7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    marianL

ik zoek een goed alternatief voor idvd

Hai, ik heb een mac OSX versie 10.6.8 gekocht in september, eigenlijk vooral vanwege films maken. Nu zoek ik een goed alternatief voor i dvd.:smile: Moet wel goed compatibel zijn met de mac natuurlijk. Final cut pro vind ik zo prijzig…

Bijdrager
    stavos

Je haalt 2 dingen door elkaar.. iDVD is bedoeld om DVDs mee te maken. Dus bestaande (eigen) films op een DVD branden met daar omheen eventueel een menu (dus nog geen bewerking van je film beelden). Final Cut Pro is een professioneel programma om films te bewerken (knippen, plakken, effecten, enz.).

Als het je om het maken/bewerken van films gaat, kun je naar iMovie kijken als goedkoper alternatief voor FCP. En hoogstwaarschijnlijk heb je bij de aanschaf van je Mac een iLife pakket gekregen, waar iMovie in zit (samen met oa. iPhoto).
    Als het gaat om het maken van DVD’s, kijk dan bijv. dit draadje eens door. (of een van de vele andere draadjes):wink:

Edit: dat eerste draadje had je al gevonden zie ik..:smile:

Bijdrager
    Maverick9898

iDVD is tevens een mooie verlenging van iMovie, maar wordt helaas niet meer nieuw op Macs geleverd. Vooral helaas voor degene die nog DVDs kijken (waar ik er niet eentje van ben).

Bijdrager
    Hansi2124

Weet je inmiddels al wat meer over de materie, Marian?

Geblokkeerd
    Anoniem

Via support-downloads is iDVD nog wel te verkrijgen: klik hier
    Via downloads kan je vervolgens versie 2.1 tot en met 7.1.2. (meest recente) nog downloaden.

Mag Joost alleen weten hoe lang dit zo nog blijft…

Bijdrager
    olbo

Volgens mij is ze weg.

Geblokkeerd
    Anoniem

Volgens mij is ze weg.

Ach, het zal voor andere mensen ook wel eens interessant kunnen zijn. Ik zat met hetzelfde probleem en kwam via Google ook in dit topic terecht.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.