9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    pensioen

iLife 06 ( iPhoto )

Ik had iLife 06 op mijn iMac ge installeerd, en had problemen met het openen van mijn foto’s en het bewerken van de foto’s. :oops:
    Toen heb ik alle foto’s uit iPhoto verwijderd en ook iPhoto zelf van de computer verwijderd.
    Daarna heb ik iLife opnieuw op de computer ge installeerd en vervolgens een paar nieuwe foto’s gemaakt en die in iPhoto geplaatst.
    Het resultaat is het zelfde, als ik een foto wil openen of bewerken krijg ik de volgende mededeling :

Onleesbare bestanden : 1

Het volgende bestand kan niet worden ge importeerd. ( het bestand bevindt zich in de map ” iPhoto Libary ” )

/Users/bruijn/Pictures/iPhoto Library/Modified/2002/Originals/DSC00005.jpg

En vervolgens kan ik de foto dus niet openen en bewerken, wie oh wie kan mij helpen ? :cry:

Moderator
    unSOUND

Dan is het bestand zelf dus beschadigd…

Bijdrager
    Petje

Waarschijnlijk is de foto beschadigd.
    Dit kan je testen door de foto te openen met een ander progje….bijv photoshop of je gebruikt safari even om de foto te bekijken.

Bijdrager
    Joffry

Ik zou toch eens ‘Applejack’ downloaden. De Readme file printen en van Applejack eens de ‘Deep Auto Mode’ laten werken, misschien dat dit helpt. Download Applejack :http://www.macupdate.com/info.php/id/15667

Bijdrager
    pensioen

Nee, de foto’s zij niet beschadigd.:cry:

Bijdrager
    Petje

Als de foto’s niet beschadigd zijn dan zou ik deze foto eens een andere naan geven en vervolgens openen i iphoto.
    Probleem zou dan verholpen moeten zijn.

Bijdrager
    Dbakker

Hoe heb je de afbeeldingen verwijderd?

Vanuit het programma iPhoto –> prullenmand van iPhoto
    of
    met de verkenner de hele afbeeldingen/iPhoto libary –> prullenmand gegooid?

In het eerste geval komt je ervaring overeen met de mijne. In de oude directorystructuur van iPhoto zitten onbekende niet nader gedefinieerde bestanden die bij mij tot eenzelfde fout leidden en met de weggooiactie vanuit iPhoto niet verdwijnen. Ook de directorystructuur blijft gehandhaafd.

Ik heb het opgelost door alles via de verkenner weg te gooien en de bestanden te importeren.
    Wellicht helpt dit je een stapje verder.

Groet
    Douwe-Jan

Bijdrager
    Gijs

Nou heb je twee topics over hetzelfde probleem lopen. Ik heb twee suggesties voor je gepost in het andere topic.

Bijdrager
    MacBeer

Twee topics openen hierover is onzin. Het jongste topic (deze dus) gaat op slot en we gaan verder in het andere topic (link in post boven deze).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.