30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:

Bijdrager
    alaska

Ik wil van Chrome naar Safari overstappen, maar…

Ik zou graag Safari gebruiken, vanwege de Reader-modus, maar vooral omdat Chrome erg lelijk is en Safari een fijn strak ontwerp heeft, en ik het liefst in Apple apps werk.
    Echter, Chrome werkt nét ietsje fijner. Sites lijken er iets sneller te laden, en Chrome heeft een aantal andere voordelen.

Kan ik de volgende voordelen van Chrome ook in Safari werkend krijgen:

(1)
    Chrome heeft veel meer extensies (is er serieus maar 1 pagina met extensies voor Safari?).
    Welke ik vooral veel gebruik is een URL shortener. Is er een goede voor Safari, waarmee ik in 1 klik de URL in de adresbalk inkort en naar het klembord kopieer?

(2)
    Chrome vult de username en wachtwoord direct in, bij Safari moet ik eerst op het invulveld klikken, en dan de juiste selecteren.

(3)
    Telkens als ik in The Pirate Bay op een torrent klik, vraagt Safari of ik toestemming geef om uTorrent te openen. In Chrome hoefde ik dit enkel de eerste keer te doen.

(4)
    Een bepaald (en betaald) forum laat in Chrome in de onderwerpenlijst zien welke onderwerpen een nieuwe reactie hebben sinds mijn laatste bezoek. In Safari ontbreekt dat. Maar dit is vooral aan de forum-developer te wijten vermoed ik…

Of is er een manier om het Safari-ontwerp in Chrome te gebruiken?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door  alaska.

Bijdrager
    GoeieDag

(2) Dit was eerst ook zo bij Safari, maar vanwege verhoogde veiligheid is dit dus -zeer terecht- veranderd.

Tot voor kort waren zelfs alle in Chrome opgeslagen ww te bekijken, zonder verder beschermd door het accounts ww o.i.d.

Bijdrager
    KarelWillem

Kortom: eigenlijk vind je Chrome gewoon fijner werken. .:)

Dus is de eenvoudigste manier om het om te draaien:

‘Reader Mode’ voor Chrome:
    https://chrome.google.com/webstore/detail/just-read/dgmanlpmmkibanfdgjocnabmcaclkmod

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    alaska

<p class=”cite”>KarelWillem op 31 oktober 2018 om 12:22</p>
    Kortom: eigenlijk vind je Chrome gewoon fijner werken. .:)

Dus is de eenvoudigste manier om het om te draaien:

‘Reader Mode’ voor Chrome:
    https://chrome.google.com/webstore/detail/just-read/dgmanlpmmkibanfdgjocnabmcaclkmod

Dank voor de link!
    Ja, ik vindt Chrome fijner werken, maar het design van Chrome vind ik wel tenenkrommend slecht. Dat is haast reden genoeg om over te stappen naar het veel mooiere Safari, wat ik dus overweeg.
    Maar misschien moet ik eens kijken of er een Safari-skin voor Chrome is…

Bijdrager
    KarelWillem

Het design? Het is in essentie een venster met een invulvak.

Ik zie niet persé wat er in Safari ‘veel mooier’ is.

Bijdrager
    Joid

In de beginjaren was ik ook een enthousiast Chrome gebruiker. Maar de laatste jaren, sinds Maverick eigenlijk, gebruik ik het eigenlijk nog enkel voor Ziggo.
    Voor mij was het hele privacy verhaal de grootste reden om te stoppen met Chrome. Want browsen met Chrome staat gelijk aan je voordeur wijdopen zetten.

1. Er komen inmiddels steeds meer extensies bij in de App Store: https://itunes.apple.com/nl/story/id1377753262 En bedenk ook dat al die Chrome Extensies weinig op hebben met jouw gegevens.

3. Ik gebruik Transmission, en als ik op die magneetlink klik dan start deze automatisch op.

Bijdrager
    pruus

Ik gebruik al jaren alleen Safari. En sommige sites werken dan niet. Dan gebruik ik Chrome. Ik test wel met Firefox, Opera, en ik vind Safari het prettigst. Extensie is soms wel een probleem.

Bijdrager
    KarelWillem

Joid op 31 oktober 2018 om 13:21
    …Want browsen met Chrome staat gelijk aan je voordeur wijdopen zetten…

Chrome neemt juist het voortouw in Internet-security, en is daar al een stuk verder mee dan Safari.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja hoor KW, je data gaat heel secure naar Google! Lopen ze echt in voorop.

Bijdrager
    KarelWillem

Chrome. Niet ‘Google’.

En datzelfde Google gebruikt 95% van de mensen ook in Safari.

Zo is het in Chrome veel duidelijker welke websites niet voldoen aan de ‘regeltjes’. En in een flink aantal gevallen worden ze nu zelfs volledig op blank gezet, en kan je alleen met flink doorklikken er nog op komen. Ga dat in Safari maar eens proberen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Joid

Ooit, tijdens een Google vergadering:
    “Jongens wat is ons verdienmodel?”
    – “Data, advertenties en gebruikers!”
    “Als we nou eens een tool hadden waarmee we die dingen konden verzamelen…”
    “En dat uiteraard onder het mom van ‘Safe-internet’…”
    – “Laten we een browser bouwen!”
    “Geniaal! Muahahahahaha!”

Zal ik je ook vertellen waarom ze Android kochten?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Google (maar ook Apple) staan vaak onder druk van de overheid om data af te staan. In die zin maakt het niet veel uit of je nu met Safari werkt of Chrome. Mozilla, de makers van Firefox hebben dit probleem niet vanwege het karakter van het bedrijf.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>GoeieDag op 31 oktober 2018 om 15:05</p>
    Ja hoor KW, je data gaat heel secure naar Google! Lopen ze echt in voorop.

🙄 Is je vrouw weer naar Bingoavond?

Bijdrager
    sedikit

Waarom geen Firefox? Volgens mij de snelste, de veiligste, de beste en duidelijkste vormgeving, en de meeste extensies (plugins). Wordt hierboven alleen maar zijdelings genoemd. In iedere taal die je wenst.

https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/

Wil je veilig “googlen”. startpage:

https://www.startpage.com/ned/

Bijdrager
    GoeieDag

Is je vrouw weer naar Bingoavond?

Nee hoor, mijn vrouw zit in de ambulante zorg en is druk bezig langs Shmoo-tjes te gaan om ze te voorzien van een pilletje. Anders kunnen ze morgen niet naar de dagopvang.

Bijdrager
    KarelWillem

sedikit op 31 oktober 2018 om 22:27
    Wil je veilig “googlen”. startpage:

https://www.startpage.com/ned/

Right. De eerste drie zoekresultaten bij elke poging zijn advertenties.

Ik dacht het niet dus…

Bijdrager
    Rick

@sedikit als je veilig wil googlen kun je gewoon DuckDuckGo gebruiken. Ik gebruik het nu ruim een jaar en ben er erg tevreden over.

Bijdrager
    koen

Googlen doe je via Google. 🧐

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>koen op 1 november 2018 om 12:13</p>
    Googlen doe je via Google. 🧐

+1

Google heeft al die alt. zoekmachines toch al jaren ingebouwd in Google…. Zoeken op die manier heet:  Ik doe een gok 🥴

Bijdrager
    sedikit

-Over googlen gesproken: Dat doe je zoals ik het nu schrijf met Gooogle. Verdomd! Dat klopt (hè hè 😊 ) .

Maar ik had “googlen” tussen aanhalingstekens geschreven. Mag ik het vertikken om hier de functie van de aanhalingstekens in dit verband uit te leggen? Ga daar maar op “googlen” 😊

-@KarelWillem,  startpagina is een zoekmachine die zorgt er voor dat je niet gevolgd wordt. startpagina is géén advertentie-blokker!! Een zoekmachine die beiden doet, is, zoals ook hier terecht opgemerkt wordt, is DuckDuckGo. Gebruik je niet DuckDuckGo, dan zul je adblockers in je browser moeten gebruiken.

(overigens conflicteerde bij mij DuckDuckGo plotseling  met iets. Gebruik die dus niet meer, helaas)

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken geleden door  sedikit.

Bijdrager
    Shmoo

-@KarelWillem,  startpagina is een zoekmachine die zorgt er voor dat je niet gevolgd wordt. startpagina is géén advertentie-blokker!! Een zoekmachine die beiden doet, is, zoals ook hier terecht opgemerkt wordt, is DuckDuckGo. Gebruik je niet DuckDuckGo, dan zul je adblockers in je browser moeten gebruiken.

🤥

FEITEN!

https://duck.co/help/company/advertising-and-affiliates

Bijdrager
    koen

Startpagina – bestaat dat nog? 😱

Bijdrager
    KarelWillem

Bij genoemde alternatieve zoek-pagina’s wordt ik meer lastig gevallen met ads dan als ik zoek via ‘Google’.

Het maakt mij dan ook niet zoveel uit wat ze zijn en wat ze doen, ik weet alleen dat ik die ads niet als eerste zoekresultaten wil zien.

Bijdrager
    KarelWillem

koen op 1 november 2018 om 15:15
    Startpagina – bestaat dat nog? 😱

Nee.

Bijdrager
    Shmoo

Die knuppels gebruiken het innovatieve Startpage.

https://www.startpage.com

Da’s van het ‘caravan-niveau’ van je tafel een bed maken. Maar dan moet de hele familie wel even de caravan verlaten en buiten gaan staan. 🙂

Bijdrager
    sedikit

@shmoo,

Het lijkt wel of je hobby afbranden is. Deugt er ook wel eens iets? Of moet alles wijken voor je formidabele, en behoorlijk vermoeiend  “gevoel voor humor”?

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door  sedikit.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door  sedikit.

Bijdrager
    Shmoo

Er deugt heel erg veel zelfs, jammer genoeg niet zoveel aan of op OMT.

Ik kan er ook niets aan doen dat uitgerekend hier op OMT veel mensen komen die vooral dingen roepen die niet kloppen. Ze reageren dan vanuit hun (onderbuik)gevoel of op basis van horen zeggen, niet vanuit bronvermelding. Ik verbeter in dit geval alleen wat jij zegt, en voeg wat bronvermelding toe zodat andere mensen niet de volgende ‘van horen zeggen’ figuren worden. Eigenlijk ben ik dus gewoon een irritant goedzakje.  😉

En nee ik verveel mij echt nooit,  dat laat ik aan andere mensen over. En mijn humor is niet geldig nee.

Bijdrager
    GoeieDag

Haha, Shmoo als koene beschermer van de enige, echt waarheid!

Sure!

Bijdrager
    KarelWillem

Rick op 1 november 2018 om 11:50
    @sedikit als je veilig wil googlen kun je gewoon DuckDuckGo gebruiken. Ik gebruik het nu ruim een jaar en ben er erg tevreden over.

Ook daar wordt je dus gewoon lastig gevallen met advertenties (en met dank aan de minder intelligente pagina’s, zijn ze ook nog eens niet relevant).

Waar ik er bij Google niet één te zien krijg.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Loyd

<p class=”cite”>GoeieDag op 31 oktober 2018 om 22:30</p>

Is je vrouw weer naar Bingoavond?

Nee hoor, mijn vrouw zit in de ambulante zorg en is druk bezig langs Shmoo-tjes te gaan om ze te voorzien van een pilletje. Anders kunnen ze morgen niet naar de dagopvang.

Hahaha; briljante reaktie👍🏻👍🏻👍🏻

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.