24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    recoiller

Ik word helemaal gek..

Een tijdje terug was er een (gast)columnist op BNR die vertelde over een creatieve marketing site. Ik meen dat daar een linkje naar “best practices” op stond. Daar stond een briljant filmpje dat ik nu al meer dan een week probeer terug te vinden.

Het was een speech van iemand die negatief verteld over zijn land. In het filmpje kun je de zinnen mee lezen. Aan het eind zegt hij dat hij het misschien verkeerd ziet en hij begint de zinnen in omgekeerde volgorde te lezen. Nu is het hele verhaal in eens positief.

Het was echt briljant gedaan, maar verbazingwekkend genoeg kan ik het nergens terug vinden.
    Kent iemand het of liever, weet iemand waar het te vinden is?

Bijdrager
    CorMac

Ik denk dat ik het ken. Even iemand zijn oudere berichten op facebook doornemen en dan kom ik trg met hopelijk het juiste filmpje.

Bijdrager
    Diastro

Ik heb geen idee, sorry, maar ik wil je wel even op een knulligheidje in je grammaticale basisprincipes attenderen…;)

EDIT: Nee wacht ik pas me wel aan aan jou, dat is veel leuker!

Ik hebt geen idee, sorry, maar ik wilt je wel even op een knulligheidje etcetera etcetera.

:lol:

Bijdrager
    Vinhelper

ONTOPIC

Hoe lang was het filmpje? Welk land?

Dat maakt het zoeken makkelijker.:smile:

Bijdrager
    recoiller

CorMac: je bent de koning als je het weet te vinden. Ik merk dat ik niet de goede zoektermen kan bedenken om het terug te vinden.

Diastro: Prachtig, proficiat!

Bijdrager
    CorMac
    recoiller op 06 augustus 2010

CorMac: je bent de koning als je het weet te vinden. Ik merk dat ik niet de goede zoektermen kan bedenken om het terug te vinden.

Jij niet de juiste zoektermen, ik niet de juiste Facebook vriend:lol:

Maar mijn zoektocht gaat verder…

Bijdrager
    recoiller

Ik waardeer je inzet CorMac..

Je zou denken dat het wel door de blogosphere zwerft maar het is een grotere uitdaging dan je zou verwachten..

Bijdrager
    CorMac

Indeed it is. :slant::wink:

Bijdrager
    CorMac

Raad eens…:wink:

Bijdrager
    recoiller

ONTOPIC

Hoe lang was het filmpje? Welk land?

Dat maakt het zoeken makkelijker. [smile]

@ Vinhelper: Het was een Engelstalig filmpje waarin een man rustig de brief voorleest, hij vertelt dat zijn volk niets zal presteren en dat er van alles mankeert aan de mensen in zijn land. Ik had de indruk dat het om een afrikaans land of een land uit het midden oosten ging. In de film rolt de brief over het beeld zoals een aftiteling of een karaoke.
    Aan het eind zegt de stem iets in de trand van “Or am I seeing it completely wrong”. Dan leest de stem de brief opnieuw maar worden de zinnen 1 voor 1 gelezen beginnend bij de onderste zin. Het hele verhaal lijkt dan omgedraaid en alles is dan in eens positief.

Bijdrager
    recoiller

@CorMac: Ben je de koning? heb je hem?!?!?!

Bijdrager
    CorMac

Als we hetzelfde filmpje voor hebben dan heb ik het. Maar dan praat ze niet over haar land maar over een “lost generation”.
    anyway, hier is hopelijk het juiste filmpje.

Bijdrager
    Vinhelper

Als het gevonden is, dan wel hier posten, want ik ben nu wel nieuwsgierig…:crazy:

Edit: Mooi, even kijken…

Bijdrager
    CorMac
    Vinhelper op 06 augustus 2010

Als het gevonden is, dan wel hier posten, want ik ben nu wel nieuwsgierig…:crazy:
    Edit: Mooi, even kijken…

Die laatste post van recoiller aan jou (Vinhelper) had ik nog niet gezien toen ik het postte. In mijn video is het dus een meisje die het brengt. Maar het is misschien dezelfde tekst (hopelijk:) )

Bijdrager
    Vinhelper

Dit is geen man, ook al lijkt het er sterk op, het is niet de goede.

Waar gaat dit filmpje over? Ik snap er geen hak van…:nerd:

Bijdrager
    recoiller

Dit is hem niet, maar ….

Dankzij jou heb ik hem wel gevonden….

Dit is hem, ging over Argentiniƫ

Er zijn 2 bekende versies merk ik “The lost Generation” en “This is The Truth”

Super bedankt, ik werd echt gek hier..

Bijdrager
    recoiller

[mod name=unSOUND url=/profiel/unsound]Ik heb de code even aangepast zodat de video wel te zien is[/mod]

Bijdrager
    CorMac

Het heeft me ook wel het nodige zoekwerk doen verrichten:)
    Maar goed, weer een probleem minder in de wereld.
    Bij een andere video van “lost generation” stond het volgende bij de beschrijving:
    “This video was created for the AARP [email protected] video contest and placed second
    It is based on the Argentinian Political Advertisement “The Truth” by RECREAR”

Dus zoals jij al zei ja:)

Bijdrager
    recoiller

Dank je unSOUND!

@Vinhelper: De achterliggende gedachte is dat we beperkt worden tot het beeld dat voor de hand ligt om te zien. In dit geval dezelfde tekst die op een andere manier gelezen een tegenovergestelde betekenis heeft.
    Het is vergelijkbaar met de moonwalking bear video.

Moderator
    unSOUND

Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een truc. Door steeds de zinnen “ik geloof” en “ik geloof niet” om en om te plaatsen als een losse zin, gelden ze bij achteruit lezen voor de regel erboven in plaats van eronder, waardoor je gewoon eerst ontkent wat je eerder juist bekend en andersom.

Desalniettemin is het een bijzonder mooi filmpje.:smile:

Bijdrager
    recoiller

Klopt, eigenlijk best simpel maar daarom inderdaad toch best leuk gedaan.

Bijdrager
    Yannes

Hmm, kan iemand Pashto? Ik wil weten wat deze comment betekent:

?????? ?????????? ??? ????????

Bijdrager
    Yggdrasil

Goeiedag meneer,

graag verwittig ik u dat uw iphone4 16gb zwart binnen is gekomen vandaag. U kan deze komen ophalen wanneer het u past bij de afdeling Mobility
    op het gelijkvloers in Fnac Brugge.

Kreeg ik net in m’n inbox! Laat het vandaag nou net de dag zijn waarop ik pas vanavond moet werken! Ik ben de gelukkigste Belg vandaag:D

Bijdrager
    Stripe

Goed dat je er bij zegt dat je een blije Belg bent. Als ze dat in Nederland zouden sturen zou ik het niet vertrouwen.:razz:

ik u dat uw iphone4 16gb zwart binnen is gekomen vandaag.

Wtf.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.