8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Sufkont

Ik wil NIET updaten van mijn MacAppStore programma's

Sinds Mountain Lion irriteer ik me mateloos aan de meldingen van de MacAppStore dat er updates zijn.
    Als ik het wegklik dan krijg je het een uur later weer terug
    Het zijn meldingen van het “type” “Alerts”, dus ze blijven continu staan.

Ik wil graag deze meldingen stopzetten, maar ik zou niet weten hoe.
    Het staat iig niet bij de systeemvoorkeuren van Berichten

Iemand een idee?

Bijdrager
    GastonM

Gewoon die updates installeren, kleine moeite, je krijgt nieuwe functies en je systeem wordt er alleen maar veiliger op. Naar mijn weten kun je dit nergens uitzetten (correct me if I’m wrong).

Inactief
    Anoniem

Systeem Voorkeuren (System Preferences) -> Software Update
    Vinkje weghalen bij: Automatically check for updates (automatisch zoeken naar updates, Ofzoiets).

Nu komt alleen de vraag waarom, updates zijn er niet voor niks?

(Let op: er word nu ook niet meer op systeem updates gecontroleerd. Dit dien je ook handmatig te doen)

Standaard word er in Mountain Lion elke week gecontroleerd op nieuwe updates. Je zou dit ook kunnen verlengen. Dat is misschien beter dan de updates helemaal uitschakelen.

De software-update frequentie aanpassen

Moderator
    unSOUND

Updates zijn niet zaligmakend. Er zijn zat topics geweest van mensen wiens systeem sinds een update kuren vertoonde, of de software werkt ineens niet meer samen met iets anders op jouw machine, of een freeware versie is ineens shareware met limitaties of reclames…

Hoe je het ook went of keert, er zijn zat redenen om niet blind alles te willen updaten.

Bijdrager
    iep

Sterker nog, als je update naar de nieuwste Java versie (versie 7 update 7) dan heb je er een gratis security probleem bij. In dat geval wil je liever op de oudere versie zitten (niet versie 7 update 6 want ook die heeft een security bug; in dit geval zit je liever op Java 6 update 33). Updates zijn handig, upgrades ook maar het is beter om eerst even te kijken wat er opgelost wordt en of dit problemen kan opleveren. Voor thuisgebruikers niet altijd even interessant of belangrijk (het is hoogstens vervelend als het misgaat) maar voor het bedrijfsleven van groot belang (het gaat om je broodwinning; als de boel plat gaat kost het je klauwen vol met geld).

Bijdrager
    Sufkont
    unSOUND op 02 september 2012

Hoe je het ook went of keert, er zijn zat redenen om niet blind alles te willen updaten.

Helemaal mee een!
    enige optie is verwijderen van programma’s, dus dat heb ik dan maar gedaan.

Maclover:
    update wat langer gezet. Bedankt voor de link

Bijdrager
    Patrick Stam

OK! Maar hoe dan het volgende: Ik heb geen HP printer of Nikon Camera, dus ik wil geen updates of meldingen accepteren die met HP of Nikon te maken hebben. vroeger kon je ze verwijderen door de backspace toets in 10.8.2 heb ik dat nog niet kunnen ontdekken. Iemand een tip?

Bijdrager
    Patrick Stam

Nouja eerst vind ik er niets over, denk je, dan maar maar een vraag stellen…..vind je uiteindelijk ineens wel de tip: http://www.appletips.nl/software-updates-verbergen-in-os-x/#more-53034
    Let op gaat alleen maar op met Apple software en niet met de Apps.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.