10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    klonic

Ik zoek OSX 10.4

Ik heb hier een kapotte MacBook Pro uit 2006 (zoeken met een muisknop en een zilver toetsenbord). Nu zit er een lege HDD en moet er dus weer een OS op komen. Als ik de DVDs gebruik die erbij zitten (10.5, Leopard) krijg ik de melding dat deze te nieuw is. De Macbook is volgens mij met 10.4 geleverd origineel (deze is in 2005 uitgekomen en 10.5 is in 2007 uitgekomen). Daarom hoop ik dat 10.4 wel zou werken.

Ik heb er twee kunnen downloaden maar is een beetje sketchy en de ander was voor PPC, wat dus niet werkt op een Intel MacBook Pro.

Daarom hoop ik dat iemand mij hier kan helpen aan een DVD van 10.4 voor Intel systemen. Het liefst in de omgeving van Rotterdam. Ik hoef de DVD niet te hebben slechts even te lenen.;)

Bijdrager
    Indomarco

Volgens mij heb ik die nog wel liggen. Zal zo eens kijken. Rotterdam-Noord

Bijdrager
    Indomarco

Pleite, ik kwam 10.2 en 10.6 tegen en een leeg doosje waar 10.4 in hoorde te zitten, sorry

Inactief
    Anoniem

Ik heb de DVD volgens mij nog wel ergens liggen, alleen heb je er niks aan. Als ik het goed heb was de DVD-versie van Tiger enkel voor de PowerPC, en niet voor intel. Pas na de introductie van 10.4 kondigde Apple aan dat ze op intel over zouden gaan, dus wat jij nodig hebt is een specifieke versie van Tiger voor intel. Ik zou proberen om hem ergens “gratis” van internet te plukken, de kans dat iemand hem thuis heeft liggen is niet groot.

Edit: Apple heeft nooit een losse versie van Tiger voor intel verkocht, er bestaat enkel de recovery-DVD die je bij de aankoop van je Mac kreeg.

Bijdrager
    G-Force

10.5 (retail disc) zou moeten werken. 10.4 gaat alleen werken als je een grijze recovery dvd vindt en dan ook nog een specifiek voor jouw model. Eigenlijk zou alles tot en met 10.7 moeten werken.

Bijdrager
    hansman

Ik heb nog een DVD liggen met Mac OS X Tiger. Versie 10.4.3.

Inactief
    Anoniem
    hansman op 12 maart 2015

Helaas heeft hij daar niks aan, omdat die DVD enkel de versie van Tiger voor de PowerPC bevat. Apple heeft gewoon nooit een losse retail-DVD met Tiger voor intel verkocht. De enige optie is om hem ergens “illegaal” te downloaden.

Bijdrager
    FloorvN

ik heb nog wel een iso van 10.4.8 Universal, daar heb jij denk ik wel wat aan !

Bijdrager
    klonic

Oh ik zie nu dat ik niet meer heb gereageerd. Ondanks dat ik wel een reactie had geschreven…;!

Ik heb dus 10.4.8 gevonden met 1 seeder gelukkig wel een actieve seeder. Deze werkte uiteindelijk. Zoals Zakske al zei, 10.4.3 is te oud, die ondersteunt nog geen Intel architectuur. 10.5 werkte niet (nieuwer ook niet), die wilde dat ik eerst 10.4 installeerde. Allemaal bedankt voor het zoeken en FloorvN ook bedankt voor het vinden.

De laptop heeft waarschijnlijk een defect aan het logic board. Finder kan bijvoorbeeld niet meer geopend worden. Hij gaat in ieder geval naar marktplaats voor onderdelen, er zal vast wel iemand zijn die hem wilt hebben denk ik.

Bijdrager
    theokraakman

hansman op 12 maart 2015 #

Hallo Hansman,

Heb jij toevallig nog steeds deze DVD liggen?

Ik zoek voor mijn iMac G4 Flat Panel namelijk nog deze versie. Ik heb wel OSX 10.5 maar dat lukt niet op de originele iMac G4 Flat Panel.

Graag hoor ik van je.

M.vr.groet,
    Theo Kraakman

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.