15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Killer

iLife 08 opnieuw installeren

Ik moest laatst mijn MBP opnieuw installeren. Maar toen is dus ook Ilife 08 verwijderd. Ik heb geen cd gekregen van Apple…. of krijg je die sowieso niet of staat hij ergens anders op? Anders moet ik ze even mailen want heb die dingen wel nodig…

Heeft iemand het antwoord?

Bijdrager
    RobApple

Kan op de installatie CD/DVD staan. Hoe oud is de computer? Vanaf eind 2007 denk ik zal iLife 08 wel meegeleverd zijn, maar weet niet of het bij iedere nieuw gekochte computer meegeleverd wordt. Bij mijn Mac Pro (juli 2008) in ieder geval wel. “Anders moet ik ze even mailen”. Wie zijn ze?

Bijdrager
    Killer

Nou mijn is besteld op: 22 juni… maar heb geen losse cd van iLife 08..

Er staat op die doos wel included iLife08, maar heb geen cd er van

Bijdrager
    RobApple

Dan staat iLife 08 op de installatie CD/DVD. Zit bij iedere nieuwe computer.

Bijdrager
    RobApple

Geïnstalleerde software:

Mac OS X versie 10.5 Leopard (met Time Machine, Snelle weergave, Spaces, Spotlight, Dashboard, Mail, iChat, Safari, Adresboek, QuickTime, iCal, Dvd-speler, Photo Booth en Xcode Developer Tools)
    iLife ’08 (bevat iTunes, iPhoto, iMovie, iDVD, iWeb en GarageBand)

Dit is voor MacBook Pro 15″ MB133, MB134 en MB166 17″.

Introductiedatum: 26.02.2008-Einddatum: 14.10.2008

Bijdrager
    Edwin

Op de eerste DVD staat Mac OS X Leopard en op de tweede DVD staan de Applications (iLife). Dat was bij mijn MacBook van dec 2007 en mijn nieuwe MacBook Pro van nov 2008.

Bijdrager
    Killer

Dus even tweede installatie disk er in gooien en dan opstarten via de cd? of gewoon via osx zelf?

Bijdrager
    sypie

Via OS X zelf, als dat niet wil of als er geen fatsoenlijke installer is: opstarten vanaf die DVD en dan de extra software installeren.

Bijdrager
    Killer

Kan het niet vinden op die cds….

Bijdrager
    Pieterr

Wat krijg je te zien (aan keuze opties) als je de eerste van de twee DVDs die bij je Mac zaten toen je hem kocht, opstart?

Kies eerst ‘Install Mac OS X and Bundled Software’. Daarna, staat er een icoon bij met iets in de trant van “Install Bundled Software Only” ? Zo ja, kies die.

Bijdrager
    Edwin
    ”Killer”

Kan het niet vinden op die cds….

Ik heb die DVD’s maar eens even opgezocht maar er zit inderdaad een verschil in die van dec 2007 (MacBook) en nov 2008 (MacBook Pro)

In die van dec 2007 (die ik nu bij de hand heb) plaats je de eerste DVD en dan zie je het volgende scherm waar je kan kiezen voor “Installed Bundled Software Only”. Mogelijk kan je dan nog een selectie maken maar ik klik er nu even niet op:wink:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je Leopard hebt geïnstalleerd via de meegeleverde DVD, staat iLife er ook op.
    Zo simpel is dat. Maar mogelijk niet iLife8 maar een vorige versie.
    (hangt er vanaf hoe oud de computer is)
    Als je iLife8 wilt hebben moet je dat apart kopen.

Bijdrager
    RobApple

Hoe oud de MacBook Pro is staat hierboven. Juni 2008. iLife 08 staat erop.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dan behoort de TS gewoon iLife8 te hebben. Wordt gewoon bij elke Mac geleverd hoor.
    En dus ook standaard geïnstalleerd (tenzij hij iets heeft uitgevinkt misschien?)

Bijdrager
    Killer

Hulde er stond ergens gebundelde moest je wat dingen aan vinken, maar is nu gelukt:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.