7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    lhleb

Ik wil Windows XP installeren op 10.6.6

Er is slecht nieuws voor Mac-gebruikers die per se Windows willen (of moeten) draaien: op de nieuwe MacBook Air en MacBook Pro kun je via Boot Camp alleen Windows 7 installeren. Dat is bekend geworden via Apple’s support-pagina van de betreffende modellen, die ontdekt is door ZDNet.

Dit betekent dat je dus geen Windows XP of Windows Vista meer kunt draaien via Apple’s hulpprogramma. Alleen Windows 7 Home Premium, Professional en Ultimate (32 of 64bit) worden officieel ondersteund. Wie een oudere versie van Microsofts besturingssysteem op een nieuwe Mac wil gebruiken, zal daarvoor een andere oplossing moeten zoeken.

Bron: http://www.icreatemagazine.nl/nieuws/mac/nieuwe-boot-camp-draait-alleen-windows-7/21960/

En inderdaad. Ik wil Windows XP installeren op mijn MacBook Pro 10.6.6 met Boot Camp (Versie 3.0.4 (324)), maar dat gaat dus niet lukken op de normale manier. Iemand enige idee hoe het wel moet?:-)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

VirtualBox geen optie?

Bijdrager
    lhleb

Ik zou graag gamen op mijn Mac. Boot Camp zou ip de beste optie zijn :slant:

Kan ik Boot Camp niet op de één of andere manier downgraden?

Bijdrager
    Elbertox

Waarom niet gewoon windows 7, windows xp is zo verouderd. Virtueel zou ik nog begrijpen maar in dualboot niet.

Bijdrager
    Moriarty

Ik kan bovenstaande helaas bevestigen,

Vandaag geprobeerd Windows XP te installeren op een gloednieuwe MacBook Pro 13″, en dat ging toch echt niet…

De machine herstart na het plaatsen van de Windows CD en blijft vervolgens hangen in “Bezig met controleren van de hardware configuratie…”

Windows 7 disk erin, en hij liep wel door…

Overigens lijkt mij downgraden van Bootcamp geen optie (voor zover ik weet kan dat ook niet), Windows XP ondersteunt domweg de drivers niet die nodig zijn voor de nieuwe CPU’s (als ik een draadje mag geloven op de Apple support site).

Bijdrager
    lhleb
    Elbertox op 12 maart 2011

Waarom niet gewoon windows 7, windows xp is zo verouderd. Virtueel zou ik nog begrijpen maar in dualboot niet.

Ik heb geen – legitieme – kopie van Windows 7. Wel van XP.

Bijdrager
    parl

Vraag (aan elbertox): is het je intussen gelukt om Windows XP draaiend te krijgen op de Macbook Air??
    Wij zitten n.l. met hetzelfde probleem. Hoe doen we dat??

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.