28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Xion

Ik zie mijn gestolen laptop eindelijk in Findmymac

Heeft iemand ervaring?

Ik zie eindelijk mijn gestolen macbook air op Findmymac hij is 180 km verderop dus niet echt de moeite om er naar toe te rijden.

Ik probeer een tactiek te bedenken wat ik nog kan doen iemand ideeën?
    Ik kan hem blokkeren maar dan ben ik alles kwijt en kan ik hem nooit meer vinden.

Bijdrager
    Verdult

Bel de politie

Bijdrager
    Xion

Ja maar hij/zij zit niet in nederland…

Bijdrager
    Leander

Bel de politie aldaar.

Bijdrager
    Xion

Politie is onderweg…

Spannend

Bijdrager
    Leander

(y) ik hoop dat je succes hebt en je je machien weer terugkrijgt.

Bijdrager
    nicj56

Succes;) hopelijk een goed einde:)

Bijdrager
    Sama

Als de MacBook in Duitsland is, wordt de zaak misschien wel opgelost.
    In Nederland zou ik daar niet op rekenen….

Bijdrager
    Xion

Fantastisch nieuws!

De locale politie van Zaventem heeft de laptop gevonden in een hotel nadat ik ze een screenshot van de kaart heb kunnen sturen.

Ze hadden een naam omdat de laptop opnieuw geïnstalleerd was met de titel Macbook pro van …

Het was trouwens een pro ipv een air dit heb ik geschreven om geen argwaan te scheppen…

Er is iemand heel erg blij hier!!!
    Hulde voor politie Zaventem

Bijdrager
    bartb112

(y)

Geblokkeerd
    Anoniem
    Xion op 27 december 2013

Fantastisch nieuws!

De locale politie van Zaventem heeft de laptop gevonden in een hotel nadat ik ze een screenshot van de kaart heb kunnen sturen.

Ze hadden een naam omdat de laptop opnieuw geïnstalleerd was met de titel Macbook pro van …

Het was trouwens een pro ipv een air dit heb ik geschreven om geen argwaan te scheppen…

Er is iemand heel erg blij hier!!!
    Hulde voor politie Zaventem

damn, dan hebben we eindelijk iets om jaloers op de belgen te zijn.
    De Poliie doet zijn werk daar wel, komt gelijk in actie en ze komen met resultaten.
    Ik zeg dit jaar NIKS meer verkeerd over belgie.
    Geen foute mop of lullige opmerking.
    Kan iemand dit voorbeeld doormailen naar de politie of faxen…?

Geblokkeerd
    Anoniem
    Xion op 27 december 2013

Ik begin een beetje te twijfelen aan de echtheid van de reactie of aan de belgen :
    Ze hebben een naam omdat er staat : Mcbook pro van…
    En hoe is er dan in gecheckt bij het desbetreffende hotel? (daar moet je toch ook id laten zien,kunnen ze aan de bali vragen : Van wie is dat kamernummer)
    En hoe wisten ze welke verdieping ze van hotel moesten hebben? (ken geen hotel met alleen baar begane grond)

Bijdrager
    Targaryen

Meeuw, misschien hebben de agenten gewoon de naam doorgegeven aan de balie van het hotel. De uitbater heeft vervolgens het kamernummer van de verdachte doorgegeven. Lijkt me aannemelijk.

Bijdrager
    Xion

Ik heb de naam natuurlijk weggelaten….

Bijdrager
    Xion

En hij bleek in het restaurant te zitten.

Bijdrager
    GoeieDag

Meeuw is gewoon een beetje dom. Geeft niet, zijn wel meer exemplaren van, en die zijn ook niet uitgestorven.

Goed nieuws Xion; gefeliciteerd!

Geblokkeerd
    Anoniem
    Targaryen op 27 december 2013

Meeuw, misschien hebben de agenten gewoon de naam doorgegeven aan de balie van het hotel. De uitbater heeft vervolgens het kamernummer van de verdachte doorgegeven. Lijkt me aannemelijk.

Ja hoe kom je dan aan de naam?
    Kon niet anders dat je eerst de laptop had.
    De laptop geef alleen een locatie met speling van 2 meter (+-).

De naam van laptop, ik zou eerder bij de balie hebben gevraagd wie er in die kamer heeft ingecheckt. Daar moet je id laten zien en is dat dus betrouwbaarder.

@Xion
    natuurlijk snap ik dat je de naam had weggelaten ;).

Bijdrager
    Pivni Pes

Vet(y)
    Nadeel is dat de minder goed bedoelende personen deze berichten ook lezen en denken shit, dit moet anders.
    Er zal best wel een manier zijn om dit alles te omzeilen, Google is voor iedereen toegankelijk.
    Maar goed, ik heb 2x een inbraak meegemaakt waarbij alle iMac’s zijn gestolen met flink geweld.
    Ik heb dus op alle systemen find my mac ingesteld staan, behalve op de G4, die hebben ze tot 2x toe laten staan, dat begrijp je toch niet8O

Bijdrager
    Targaryen

Meeuw, je moet wel lezen hé. Xion zei dat er op Find my Mac kwam ‘MacBook van persoon X’. Dan lijkt het me kinderspel als je aan de balie vraagt wie er met de naam ‘Persoon X’ in het hotel aanwezig is. Ofwel ben ik nu iets heel doms aan het zeggen ofwel versta je mij niet.

Bijdrager
    Imade
    MEEUW op 28 december 2013
    Targaryen op 27 december 2013

Ja hoe kom je dan aan de naam?
    Kon niet anders dat je eerst de laptop had.
    De laptop geef alleen een locatie met speling van 2 meter (+-).

De naam van laptop, ik zou eerder bij de balie hebben gevraagd wie er in die kamer heeft ingecheckt. Daar moet je id laten zien en is dat dus betrouwbaarder.

@Xion
    natuurlijk snap ik dat je de naam had weggelaten ;).

Via icloud.com o.a. kan je gewoon de naam van de macbook/iphones etc. zien.

Bijdrager
    maxtje
    MEEUW op 27 december 2013

Ik zeg dit jaar NIKS meer verkeerd over belgie.

Wel jammer dat het jaar bijna gedaan is hé

Geblokkeerd
    Anoniem
    Targaryen op 28 december 2013

Meeuw, je moet wel lezen hé. Xion zei dat er op Find my Mac kwam ‘MacBook van persoon X’. Dan lijkt het me kinderspel als je aan de balie vraagt wie er met de naam ‘Persoon X’ in het hotel aanwezig is. Ofwel ben ik nu iets heel doms aan het zeggen ofwel versta je mij niet.

Ik had het 3 keer gelezen, en nu nog een keer maar kon er niet uit opmaken dat het zichtbaar was.
    Nu heb ik ook nog nooit findmy mac en icloud gebruikt dus misschien mis ik dat stukje ook nog ;).

Dus ja dan val alles wel op zijn plaats :).

Bijdrager
    Imade
    Targaryen op 28 december 2013

Ik had het 3 keer gelezen, en nu nog een keer maar kon er niet uit opmaken dat het zichtbaar was.
    Nu heb ik ook nog nooit findmy mac en icloud gebruikt dus misschien mis ik dat stukje ook nog ;).

Dus ja dan val alles wel op zijn plaats :).

Het ziet er dan zo uit:

Bijdrager
    GoeieDag

Nu heb ik ook nog nooit findmy mac en iCloud gebruikt…

Kan. Maar lul dan niet mee in de frontlijn.

Geblokkeerd
    Anoniem

Lezen goeiedag, damn, ik stel toch vragen.

:
    En hoe is er dan in gecheckt bij het desbetreffende hotel?
    En hoe wisten ze welke verdieping ze van hotel moesten hebben?

Beetje erg dom van je ;).

Ik betwijfel het bericht aan de hand van aantal vragen. Meer niet.

Bijdrager
    Imade
    MEEUW op 29 december 2013

Lezen goeiedag, damn, ik stel toch vragen.

:
    En hoe is er dan in gecheckt bij het desbetreffende hotel?
    En hoe wisten ze welke verdieping ze van hotel moesten hebben?

Beetje erg dom van je ;).

Ik betwijfel het bericht aan de hand van aantal vragen. Meer niet.

Als er een naam stond, dan kan de politie dit aan de balie vragen en die kan de politie verder verwijzen.
    Als er 2 teams of meer gaan… dan kan 1 de restaurant nakijken en 1 de kamer.

Geblokkeerd
    Anoniem

Thanks @imade, het was me al duidelijk alleen @GoeieDag doet een beetje dom…

Bijdrager
    GoeieDag

Je stelt geen vragen, je doet aannames; bv hier:
    “Ja hoe kom je dan aan de naam?
    Kon niet anders dat je eerst de laptop had.”

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.