30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 199)
  • Q:
    Bijdrager
    Monnnique

Hebben jullie illegaal software geïnstalleerd op jullie Mac?

Hebben jullie illegaal software geïnstalleerd op jullie Mac?

Bijdrager
    Felidae
    Monnnique op 24 mei 2010

Illegaal software op mijn Mac?

Hoe moeten wij nu weten of er illegale software op jouw Mac is geïnstalleerd?

Bijdrager
    Monnnique

@ Felidae

Vraag is aangepast.

Bijdrager
    arthur1511

Als iets goed is dan koop ik het graag, dus als ik al illegale software draai, dan is dat om uit te proberen voordat ik de dure uitgave doe.
    Maar 90 – 95% van alle software die ik draai is braaf gekocht en dus legaal.

Vroeger was bij mij 90 – 95% van wat ik draaide juist illegaal. Bij Mac heb ik de behoefte minder. De dingen die ik regelmatig gebruik zijn best betaalbaar. Ik wil nu ook niet meer hebben dat software niet of niet goed werkt omdat het illegaal is.

Bijdrager
    pinkie

Bedoel je dat de software illegaal is, dat ik de software illegaal heb verkregen of dat de software op een illegale manier is geïnstalleerd?

Bijdrager
    rdesign

Vaak om wat te proberen inderdaad. Bij mij is VMWare + Windows wel allemaal ge-demonoid. Ga geen geld betalen om Windows te betalen…:lol:

Bijdrager
    arthur1511 op 24 mei 2010

Als iets goed is dan koop ik het graag, dus als ik al illegale software draai, dan is dat om uit te proberen voordat ik de dure uitgave doe.

Ik download eerst altijd een gratis probeer versie of een illegale kraak om te ervaren hoe de software werkt, als de software mij bevalt dan schaf ik hem legaal aan door hem te kopen bij de winkel en als de software mij niet bevalt dan verwijder ik hem van mijn computer.

Bijdrager
    Pivni Pes

Dus met dit topic geef je toe dat je de”master collection” van maar liefst €3700,- niet proper hebt gekocht?

Lid
    lEl

Aangezien in geen antivirus moet voorzien is mijn budget voor software een kleine 50 euro per jaar per computer groter geworden, dus heb ik veel meer legale software op mijn Macje draaien

Bijdrager
    csteelooper

Vaak download ik eerst een illegale versie of een trial om de software uit te proberen. Maar ik weiger pertinent met hacks of cracks te werken, dus als de software niet met serial te unlocken is doe ik het met een trial en vervolgens ga ik als de software bevalt over tot aanschaf. Dit is overigens meestal mijn voorkeursmethode: van trial braaf naar aanschaf. Maar soms heeft een developer de trial qua bruikbaarheid dusdanig ingeperkt dat het in feite alleen mogelijk is de interface te testen, maar niet het eindresultaat. Dán gaan we dus even naar een serienummer sniffen of doen een download. En als de software echt bevalt neem ik de stap tot aanschaf.
    Voorbeeld: ik had Unison’s voorlaatste versie als trial, maar toen kon ik per sessie 5 articles downloaden. Dus duurde het erg lang en een onnoemelijk aantal sessies voor de download binnen was. Toen heb ik dus de koe bij de hoorns gepakt en met Unison een illegale versie van Unison gedownload, daarvan voor de veiligheid alleen het serienummer gebruikt en toen nog een tijd door geprobeerd. Toen kreeg ik lucht van de nieuwe versie van Unison en heb die braaf aangeschaft: het programma beviel me dus goed.

Aan de andere kant vraag ik me nu dus af of er mensen zijn die denken: ach, met deze crack/dit serienummer werkt de software ook en er zijn geen beperkingen (lees: ik kan nieuwe updates installeren, etc.) dus dan laat ik het zo. Ik weet dat deze incentive bij mij in mijn Windows-tijd vaak aanwezig was. Maar op mijn Mac is 90% van alles wat ik draai legaal, tot MS Office aan toe.

Bijdrager
    reneo

Ik verdien mijn geld met mijn mac, dus koop ik alle software die ik nodig heb om te kunnen werken.
    Met gekraakte software zou je geen geld mogen verdienen. Is ongeveer hetzelfde als met een taxi gaan die een gejatte auto heeft… Zou niet kloppen

Moderator
    Pete.Z

Alles wat ik draai is legaal, simpel, aangezien ik toch geen dure programma’s zoals photoshop gebruik.
    Duurste software die ik heb zal 40 euro gekost hebben.

Bijdrager
    Macosxachist

Zo te zien wil “ayatollah Monnnique” zijn/haar ”aanschaf” van Adobe CS5 rechtvaardigen….

Moderator
    Pete.Z

Dat topic zit ondertussen een slotje op, zodat het niet verder uit de hand loopt.

Als het een legale versie is, pas je vraagstelling wat aan zodat je niet de schijn tegen hebt, zou ik zeggen.

Bijdrager
    iDuck

Nee, alles legaal aangeschaft hier. Lijkt mij logisch.

Bijdrager
    placebo

ben met andere eens, eerste proef versie of torrent downloaden,
    daarna bij regelmatig gebruik gewoon de software kopen…geldt ook
    voor muziek, 1e downloaden, goede cd is een itunes bezoek, slechte cd
    = delete.
    Heb te vaak zinloos software en cd’s gekocht, daarom 1e alles testen.
    Heb op dit moment geen illegale software…maar redelijk veel muziek.
    Elke PC / MAC heeft iets zonder licentie: een film, een single enz…Apple
    is ook medeverantwoordelijk hiervoor: Hoe?
    De iTunes store nl is waardeloos, te gericht op nl producten, we wonen in Europa!,
    1 store, 1 prijs s.v.p..
    ..Geen movies, weinig tv series, veel Engelstalig audioboeken ontbreken…dus
    downloaden maar.
    Ik heb 3 iTunes accounts: Nederland, Duitsland en UK, absurd.
    Denk aan een soort gelijke situatie in de VS, een New York account, een voor L.A
    en een voor Florida…Tijd dat Apple de EU behandelt als de VS.
    Ook tijd dat copyright houders producten gewoon online aanbiedt.
    O ja ik heb beide de Beatles boxsets, mono en Stereo illegaal gedownload en ik hou ze
    lekker totdat EMI alles op iTunes zet…

Bijdrager
    casperrrrrrr

Zolang je maar van m’n fiets afblijft, die is niet om te proberen.

Bijdrager
    Predator

Illegale software of illegaal verkregen software?

Bijdrager
    Luukvandevin

Ligt er aan hoe hoog de pijn grens is voor mijn bankrekening. Maar iLife en iWork + Snow Leopard zo legaal als maar kan.

Bijdrager
    Лукас

Ik betaal voor al m’n software. Kost me 25 euro per maand bij KPN.

Bijdrager
    maarten_m4

Het verbaast me hoeveel BREIN aanhangers hier op dit forum te vinden zijn. Al heb ik toch mijn twijfels of allemaal waar is wat er over het aanschaffen van (en dus betalen voor) software geschreven wordt.

Bijdrager
    janbergstra

Ik heb geen illegaal gekopieerde software op mijn mac. Doodeenvoudig omdat ik graag support wil. En de meeste programma’s hebben wel een trial-versie en er is natuurlijk ook wel wat open source-software te vinden. Zoals OpenOffice.

Ik maak wel gebruik van de dagelijkse aanbiedingen van macupdate en hun software-bundels. Met de recent-goedkope dollar kan dat best uit.

Balen is het wel weer als developers ermee ophouden. Zo heb ik een geregistreerde versie van VisualHub en AudialHub, waarbij ik elke keer als ik mijn os x-versie update, maar weer moet hopen of het blijft werken.

En wat ik irritant vind is dat sommige developers voor een simpele update weer extra geld vragen. Bijvoorbeeld bij Cosmopod, die het plotseling niet meer deed na een update naar – destijds – 10.4.11
    Als ik wilde dat de versie het bleef doen, moest ik dokken. Bij dit soort developers koop ik niet meer en heb een niet-meer-te-gebruiken licentie.

Buiten dat kunnen veel mensen goedkoop studenten-licenties aanschaffen. Dan kan je beter een paar tientjes uitgeven dan versies op je hd zetten zonder support.

Jan

Inactief
    Anoniem

Ik probeer om zoveel mogelijk software te kopen.
    Ook zoek ik naar opensource software.

Bijdrager
    Kevin.

Heel veel software op mijn Mac is illegaal, word ik nu gearresteerd?

Bijdrager
    Dagaloni

Ik heb illegale software omdat ik het soms iets sneller vind en anders mijn vader moet overhalen om het te kopen, dan moet ik pinnen het het contant terug betalen aangezien ik geen internet rekening heb. En als ik me dat bedenk denk ik: “Voor die paar keer dat ik het gebruik?”. Nee even vuze of µTorrent openen en downloaden die handel.

Maar ik ben over het algemeen vrij legaal bezig! Zeker 85% is legaal, misschien zelfs nog meer!

Welk programma gebruiken jullie? Ik Vuze en µTorrent.

Bijdrager
    Monnnique
    pinkie op 24 mei 2010

Bedoel je dat de software illegaal is, dat ik de software illegaal heb verkregen of dat de software op een illegale manier is geïnstalleerd?

Maakt niet uit, als het maar een van de drie is.

Bijdrager
    Monnnique
    Pivni op 25 mei 2010

Dus met dit topic geef je toe dat je de”master collection” van maar liefst €3700,- niet proper hebt gekocht?

Waar baseer je dat precies op? Er staat helemaal niets over het wel of niet verschaffen van het softwarepakket.

Bijdrager
    Monnnique
    Macosxachist op 25 mei 2010

Zo te zien wil “ayatollah Monnnique” zijn/haar ”aanschaf” van Adobe CS5 rechtvaardigen….

Ook jij vergelijkt appels met peren.

Bijdrager
    Monnnique
    Predator op 25 mei 2010

Illegale software of illegaal verkregen software?

Je mag kiezen dit keer.

Bijdrager
    Vinhelper

@Monnique:
    Ik wil je even aan het volgende herinneren: dat het niet de bedoeling is dit topic te claimen om op jouw gesloten CS5-topic door te gaan.
    Dat topic is niet voor niets dicht, en dat betekent dat ook het onderwerp van het gesloten topic niet opnieuw moet worden aangewakkerd op dit forum.
    Hartelijk dank voor de medewerking.:wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 199)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.