19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    mcvlo

iLife

Eerst kan je steeds updaten, nu moet je steeds kopen. Vorige jaar nog ilife 04 aangeschaft voor de hele familie, nu kan ik de nieuwe versie 05 wéér gaan aanschaffen. Allerlei aangeschafte software kan je blijvend voor niets updaten, maar apple is nu geloof ik een andere weg ingeslagen. Het is wel gortig dat je geen update kan krijgen voor wat minder dan de totaalnieuwprijs! Om niet te spreken van gewoon gratis…..

Bijdrager
    Nikita

Ja da’s lullig… Gewoon een jaartje wachten op iLife ’07 :wink:

Bijdrager
    mcvlo

Nee, die van 2010, die wordt het helemaal!

Geblokkeerd
    Anoniem

Uhmmm… je weet toch wel dat zei ook hun brood moeten verdienen,
    en zoals met elke grote update, moet je ervoor betalen?
    Van iLife ’02 naar ’03 moest je ook betalen, en van Adobe creative suite naar CS
    moest je ook betalen.

Ik vind ’t al heel netjes dat ze wel gewoon een update voor ’03 maken mocht
    dat echt nodig zijn. En ze verplichten je natuurlijk ook niet om iLife ’05 te kopen,
    want dat wil je nog altijd zelf.

Voor OSX 10.3 moest je betalen, en als je OSX 10.4 wilt, zul je inderdaad wéér
    moeten betalen.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    mcvlo

of gewoon een nieuwe computer kopen, :apple: = :innocent:

Bijdrager
    Nitai

Om elke keer iLife voor heel de familie aan te schaffen is ook onbegonnen werk niet waar?

Sowieso moet je je afvragen of een dergelijke upgrade wel noodzakelijk is voor jou. Maar dat kan je zelf het beste beslissen.:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ach, ik heb iLife ’05 ook, en vind ’t een leuk hebbedingetje.
    Maar het enige waar ik persoonlijk achteraan zit, en ook koop
    (of een versie via m’n werk krijg :P), is het nieuwe systeem

iLife ’04 werkt prima, dus ik zie niet in waarom je zou móéten
    overstappen naar ’05. Ze verplichten je niets; ze updaten gewoon
    zoals het hoort, én in de tussentijd maken ze een nieuwe versie
    die meer kan, waar je gewoon voor moet betalen.

Bijdrager
    imaccer2

Hoi begrijp je maar ik heb ook Ilife 05 en Iwork en Adobe elements 3 gekocht .
    Je moet het zien als hobby en dat kost geld.
    Wat betreft die updates dat is niet meer zo als vroeger
    Dat geef ik toe maar als ze met een prog te voorschijn komen is het toch altijd beslist de moeite waard of niet.
    En alles veranderd in het leven ook WIJ

Bijdrager
    Mendoza
    ”mcvlo”

nu kan ik de nieuwe versie 05 wéér gaan aanschaffen. .

wat een raar verhaal. je hoeft helemaal niets aan te schaffen. iLife 04 voldoet prima. iLife 05 heeft een paar extra functies, maar ik kan nu niet zeggen dat die een noodzaak zijn om te hebben.
    daarnaast klopt je verhaal ook niet. om de zoveel jaar komt er een nieuwe versie van Photoshop, MS office, etc. iedereen moet daar gewoon voor betalen hoor . . . .

Geblokkeerd
    Anoniem

precies wat je zegt Mendoza…
    Ik snap dat “moeten” ook niet zo. Elke major update kost geld; voor hun, maar
    uiteraard ook voor ons. En niemand die je verplicht die nieuwe versie te kopen.

Bijdrager
    Hobbes

Het gaat tegenwoordig heel snel: Mac OS X
    10.0 Cheetah: Saturday 24th March 2001
    10.1 Puma: Tuesday 25th September 2001
    10.2 Jaguar: Saturday 24th August 2002
    10.3 Panther: Friday 24th October 2003

dat betekend in 2 jaar 4 X $149,99 te betalen dat is niet niets.

Bijdrager
    Mendoza

snel . . . . wat is snel. het is een sector die fors in ontwikkeling is. ik ben eerlijk gezegd wel blij dat het snel gaat. 10 jaar geleden tiepte ik een briefje en speelde ik een spelletje op de PC. nu is het mijn stereo, belangrijk communicatiemiddel, binnenkort videorecorder, spelcomputer, doka, etc.
    wees blij dat het snel gaat en koop slechts de upgrades de voor jou van belang zijn.

oh en dat sommetje raakt kant nog wal. je zou er best eens eentje over kunnen slaan . . . . daar doet je computer het weinig slechter van. misschien schaf ik straks tiger aan. mischien ook niet, maar als ik hem aanschaf dan snap ik zelf ook wel dat ik dit slechts doe uit nieuwsgierigheid. niet omdat het een noodzaak is.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Hobbes”

Het gaat tegenwoordig heel snel: Mac OS X
    10.0 Cheetah: Saturday 24th March 2001
    10.1 Puma: Tuesday 25th September 2001
    10.2 Jaguar: Saturday 24th August 2002
    10.3 Panther: Friday 24th October 2003

dat betekend in 2 jaar 4 X $149,99 te betalen dat is niet niets.

4×149,-? Uhm, wie verplicht jou om te kopen dan?
    Daarnaast, ze zeiden zelf al dat 10.4 de laatste versie was voorlopig, omdat dit
    tempo niet vol te houden is. En bij 10.0/10.0 gaven ze al aan dat dit OS nog een
    kindje was, die nog volwassen moest worden.
    Dus lijkt het mij logisch dat ze een stuk sneller met nieuwe versies komen die
    allen weer stukken beter zijn dan de voorgaande versie.

Bijdrager
    tiny

Ik vind het een beetje raar dat mensen zeuren over de prijs van iLife of over het feit dat je het ‘moet’ aanschaffen. Voor zo een lage prijs heb je vijf prachtige programma’s in één.

De updates ‘binnen één versie’ (dus bv. van 4.0 naar 4.1 of zo) zijn altijd gratis maar toen Apple een jaar of wat geleden uit kwam met iLife ’04 werd er geld voor gevraagd. Onvermijdelijk. En, nogmaals, echt niet veel. Dat vind ik tenminste. Bovendien staat alles er gewoon op als je een nieuwe Mac koopt. Je kan dan meteen aan de slag…

Bijdrager
    Powerpuppy

de verbeteringen in i life 05, en dan vooral garageband en de integratie met i work zijn fantastisch…echt het is een koopje.
    wanneer ik tiger moet geloven , en dan vooral spotlight..wow dat is een koopje…net zoals in panther expose aleen al z’n geld waar is.tja ..je beslist zelf hoe up to date je wil zijn, bij apple krijg je echt waar voor e geld, maar de vrg is altijd, of jr het er voor over hebt,

Bijdrager
    Mendoza

expose voor €150 . . . . .
    ja, ja.
    zou ik er niet voor betalen.
    en dat spotlight moet zijn waarde nog maar bewijzen.

Bijdrager
    Powerpuppy

tja, het is de keuze van eenieder zelf, je kunt altijd nog een winbak aanschaffen met xp………

Bijdrager
    tiny

Ja, dat vind ik ook. Schaf dan iets aan waar een inferieur OS op draait. 150 euro voor Exposé is trouwens helemaal niet waar. Er zit heel veel meer in dan alleen dat. Over de hele linie zijn er verbeteringen uitgevoerd. Ik moest laatst weer onder Jaguar een paar dingen doen en ik schrok me rot van wat ik allemaal miste. Ik merkte duidelijk hoeveel sneller en makkelijker alles met Panther gaat. En bij Tiger heb ik weer dat gevoel. De widgets zijn niet alleen maar mooi maar ook nog erg handig. Hetzelfde als Exposé. Maar Spotlight, Automator etc etc zijn allemaal dingen die de productiviteit sterk verhogen…

Bijdrager
    Mendoza

euh . . .
    iemand merkte op dat alleen expose al €150,- waard was . . . . .

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.