13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    knippie

Ik word gek van iTunes

Is er ook een ander programma wat ik op mijn apple tv kan zetten dan iTunes?

Ik word gek van dat programma, ik ben al dagen bezig om in TV programma’s serie’s te zetten, maar het onthoud soms geen covers en als ik een map met bv Astronomie importeer zit daar van alles tussen wat niets te maken heeft met Astronomie, dat gebeurde vroeger nooit.

Het heeft allemaal goed gewerkt op oudere versies. Ik heb nog een iMac (24 Inch) waar het ook niet op werkt.

Weet iemand hoe je alles kan verwijderen van iTunes zodat ik helemaal schoon kan opbouwen?

En waar kan je een oudere versie vandaan halen.

Ik heb de laatste versie van HS erop staan en ook iTunes is bijgewerkt.

Bijdrager
    Q-collective

Je kunt je complete iTunes bibliotheek verwijderen door de ~/Music/iTunes map te verwijderen en iTunes opnieuw te starten.

Verder begrijp ik niet helemaal wat je doet op iTunes om tv programma’s op je Apple TV te krijgen. Gebruik je bijvoorbeeld thuisdeling? Is het geen optie om VLC te gebruiken die een ingebouwde server heeft of anders iets als NLZiet?

Bijdrager
    koen

Probeer niet je mappen structuur te importeren in iTunes. Je kunt beter alles los importeren, en dan alles in iTunes organiseren.

Bijdrager
    knippie

Heb ik gedaan, nog steeds gaat er van alles mis.

is er soms iemand die deze problemen ook heeft? Ik heb het op 2 computers!

wat kan daar de stoorzender van zijn.

Bijdrager
    koen

Wat gaat er dan precies mis? Plaats eens een screenshot.

En draai Malwarebytes eens.

Bijdrager
    knippie

Oké hier wat screenshots.

De eerste is Malwarebytes. deze is oké.

De tweede is zoals je ziet een import met 3x dezelfde serie. Dat heb ik nooit gehad vroeger, want iTunes importeert niet wat er al in staat!

Bijdrager
    koen

Ik zie drie verschillende covers van de Bridge. Zijn dat misschien drie seizoenen?

Bijdrager
    knippie

Nee dat zijn alle seizoenen, het staat eronder.

Bijdrager
    Q-collective

De metadata is waarschijnlijk toch net even verschillend genoeg dat iTunes het als drie verschillende series ziet. Pas deze wellicht eens aan? Hier lees je hoe dat gaat voor audio, voor tv series zullen de stappen vergelijkbaar zijn.

Bijdrager
    knippie

Als ik alles eraf gooi is het weer een andere serie die er 2 of 3 maal in staat. Het ligt echt niet aan de metadata want dan zou alles er 2 of 3 dubbel in moeten staan, voor dit probleem begon had ik dezelfde mappen daar is niets in veranderd.

Bijdrager
    One Less Thing

@Knippie, Ik zou gewoon’s een nieuwe bibliotheek aanmaken. Dit kun je doen zonder je huidige weg te gooien. Indien open, sluit iTunes. Houd option (alt) ingedrukt terwijl je itunes vanuit de Dock opent. Je krijgt dan een de keuze een nieuwe bibiliotheek aan te maken. Als je dit gedaan hebt en je sluit iTunes weer af dan kun je op deze manier kiezen welke bibliotheek je opent.

In je nieuwe (lege) bibliotheek voeg je je programma’s toe waar je steeds problemen mee hebt. En kijk dan eens wat er gebeurd.

Bijdrager
    knippie

Ga ik proberen maar, dat wordt volgende maand want ik ga nu op vakantie.

Ik laat tegen die tijd wel weten hoe het is gegaan.

bedankt.

Bijdrager
    One Less Thing

@knippie,

okay top! enjoy the holiday;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.