10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iJeroen

iLife ’09 kopiëren

Ik krijg morgen Snow Leopard binnen en aangezien mijn Macbookje trager en trager begint te worden ga ik een schone installatie doen, en m’n belangrijke spullen (muziek, foto’s, documenten e.d.) op een externe HD zetten. Na de installatie moet ik natuurlijk wel alle programma’s opnieuw installeren. Ik zo’n drie kwartier gezocht, kan ik het doosje van iLife ’09 niet meer vinden.:x Ik heb iLife ’09 wel normaal draaiend op mijn computer. Als ik de programma-icoontjes kopieer naar de externe HD en ze na de installatie gewoon naar mijn Programma’s-map kopieer, werkt iLife dan weer normaal of heb ik hier extra systeembestanden voor nodig?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Pieterr
    ”iJeroen”

Als ik de programma-icoontjes kopieer naar de externe HD en ze na de installatie gewoon naar mijn Programma’s-map kopieer, werkt iLife dan weer normaal of heb ik hier extra systeembestanden voor nodig?

Dat laatste. Dus toch nog maar een keer de zolder op, of geen Clean Install doen…

Bijdrager
    iMous

Je zou met het programmaatje AppCleaner kunnen kijken van welke bestanden iLife ’09 gebruik maakt en deze allemaal kopieren en terugplaatsen. Volgens mij moet je dan een heel eind komen.

Bijdrager
    Joffry
    Bijdrager
    iJeroen
    ”Joffry”

Pacifist

En hoe gebruik ik dat om iLife te kopiëren?

Bijdrager
    iMous

Volgens mij heb je aan Pacifist niet zoveel. Die werkt met installers. Waarschijnlijk is het handiger om te kijken waar de bestanden geinstalleerd zijn op het systeem, in tegenstelling tot de inhoud van de installatiebestanden bekijken.

Appcleaner: http://www.freemacsoft.net/AppCleaner/

Applicatie erin gooien, en kijken welke bestanden hij optrommelt, deze kopieren en later terugplaatsen op de juiste plek.

Bijdrager
    Joffry

Je zet de iLife packages terug (HD>bibliotheek>receipts) en je opent ze allemaal. Het zijn per slot van rekening installers, zoals al eerder opgemerkt.

Bijdrager
    Oppie
    Bijdrager
    iMous

Volgens mij is de pacifist oplossing totaal niet bruikbaar.. Maar moet je gewoon de bestanden zoeken n.a.v. AppCleaner en die backuppen.. Wellicht wel een goed idee om de bestanden uit de ‘Receipts’ ook te kopieren

Bijdrager
    Joffry

@Oppie: Beschouw het maar zo. Dat gaat dus op deze manier niet werken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.