6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jos Opel

Ik zoek een gebruiksvriendelijke Kodi player

Ik ben op zoek naar een gebruiksvriendelijke Kodi player. Vooral te gebruiken voor ontvangst van buitenlandse sportzenders. Aangezien Ik vanwege een handicap hoofdzakelijk vanaf bed tv kijk en dus niet steeds naar de Mac kan gaan, moet de player in principe volledig met de afstandsbediening te gebruiken zijn. Graag jullie advies!

Bijdrager
    McWouter

Al gedacht aan en raspberry pi met LibreELEC? Je kunt je iPhone of iPad als afstandsbediening gebruiken. Werkt erg goed!

Bijdrager
    Jos Opel

@McWouter, nee niet aan gedacht, omdat ik te weinig weet van raspberry pi, en de mogelijkheden ervan. Nog even gegoogled, maar ik heb hiervoor de kennis niet en zou het gezien mijn handicap ook niet kunnen maken. Maar toch bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    McWouter

Hoi Jos,

mocht het je helpen, je kunt eenvoudig een installatie van Kodi op een raspberry zetten via je Mac. Hiervoor gebruik je de software die je vanaf de site van libreeelec.tv kunt downloaden.

Je hoeft dus niet zelf te programmeren of iets dergelijks, de software van libreelec installeert alles wat nodig is op een microsd kaartje. Als je dat kaartje in een raspberry plaats en die aan de tv hangt, wijst het zich vanzelf. Wel is het voor de eerste keer opstarten handig om een usb toetsenbord en of muis aan de raspberry te hangen.

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door McWouter.
    Bijdrager
    Jos Opel

Hallo Wouter, bedankt en ik houd het in gedachte, misschien kan een van mijn kennissen dit voor mij regelen.

Bijdrager
    computer space

Kodi op de Mac is volledig bedienbaar met de afstandsbediening! Ook al zit die nooit meer standaard bij je Mac, de meeste Macs hebben er nog wel een sensor voor. Je kunt ook een universele afstandsbediening programmeren met Apple-remote instructies. Ik heb mijn Onkyo AB geprogrammeerd met een Apple remote van een bekende.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.