10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iPod Jimmy

iLife niet geinstalleerd

Ik moet voor school iLife op een iMac op een stokje instaleren. Nu geeft hij alleen aan dat hij niet geinstalleerd kan worden omdat er een van de desbetrefende programma’s aanstaat ofzo, maar ik sluit alles af heb mijn computer zellfs geherstart. Weet iemand wat ik met doen?

Bvd

Bijdrager
    BartjeGossen

Programma voor programma installeren ipv het gehele pakket in een keer proberen te installeren. Mijn ervaring is dat de gehele installatie er mee ophoudt, wanneer slechts een onderdeel niet geinstalleerd kan worden.

Bijdrager
    apple freak

1 topic is wel genoeg hoor. Moderator?

kan je wat meer informatie geven over je foutmelding.

Ik neem aan dat je bedoelt met imac op een stokkie de iMac g4 dat halve bolletje met een lcd scherm staand op een zilveren staaf.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Ja die bedoel ik en dan middele grote beeldscherm. En er staat dat iLife niet op deze computer geinstalleerd kan worden omdat er een van de programma’s aan staat (GarageBand, iTunes, iMovie, iDVD etc.)

Bijdrager
    Tomaat

Kijk anders eens bij System Prefs -> Accounts -> huidge gebruiker..jouw naam dus ofzo -> Startup Items of daar niet een programma van iLife op de achtergrond word gestart ofzo.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Ik ga ff kijken ik geef bericht!

Bijdrager
    iPod Jimmy

En ja hoor daar zie ik een iTunes helper staan dat schakel ik ff uit oke?

Bijdrager
    Xserve

op mijn Mac mini was iLife ’04 voorge├»nstalleerd. Heb eventjes iLife ’05 (meegeleverd) erop gezet.
    Gewoon ge├»nstalleerd, en hij heeft onmiddelijk iLife ’04 upgedated.

Geen verdachte foutmeldingen.
    Ik zie het probleem dus niet echt.

Als je iLife op die iMac G4 moet zetten, staat er dan nog een andere versie op? Welke?
    Welke zet je derop? (ik veronderstel ‘o4- ‘o5, maar … wie weet)

probeer misschien eers iLife ’04 eraf te gooien.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Er is ook geen probleem meer het lach inderdaad aan het system prefs -> accounts -> (jouw naam) -> opstarten. daar stond iets met iTunes en het is weer gefixed!!! Allemaal hartelijk bedankt.

Bijdrager
    Wulfey

wat helpen kan;
    Als je op MacintoshHD/Library/Receips alle pkg’s weg haalt die in het iLife pakket zitten en daarna opnieuw instaleren.
    Let wel op dat er in de startup items van je account geen iLife applicaties zitten.

Mocht dit nog steeds niet lukken…andere user maken en daar nog es proberen.

succes!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.