11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    iTommie

Ik wil mijn games backuppen maar hoe?

Hallo,

Ik wil graag mijn games backuppen maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Ik heb al heel veel geprobeerd maar ben er niet uitgekomen! Kan iemand mij helpen?

Tom

Bijdrager
    sedikit

Ik kan je alleen maar zeggen wat ik weet als iemand die kennelijk net iets meer weet dan jij:
    Als een game niet meer dan 700Mb is kun je toch die game, liefs in “ingepakte” vorm, op een cd branden? Als je niet weet hoe dat moet, wordt het ernstig! Maar dat horen we dan wel.

Bijdrager
    JeePee

Heb je een backupschijf of waar wil je ze op zetten?

Bijdrager
    KarelWillem

Die games zijn meestal beveiligd. Dat gaat dus niet werken.

Je kunt dus meestal niet zomaaar een games-cd op je harde schijf kopiƫren.

Bijdrager
    Sad
    ”Apple

Hallo,

Ik wil graag mijn games backuppen maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Ik heb al heel veel geprobeerd maar ben er niet uitgekomen! Kan iemand mij helpen?

Tom

1) WAT heb je dan allemaal al geprobeerd?

2) wil je een backup maken van de games die op je Mac staan, wil je backups maken van games CD’s of wil je backups maken van XBOX spellen?

Even duidelijk zijn s.v.p.

Bijdrager
    iTommie

Ik wil dat met mijn mac spellen!

Tom

Bijdrager
    Sad

Dus je hebt spellen op je Mac geinstalleerd en je wil daar een backup van hebben voor het geval dat je Mac kapot gaat?

Wil je een backup op:

a) een backup tape
    b) een CD-ROM
    c) een andere hard disk

Bijdrager
    Alfetta

Het ruikt hier .. hoe zal ik het genuanceerd zeggen … naar duistere praktijken 8) … niet dat ik dat wil suggeren verder :lol:

Waarom een ‘backup’ maken als je het origineel hebt? BIj mij is nog ooit een origineel verloren gegaan.

Bijdrager
    WebJ

Alfetta, je hoort vaak genoeg dat er iets misgaat met de CD. Je hoeft ‘m maar een keer goed te laten valen en als je pech hebt… Ik ben daarom meer een fan van shareware, je kan dan gewoon het hele spel downloaden en je kan registeren met een registratiecode. Zouden ze bij meer dingen moeten doen, de gemiddelde internetter heeft toch wel vaak breedband, en als je dat niet hebt kun je bijvoorbeeld aanvragen om een CD/DVD met het spel thuis te laten bezorgen. Anders gewoon downloaden, dat gaat veel makkelijker, en als je geen DVD-speler op je computer hebt kan je het spel alsnog gewoon spelen!

Gouden tip: voorzichtig met je cd’s omgaan :wink:

Bijdrager
    Sad

Nou ja de poster heeft wel al tig andere topics geopend over het downloaden en kopieren van games, maar we gaan er maar vanuit dat hij goede bedoelingen heeft dit keer.

Bijdrager
    Ruben
    ”Alfetta”

Waarom een ‘backup’ maken als je het origineel hebt? BIj mij is nog ooit een origineel verloren gegaan.

Nou, bij mij anders wel hoor. Ook met audio CD’s trouwens. Bovendien kan ik me het best voorstellen dat mensen niet graag met het origineel MOETEN werken. Sterker nog; ik heb zelf bijvoorbeeld ‘braaf’ Traktor DJ Studio 2 aangeschaft. De CD heeft twee hele vreemde ‘lensjes’ waardoor deze niet te kopiĆ«ren is. Ook al heb ik de originele CD alleen maar nodig bij installatie, updates of aanpassingen aan de computer, toch gebruik ik nu fijn een wat minder legaal verkregen versie waarbij ik de originele CD niet meer nodig heb. Bijkomend handigheidje is dat ik nu ook niet meer op zoek hoef te gaan naar de handleiding waar het serienummer in vermeld staat.

Dus ik blijf tegen kopieerbeveiligingen (zowel voor audio als data), je treft er namelijk alleen maar de mensen met goede bedoelingen mee. Gekraakte versies (of -toch- geripte audio) verschijnt sowieso toch wel op Internet, dus juist mensen die NIET netjes kopen hebben nergens last van en de mensen die dat WEL doen lopen steeds tegen beperkingen aan.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.