11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    505

iLife: alleen iWeb

Hallo,

Ik heb een vraagje over iLife. Binnenkort komt mijn oude Apple laptop, maar ik zou er graag iWeb op willen. Maar nu heb ik niet veel schijfruimte daarop, dus kan je gewoon bij het installeren kiezen welke programma’s uit iLife je wil?

(Misschien heel logisch, maar heb nog geen ervaring met Mac)

Bijdrager
    a la Mac

Ja.

Bijdrager
    tijn22

Da’s wel heel kort en bondig. Maar het klopt wel.

Je kunt de installatie aanpassen, met alleen de programma’s die jij wilt installeren. Ik gebruik GarageBand niet, dus die heb ik dan ook niet geinstalleerd.

Bijdrager
    boekeloo

Nou is het mooie van de iApps wel dat ze zo mooi samenwerken. dwz als je met iWeb een site maakt je daar heel eenvoudig foto’s en films op kan zetten mbv iPhoto en iMovie. Dus dat zou ik wel doen. Garageband neemt heel veel ruimte dus die weglaten wellicht….

Succes

Bijdrager
    PietjePuk

Ik kan Bookeloo alleen maar bijtreden, iWeb hangt heel erg sterk verbonden aan de rest van de iApps (vooral iPhoto en iMovie). Het bespaard je veel tijd om je site te maken als je via die programmas content in je site integreerd.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Je kan natuurlijk dus aangepaste installatie doen en dan bijvoorbeeld alles uitvinken behalve iWeb. Natuurlijk kan ik De rest alleen ondersteunen dat je het jezelf makkelijker maakt als je de rest installeert.

Bijdrager
    Macs

Dat kan inderdaad, maar toch denk ik dat je ze beter allemaal installeert. Zoals boekeloo al zei: ze werken zo mooi samen. Nu, iWeb doet het ook prima alleen hoor. Je hebt er de rest niet voor nodig.

Bijdrager
    505
    ”boekeloo”

Nou is het mooie van de iApps wel dat ze zo mooi samenwerken. dwz als je met iWeb een site maakt je daar heel eenvoudig foto’s en films op kan zetten mbv iPhoto en iMovie. Dus dat zou ik wel doen. Garageband neemt heel veel ruimte dus die weglaten wellicht….

Succes

Neemt iPhoto veel ruimte in? Ik was niet van plan Garageband en iMovie te gebruiken, maar misschien iPhoto wel. Gaat me een beetje om de ruimte, zit er namelijk maar heel erg weinig in.

Ik heb deze laptop er voor erbij, om eens goed en rustig Mac te gaan ontdekken. Voor zwaar werk heb ik wel mijn gewone pc…

Bijdrager
    tijn22

Zo groot zijn ze bij mij in de Programma’s map (iLife 06):

iPhoto is zo’n 500mb
    iMovie 100mb
    iTunes 60mb
    iWeb 630mb

( je neemt toch wel een G4 laptop he? Anders kun je iLife 06 niet draaien. )

Bijdrager
    505
    ”tijn22″

Zo groot zijn ze bij mij in de Programma’s map (iLife 06):

iPhoto is zo’n 500mb
    iMovie 100mb
    iTunes 60mb
    iWeb 630mb

( je neemt toch wel een G4 laptop he? Anders kun je iLife 06 niet draaien. )

Nee, helaas het is een G3 powerbook. Maar ik ga het proberen met deze handleiding http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2203

Bijdrager
    awesomemac

Okay, suc6 dan ermee. Maar zoals al eerder gezegd werd is iPhoto, iTunes erbij hebben wel erg handig voor iWeb hoor. Ideaal zo’n mediabrowser erin.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.