10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    SvS

iLife 06 -> iLife ’08

Een vraag… Ik heb nu iLife 08 binnen. Op Macbook staat de ’06 versie.
    Mijn vingers branden om het te installeren, maar mijn verstand zegt: ho stop, kijk eerst na of de lopende zaken goed worden overgenomen door nieuwe versie, bedacht ik me nu opeens.

Zoals:
    iPhoto, ik heb twee Fotoalbums die ik pas na oud en nieuw ga verzenden. (album maak ik over het hele jaar 2007 en ik werk dat nu steeds beetje bij beetje bij, zodat ik niet alles in 1 moment hoef te uitzoeken en te plaatsen) Als ik iPhoto 08 installeer, neemt het de fotoboek ook over? Of is het weg?

iWeb, ik heb een website welke ik geregeld vanuit iWeb update hou.
    Wordt die probleemloos geopend door versie 08?

2e vraag: zit in iPhoto 08 ook weer hetzelfde albums als de voorgaande versies? Momenteel gebruik ik ook een album van babythema. (“een jongen!” of “een meisje”) Zit dat er ook weer in?

Bijdrager
    Jem555

Maak sowieso een backup van je iPhoto-map in Finder en van je iWeb-bestand (dat is het bestand “.domain”). Werkt verder prima hier… Boeken zijn hetzelfde.

Bijdrager
    JazzyJeff

Ik ben ook afgelopen week overgegaan van ’06 naar ’08.

Het is altijd verstandig een backup van je files/mappen te maken (mocht er onverhoopt iets mis gaan), maar ik heb verder geen problemen ondervonden.

iPhoto heeft gewoon al mijn foto’s en albums overgenomen. Ik heb geen fotoboeken aangemaakt, dus dat weet ik niet, maar de albums nam hij bij mij dus wel gewoon over.

De functie ‘gebeurtenissen’ komt er bij in iPhoto. Hij zet automatisch je filmrollen om naar gebeutenissen. Je zult dus zelf je foto’s moeten uitzoeken en in zelf aangemaakte gebeurtenissen moeten stoppen.

Ik kon zonder problemen mijn website openen in iWeb. Voor zover ik weet brengt die ook geen problemen.

Over die album thema’s kan ik je niets vertellen. Ik gebruik dat zelf niet en kon het ook zo 1,2,3 niet vinden.

Bijdrager
    Gaby

Ik had al mijn foto’s onderverdeeld in 20 mappen, na het installeren van 08 had ik in plaats van die mappen een stuk of 300 gebeurtenissen. Dat heb ik dus allemaal wel uit moeten zoeken.
    Maar dat is het me wel waard geweest; 08 is echt goed!

Bijdrager
    nookie

Er is voor jouw vragen een heel mooi topic beschikbaar:
    iPhoto bagger

Bijdrager
    SvS

Ok, geïnstalleerd en op de gebuertenissen na geen problemen. Maar die is nu ook weer op orde gebracht. iWeb ook prima in orde. Dank!

Bijdrager
    AdvanDongen

In iPhoto 06 kon ik bij de originele foto’s komen. Nu in 08 krijg ik die map niet meer open?
    Hoe los ik dat dan op?
    Ik bedoel via de Finder….

Bijdrager
    SvS

Selecteer dat “iPhoto Library” in afbeeldingenmap, dan kies je “toon pakketinhoud” met rechtermuisknop of ctrl toets.
    Open map “Originals” en je ziet de mappen.
    Voilà.

Bijdrager
    AdvanDongen

Thanks!
    Waarom werkt dit eigenlijk niet met een gewoon pijltje?

Bijdrager
    SvS

Geen idee, men wilt het misschien opgeruimd houden, dus niet a la Windows??

Over iPhoto nog; Thema’s zitten er inderdaad nog in, behalve de baby thema… Ik had het geluk dat ik dat boek al had aangemaakt in oude iPhoto. Nu krijg ik een melding dat ik deze nog kan versturen, maar niet meer opnieuw kan aanmaken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.