10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Passiew

Ik zoek een dj programma voor de mac

Beste leden,

Ik zoek een soort dj programma voor de mac waarbij je muziek kunt draaien vanuit een playlist en als je dan een ander goed nummer ziet en je dubbel klikt erop dat hij dan meteen gespeeld wordt na het nummer wat nu speelt. Misschien kennen jullie het Alcas systeem wat je ook in de kroeg hebt en ik zoek eigenlijk zoiets. Het is misschien een beetje warrig uitgelegd, maar hoop dat iemand mij kan helpen

Bijdrager
    Asaxx112

djay 3, virtual DJ, het komt erop aan wat je ermee wilt doen.

Bijdrager
    johnkeates

Traktor, of als je ook echt zelf de noten wil kunnen maken tijdens een live set: Ableton

Bijdrager
    Passiew

Ik wil dus dat hij automatisch muziek in elkaar draait en ook dat als ik denk van nu even een bepaald nummer en ik klik erop dat hij deze dan bovenaan de lijst zet. Is een van boven genoemde programma’s dan wat ik zoek?

Bijdrager
    jandoornbos

Ik weet niet of je echt op de beat wilt mixen maar anders heeft iTunes ook zo’n optie, iTunes DJ. Je zou dan de nummers in elkaar kunnen laten overvloeien (iTunes > Voorkeuren > Afspelen > Nummers en elkaar overvloeien).

iTunes DJ kun je activeren door één keer op iTunes DJ te klikken (links onder kopje Afspeellijsten). Dan klik je op Ga door en iTunes maakt alvast een lijstje. Dan kun je uit je eigen bibliotheek muziek erheen slepen.

Als je een nummer hebt die na het nummer moeten worden afgespeeld die op dat moment afspeelt, zoek je dat liedje op en klik je er met rechtermuisknop op en selecteer je ‘Speel hierna af in iTunes DJ’.

Bijdrager
    Passiew

Iedereen uiteraard bedankt voor de reacties en heb gekozen voor de itunes optie dit is namelijk helemaal wat ik bedoelde! Dank jullie wel

Bijdrager
    Passiew

Nog wel een vraagje… hij vult nu automatisch mijn lijst met nummers. Als ik dit niet wil hoe kan ik dat aanpassen?

Bijdrager
    jandoornbos

Dit kun je aanpassen in de instellingen (rechtsonderin bij iTunes DJ). Zet bij de ‘nog af te spelen nummers’ de waarde op 0. iTunes zelf zal nu geen nummers meer toevoegen, maar dit zal dan handmatig moeten gebeuren.

Bijdrager
    Passiew

Als ik jou niet had;) dank je wel!!!

Bijdrager
    jandoornbos

Geen probleem! Graag gedaan:smile:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.