker zelf uit als je het vertikt om die paar euro’s te betalen.

Bijdrager
    KarelWillem

Hij wil nu juist weten hoe het werkt als je het daarna wèl legaal koopt.
    Dat mag je dus toejuichen, en niet afkatten.

Apple kent voor haar huis-tuin-keuken-software geen echt registratie systeem.
    Zowel updates voor via de App Store aangekochte OS’en, als ‘anders geïnstalleerde’, komen gewoon netjes door.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.