16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Bonte

Ik zoek een foto browser

Hoi iedereen,

M’n harde schijf is onlangs gecrasht en ben nu alle programma’s terug aan het zoeken, die waren niet gebackupt omdat ik die toch kan herinstalleren. Probleem is nu wel dat ik een belangrijke fotobrowser die ik veel gebruik echt niet terug kan vinden en ik ben ook de naam vergeten.:(

Een gelijkaardig programma is ook goed maar ik zoek een image browser die een volle map kan openen en laten doorkijken met de pijltjestoetsen maar (nu komt het) waar ik ook vlug een kader kan trekken, uitsnede maken en bewaren.

Het lijkt makkelijk maar is echt wel moeilijk om vinden, ik moet zo duizenden foto’ bewerken (meer eigenlijk) en dan moet het echt wel vlug kunnen gaan. HELP!

Bijdrager
    artimachead

Het klinkt bijna als een grap??? Maar wat dacht je van iPhoto….. of bedoel je iView?

Bijdrager
    bertvanbeers

Wat dacht je van GraphicConverter?

Bijdrager
    Dick de Roos

Of Photoshop misschien?

Bijdrager
    KarelWillem

Een belangrijke Photobrowser die je veel gebruikt en je bent de naam vergeten?

Volgens mij wordt het tijd voor een sabatical van een jaartje of zo. :wink:

Bijdrager
    chatsmit

Je kunt dat doen met iPhoto en anders was het misschien software die bij een digitale camera geleverd werd?

Bijdrager
    KarelWillem

Extensis Portfolio?

http://www.extensis.com/

Bijdrager
    hansenonline

klinkt als bridge van adobe cs2.

Bijdrager
    Bonte

CS ga ik echt niet kopen en iPhoto moet eerst alles importeren en dat is ook niet echt te doen, het gaat over 40.000 foto’s die nagekeken moet worden hé. Het klinkt stom ik weet het maar ik vind het echt niet meer, waarschijnlijk hebben ze het programma vernieuwd en heeft het die functionaliteit niet meer. Zelfs CS kan dit waarschijnlijk niet, je moet eens een map van 400 foto’s volledig openen.

iPhoto moet ik nog terug installeren en die kan dit waarschijnlijk wel al zit ik met het probleem van het importeren en die bewaart dan nog eens alles dubbel en driedubbel ook. Met iPhoto Buddy zou ik wel een afzonderlijke bibliotheek kunnen maken natuurlijk maar het liefst zoek ik een klein programma die vlug werkt.

Ik moet echt het volgende kunnen doen :

– een volledige map openen en 1 per 1 bekijken op redelijke grootte met de pijltjes
    – kaderke trekken rond hetgeen moet gecropt worden
    – toetsenbord combinatie om te croppen
    – saven
    – pijltje rechts voor volgende foto

Het klinkt makkelijk maar dat is het echt niet, een soort image browser dus waar je vlug en simpel kunt croppen.

Bijdrager
    Bonte

Adobe lightroom blijkt perfect te voldoen, jammer dat het een duur programma zal worden als de beta periode voorbij is.:(

Bijdrager
    chatsmit
    ”Bonte”

Ik moet echt het volgende kunnen doen :

– een volledige map openen en 1 per 1 bekijken op redelijke grootte met de pijltjes
    – kaderke trekken rond hetgeen moet gecropt worden
    – toetsenbord combinatie om te croppen
    – saven
    – pijltje rechts voor volgende foto

Het klinkt makkelijk maar dat is het echt niet, een soort image browser dus waar je vlug en simpel kunt croppen.

Maar dit kun je gewoon met Voorvertoning in OSX doen?! Selecteer alle foto’s in een map => rechtermuisknop, openen met Voorvertoning => Met muis croppen , klik op snij bij (of appeltje-K) => pijltoets omlaag is volgende foto. Bij afsluiten van Voorvertoning kiezen voor opslaan.

Bijdrager
    Roesch

of met ‘diavoorstelling’.
    bestanden selecteren, rechts (of via ctrl) klikken en kies diavoorstelling.
    40 000 is wel veel.

Bijdrager
    Bonte
    ”chatsmit”

Maar dit kun je gewoon met Voorvertoning in OSX doen?! Selecteer alle foto’s in een map => rechtermuisknop, openen met Voorvertoning => Met muis croppen , klik op snij bij (of appeltje-K) => pijltoets omlaag is volgende foto. Bij afsluiten van Voorvertoning kiezen voor opslaan.

En ik had net m’n programma teruggevonden:mrgreen:

Ben nog maar pas overgestapt naar 10.4 en nu kan dit inderdaad, vroeger niet dacht ik of ik heb het nooit gevonden. Nu begrijp ik dat er geen programma’s zijn die dit ondersteunen als het toch al in de voorvertoning zit.

Bedankt voor de tip Chatsmit het ging nog wel een tijdje duren voor ik het zelf had gevonden. Prachtige apparatuur toch die osX :D

Bijdrager
    chatsmit

Zeker prachtig! En nog steeds ontdek ik wekelijks weer ergens een nieuw handigheidje in OSX

Bijdrager
    Bonte
    ”Roesch”

of met ‘diavoorstelling’.
    bestanden selecteren, rechts (of via ctrl) klikken en kies diavoorstelling.
    40 000 is wel veel.

Ik verwerk ze wel in onderdelen natuurlijk maar het zijn er een heel pak, heb er nu al 40.000 verwerkt en het uiteindelijke doel is 120.000 binnen een paar jaar. Nu ja, zoveel ik er in een Filemaker database kan krijgen, ze zijn wel maar 60 k groot.

Bijdrager
    Saskia_sas

maar ehm… welk programaatje werkte jij nou eerst mee?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.