5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Paul O

Ik wil vergaderingen en symposia livestreamen

Ik ben op zoek naar software die me het mogelijk moet maken om met eenvoudige middelen (een of meer videocamera’s met geluidsinput) vergaderingen en symposia te streamen. Mijn handicap: ik ben geen IT-slimmerik maar een eenvoudige gebruiker (naar goede Apple-traditie). Zeg maar: fool-proof plug en play. Wie helpt me?

Bijdrager
    Djoowie

Ik denk dat je iets duidelijker je vraag moet formuleren.

– Waar wil je dit publiceren? Een player embedden of doorverwijzen naar een pagina.
    – Ben je alleen opzoek naar software of ook naar hardware om camera’s te schakelen?
    – Wil je er ook een chat aanhangen of pollvragen stellen?

Je kunt eens kijken naar Webinargeek.com is volgens mij een Nederlands bedrijf dat gebruik maakt van Google Hangout en daar een eigen schil omheen heeft gebouwd. Het is een beetje hetzelfde als webinarjam.com alleen iets minder ingewikkeld.

Bijdrager
    Paul O

1. Ik wil beginnen met doorverwijzen naar een pagina (lijkt me het eenvoudigst).
    2. Naar beide en ze moeten gemakkelijk samenwerken
    3. Geen chats en ook geen poll, misschien in een later stadium

Ik ben lid van een patientenvereniging die zoekt naar een nieuwe mogelijkheid om kennis en overleg over te dragen. Vandaar.

Alvast dank voor het antwoord.

Bijdrager
    Djoowie

Je zou ervoor kunnen kiezen om te streamen via Ustream, Livestream.com of Google Hangout on Air. Die laatste is redelijk gebruiksvriendelijk.

Als je meerdere camera’s wil inzetten zul je toch een investering moeten doen voor een beeldmixer (bijvoorbeeld Black Magic Television Studio 1000 euro) Camera’s (kan elke camera zijn met een hdmi of sdi output, is een keuze hoeveel je hieraan wil uitgeven) En een laptop om mee te schakelen en te streamen. Maar met weinig technische kennis zal dit denk ik wel een uitdaging worden om dit allemaal voor elkaar te krijgen.

Je kunt het zo uitgebreid maken als je zelf wil natuurlijk maar ik kan niet inschatten wat je budget is. Je zou met 1 camera en een laptop kunnen beginnen. Je hebt dan bijvoorbeeld een Backmagic mini recorder (250 euro) nodig om je beeld van je camera in je laptop te krijgen via thunderbolt.

Bijdrager
    Paul O

Dank, je hebt me al aardig aan de gang gekregen. Ik ga eens kijken hoever ik met je tips kom. Ziet er voorlopig goed uit. Dank je wel!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.