21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    mcmatje

ik word behandeld als een belg door mijn macbook

Hallo,

Ik heb iets waar ik niet goed van word.. het is namelijk zo dat wanneer ik naar google.COM ga ik word doorverwezen naar google.BE dit is zo met leopard en met windows xp (bootcamp)..

dit is niet alleen zo met google, maar ook bijvoorbeeld met een site waar een nummer van bv klantenservice staat word automatisch het Belgische nummer getoond.

Ik irriteer me hier mateloos aan, weet 1 van jullie hier misschien een oplossing voor?

Bijdrager
    RobinH

Waar bevind je, je?
    België? Of Nederland?

Bijdrager
    milann

Woon je vlak bij België?

Bijdrager
    deSpaanseRente

Als je een google account hebt kan je dat alleszins alvast aanpassen bij je instellingen.

Bijdrager
    RobinH
    ”milann”

Woon je vlak bij België?

Zo kan je het ook vragen…. :wink:

Als je in België bent, of er vlak bij, Kan het zijn dat hij je door stuurt van wegen je IP-Adres ofsoow….
    Daar ziet hij aan waar je bent (of zeg ik nu iets wat helemaaaaal niet klopt?) :innocent:

En wat Lord_spianoman zij is wel waar. Het maakt inderdaad niks uit. Het is toch te lezen?:wink:

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Ga eens naar Systeemvoorkeuren > Landinstellingen > Notatie. Zorg dat bij Regio Nederland staat i.p.v. België.

Bijdrager
    RobinH
    ”RoyHochstenbach”

Ga eens naar Systeemvoorkeuren > Landinstellingen > Notatie. Zorg dat bij Regio Nederland staat i.p.v. België.

Kijkt Google daar dan naar?

Bijdrager
    Nielsvr
    ”robiinhorst”
    ”RoyHochstenbach”

Kijkt Google daar dan naar?

Je browser stuurt een language flag mee (NL_nl voor Nederland) die uit de instelling gehaald wordt. Daarmee kan een site opvragen welke taal je gebruikt en uit welk land je vermoedelijk komt.

Bijdrager
    corneeltje

Ik wil ook liever als Vlaming behandeld worden… :cry:

Bijdrager
    RobinH

Dat wist ik niet!:?
    Maar nu wel!:P weer wat geleerd! :D

Bijdrager
    Martijn Snels

Sinds kort krijg ik enkel zoek resultaten in het Engels (google.com ivm. google.nl) als ik zoek via het Google vakje in Safari. Oplossing heb ik ook nog niet kunnen vinden. Iemand een idee?

Bijdrager
    bzguy

“ik word behandeld als een Belg door mijn MacBook” zeg je …

Wel, waarom dan klagen;) ? Is enkel n meerwaarde:)

Grapje, kijk ns naar je taal/regio-instellingen.

Bijdrager
    MouseMighty

Kijk ns naar je taal/regio? NS Nederlandse Spoorwegen dan zou het dus bij jou al verkeerd staan :evil:

Bijdrager
    1984

Ga eens naar Google voorkeuren Google-tips en -berichten weergeven in het: …………….

Bijdrager
    sidartha
    ”Martijn

Sinds kort krijg ik enkel zoek resultaten in het Engels (google.com ivm. google.nl) als ik zoek via het Google vakje in Safari. Oplossing heb ik ook nog niet kunnen vinden. Iemand een idee?

Het Google vakje is volgens mij altijd .com. Ik heb voor .nl een aparte bookmark gemaakt, en bepaal op deze manier hoe ik zoek.

Bijdrager
    mcmatje

Zoo dank jullie allen voor de snelle reacties!

moet wel even zeggen dat ik niet discrimineer t.o.v. de belgen hoor (heb er mijn iphone vandaan (A))

maar, ik denk dat het niet aan de macbook ligt..

iedereen in dit huis heeft er last van (zowel windows als mac computers)

heb dus mijn router gereset, maar zonder resultaat..

iemand enig idee?

gr

Bijdrager
    sypie

Bij het lezen van de topictitel moest ik meteen aan Appeltje+ F5 denken…

Bijdrager
    RobinH

Nou,
    Welkom op het forum dan maar!

Misschien moet je een Google Account aanmaken, die instellen op NL en dan daarmee inloggen op je computers?
    Misschien is dat een oplossing?:wink: :innocent:

Bijdrager
    Joid
    ”robiinhorst”

Misschien moet je een Google Account aanmaken, die instellen op NL en dan daarmee inloggen op je computers?

Ja, of de magnetron wat meer naar links plaatsen.

Bijdrager
    NOOBnl

Zoek op de website van je provder de DNS gegevens.
    Klop deze hard in je router. Waarschijnlijk ben je dan van het probleem af.

Bijdrager
    LighScan

Ik zou eens eerder contact opnemen met je ISP (diegene je internet levert). Ze hebben ergens waarschijnlijk een verkeerde instelling staan wat dit probleem bij u (en mogelijk nog andere klanten in uw regio) veroorzaakt.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.