8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    aukem

Ik zoek een programma paintbrush/photoshop

Hallo OMT’ers,

Ik zoek een programma voor mijn collega.
    Mijn collega werkt met paintbrush om plaatjes hier en daar te veranderen (tekst weghalen, er een nieuwe tekst inzetten) voor haar powerpoint-presentatie.
    Zelf heb ik photoshop CS5 en zie haar met paintbrush vaak stuntelen, de grootte is verkeerd, het lettertype komt niet overeen met de andere tekst enz.
    Ik zoek een programma wat de standaart functies van photoshop heeft, bijsnijden, selecteren, layers en brushen (tekenen).
    Werken in photoshop kan ze niet, vind ze te druk en is niet bereid het te leren.
    Een programma tussen paintbrush en photoshop in zeg maar, de prijs is geen probleem.

Als er iemand is die denkt dat hij/zij het perfecte programma heeft voor dit probleem dan alvast bedankt!

Geblokkeerd
    Anoniem

pixelmator is wat je zoekt

Bijdrager
    aukem

Ik ga kijken!
    Nog iemand anders idee, hoe meer hoe beter.:-)

Bijdrager
    Carlo

photoshop elements, gimp, er zijn er nogal wat…

Bijdrager
    Janozua

Pixelmator en Acorn zijn in mijn ogen de beste twee.

Bijdrager
    Dustin24

Ik raad Acorn zeer aan! Gebruik het zelf al een tijdje, zéér gebruiksvriendelijk en de effecten zijn erg mooi.

Bijdrager
    computer space

Paintbrush is toch windows?
    Op Windows kun je Photoshop LE 6.0 nog draaien, die doen niet zo moeilijk over backwards compatibiliteit.
    Ik sta nog steeds versteld van die gratis versie van bij mijn oude Minolta diascanner! Daarna werd het Elements en dat was synoniem voor een ellendige hobbyprul die rode ogen belangrijker vond dan lagen, curves en levels. De nieuwste Elements is overigens weer meer zoals 6.0LE en dus de full CS5.5, alleen dit keer 500Mb ipv 10Mb. 6.0 LE, dat is gewoon Photoshop zonder alle gekke meuk! Opent nog steeds de nieuwste PSD’s, megasnel, alle basisfuncties zitten er in. Vast op MP te koop met gratis scanner voor 2 tientjes. Leert ze bovendien de basis van het echte pakket, en niet onnodig ervaring kweken in mindere klonen.

Bijdrager
    aukem

Oké bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.