10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    geerth

IK ZOEK mengpaneel voor fcp5

Hallo allen,

ik ben al een tijdje bezig met de muziek af te mixen op fcp5. Dit gaat tergend traag en moeilijk aangezien ik dit allemaal met de muis doe. Nu zoek ik een mengpaneeltje, regelpaneeltje, waarschijnlijk op USB of Firewire, hoeft niet meteen het beste het grootste en het duurste te zijn, om deze onderste balkjes via dat paneeltje te regelen zodat ik het niet meer met mijn muis hoef te doen. Zo dat ik ook alle kanalen tegelijk en met mijn vingers kan afregelen via dat paneel. (+/- 4 kanalen zou dus leuk zijn).

Wie kan mij helpen? Iemand suggesties?
    Nog een leuke namiddag en alvast merci.

Bijdrager
    reneo

in macfan nr.62 staat een test van drie ‘mixers’ waarmee je kan mixen. deze test is vooral gericht op fcp, dus helemaal van toepassing op jouw vraag… volgens mij vonden ze de iControl van m-audio de goedkoopste en beste.

Bijdrager
    Byron

waarom gaat het mixen specifiek heel traag bij jou? Je hebt toch gewoon automation op je tracks?

Bijdrager
    geerth
    ”Byron”

waarom gaat het mixen specifiek heel traag bij jou? Je hebt toch gewoon automation op je tracks?

Ja, maar het afmixen kanaal per kanaal met je muis gaat traag en enorm ongemakkelijk. Je hebt geen voeling met je materiaal, vind ik.

@ Reneo: Bedankt voor de tips, die iControl van M Audio ziet me er wel wat uit. Maar op de site van Apple staat er niks vermeld dat het compatibel is met FCP (?) Maar ik doe meteen een nabestelling van Macfan 62.

Bijdrager
    mcdaddy

Je eens kunnen kijken naar de Behringer BCF2000. Bij Peter Verspuy kost ie 229,- euro. Als je ook nog iets wilt hebben met meer draai knoppen dan kan je kijken naar de Behringer BCR2000 en die kost 149,- euro bij Peter Verspuy.

Bijdrager
    iJet

Maar is de iControl van M-audio wel compatible met Final Cut Pro dan? Ik krijg op de site van Apple het idee dat ‘ie alleen maar met Garageband samengaat… Als iemand dat weet of als dat artikel van MacFan wat meer zegt dan hoor ik het graag!

Bijdrager
    geerth
    ”iJet”

Als iemand dat weet of als dat artikel van MacFan wat meer zegt dan hoor ik het graag!

Ik heb dat nummer (62) nabesteld, dus nog even tot vrijdag wachten en ik kan je het antwoord geven. Als mss iemand die MACFAN 62 heeft en heel erg lief wil zijn, eventueel die juiste pagina’s in te scannen en door te mailen?

Vielen dank :wink:

Bijdrager
    jackg5

iControl van m-audio is helaas niet compatibel met FCP

Bijdrager
    d_Stiny

bij die behringer kan ik ook niks op de site vinden over compabiliteit met FCp.. gokje dus..

Bijdrager
    geerth
    ”d_Stiny”

bij die behringer kan ik ook niks op de site vinden over compabiliteit met FCp.. gokje dus..

Ik ben op de site van HD For Indies te weten gekomen dat die BCF2000 wel compatibel is met FCP5 (door dat Mackie Control gedoe).
    > http://www.hdforindies.com/2005/05/new-controllers-that-work-with
    Alsook deze van Edirol. De UR-80 heeft een interne geluidskaart en ondersteunt zeker en vast FCP5 (ook door dat Mackie Control ding).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.