4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    AliO

iLife in iCloud

Hallo, ik ben sinds kort een Mac/iPhone gebruiker..

Kan iemand mij vertellen waarom er geen iCloud support is voor iLife?
    Ik werk graag op m’n Mac met iMovie, maar het zou handig zijn als ik er zonder omweg via iTunes dan mee verder kan op mn iPhone.
    Ik ben vast niet de enige met dit probleem, of zie ik een optie over het hoofd?

Groet,

AliO

Moderator
    Poezenbeest

Helaas zie je geen optie over het hoofd. iCloud is een samenvoeging van een experiment dat iWork.com heette en MobileMe (voorheen .Mac).

Helaas zijn de mogelijkheden van iCloud beperkt. Wat jij wil kan alleen tussen iOS-apparaten met de iWork-programma’s (Pages, Numbers, Keynote) en dan nog kan je niet zomaar een document van de iPhone vlekkeloos op de Mac verder bewerken. Dit is een veelgevraagde feauture, wellicht dat Apple er komende maand op de WWDC mee komt (hun jaarlijkse presentatie van nieuwe producten op 8 juni als ik mij niet vergis).

Vanuit Apple valt het niet te verwachten dat iLife ook op iCloud komt. Vaak zijn projecten uit iMovie en Garageband te groot om te steeds op en neer te laden tussen devices, daarnaast zou het ook teveel ruimte in beslag nemen op de servers van Apple.

Een alternatief waar je naar kan kijken is Dropbox, daar heb je een schijf die je overal vandaan kan benaderen. Ik weet alleen nog niet hoe de intergratie is met de programma’s op iOS. Denk daarbij trouwens ook aan je databundel die met het uploaden van een filmpje wel erg snel vol raakt.

Bijdrager
    App-ie

Je hebt als je iCloud hebt standaard maar 5GB. De iOS varianten van iLife kunnen overigens wel op iCloud gegevens opslaan. Photo Stream telt niet op bij die 5GB.

Bijdrager
    AliO

@Zerk

Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik dan gelijk, haha:)
    Ik wacht idd vol spanning op de WWDC, hopelijk gaan ze hier wat mee doen.
    Ik dacht dat er binnen iOS nu de mogelijkheid is om synchronisatie van apps alleen over WIFI te laten plaats vinden, (kan het nu even niet vinden) maar dat zou voor de iLife projecten natuurlijk prima werken als je het mij vraagt.
    Verder zou ik niet weten hoe ik een iMovie project in dropbox kan plaatsen en die dan weer op een ander apparaat kan inladen.

@App-ie

Ik heb iMovie op zowel m’n iPod en iPhone, maar er word niks gesynchroniseerd.
    Ik krijg de melding dat er geen projecten beschikbaar zijn om te kopiëren uit iTunes.

iig bedankt allebei!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.