21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    staaf

Ik wil jailbreaken!

Heb de iPhone, maar vind het niet optimaal. Ik heb heb ook al gejailbreakte gezien, en da’s slimmer vind ik. Helaas heb ik de laatste update gedaan.. dus nu kan ik niet jailbreaken. Heeft iemand een idee, hoe lang een nieuwe versie meestal op zich laat wachten?

Bijdrager
    Jm1996

Het kan wel een paar maanden doen als je geen iphone 4 hebt zou ik overwegen om je iphone te downgraden

Bijdrager
    Koetjesreep

Weet je wat slim is? Kijken wat je koopt, dan had je een optimale telefoon gekocht.

Bijdrager
    hansiedejong

Downgraden gaat denk ik niet meer. Moet je toch je SHH hebben?

Bijdrager
    Jm1996

[email protected]

Het is nog mogelijk, met tinyumbrella dat programmatje brengt iTunes in de war als je hem draait

(Mijn excuses als dit tegen regels is, maar volgens mij is dit gewoon legaal)

Moderator
    unSOUND

Downgraden hoeft op zich niet eens, 4.3.1 is al te jailbreaken. Het gaat echter wel om een tethered jailbreak, en unlocken werkt nog niet. @staaf: Mochten deze termen allemaal als abracadabra klinken, dan adviseer ik je om hier eens te kijken:

http://forum.iculture.nl/wiki/Jailbreak

Bijdrager
    johnkeates

Wat probeer je nu met je telefoon te doen wat alleen met een jailbreak werkt?

Bijdrager
    KarelWillem

Ach ja, gaan we die discussie weer eens krijgen.:wink:

Na drie jaar moet je blijkbaar nog steeds uitleggen – of zelfs verdedigen – waarom je je iPhone jailbreakt.

Sorry, maar ik ben gestopt om dat uitgebreid te beantwoorden.

Bijdrager
    exilim

Hoi KarelWillem,

Wat probeer je nu met je telefoon te doen wat alleen met een jailbreak werkt?

Zo een rare vraag is het toch niet? Als hij van plan is om met zijn iphone te gaan kanovaren, dan kan hij m eindeloos jailbreaken maar gaat niet werken! hahahahah!!!
    Stel dat hij een arme student is, dan kan ik zijn reden wel begrijpen! :sarcastic:

gr. Bob

Moderator
    unSOUND
    exilim op 02 april 2011

Zo een rare vraag is het toch niet?

Het punt is dat het vaak niks toevoegt aan het topic wat betreft antwoord op de vraag. Een vraag over hoe je moet jailbreaken veranderd veel te vaak in een ethische discussie over al dan niet jailbreaken, en dat was heel de vraag niet. Zoals KarelWillem al zegt komt de TS met een vraag, maar moet vervolgens gaan uitleggen waarom hij dat wil…

Het gebeurt overigens niet alleen bij topics over jailbreaken, bij meer vragen zie je gebeuren dat iemand geen antwoord geeft, maar enkel terugvraagt over hoe of waarom, of zelfs enkel post dat hij/zij het ook niet weet… Ik heb wel vaker topics gezien waarin iemand vraagt waar je een bepaalde stekker kunt kopen, en de eerste reactie is “waar heb je die voor nodig dan ?” Dan lijkt het een beetje alsof men uit verveleing loopt te posten… Wat extra frustrerend is voor de TS, die wellicht bij elke nieuwe post een mail krijgt en hoopt een antwoord te vinden…

Bijdrager
    Oppie

Oneens, unSOUND en KW.

Een vraag van een TS is niet altijd wat het lijkt; vaak is er een achterliggend probleem waardoor hij met deze vraag komt, maar laat dat ‘ware’ probleem zicht beter anders oplossen dan het traject waar TS aan denkt. Want als een TS het goed zou weten, zou ie het niet vragen hè.
    Dus het is m.i. heel terecht, en een teken van intelligentie dat er gevraagd wordt naar het waarom.
    Net als een dokter ook niet onmiddellijk een receptje zal uitschrijven, maar zal uitzoeken of er niet iets meer/anders aan de hand is.

Ik weet niet of het hier voor deze TS zo geldt, maar ik vind het dus zeer terecht en to-the-point, die vraag.

BTW: ik heb zelf een JB iPhone 2G, maar zie zelf het nut ook niet zo van een JB -behalve dat een 2G een unlock en dus een JB moet hebben.

BTW: “arme student”?? Die bestaan niet in NL! BS!

Moderator
    unSOUND
    Oppie op 02 april 2011

Oneens, unSOUND en KW.

Een vraag van een TS is niet altijd wat het lijkt; vaak is er een achterliggend probleem waardoor hij met deze vraag komt, maar laat dat \’ware\’ probleem zicht beter anders oplossen dan het traject waar TS aan denkt. Dat tegenargument had ik al verwacht, en klopt deels, ware het niet dat het bij 8 of zelfs 9 van de 10 topics niet is bedoeld als doorvragen naar het probleem, maar gewoon als opening naar een discussie…

Bijdrager
    Oppie

Dat is niet de stijl van vraagsteller Johnkeates, dus hier haal je het dan onterecht aan.

Moderator
    unSOUND

Ik had het dan ook tegen exilim, en niet tegen Johnkeates, en was het vooral bedoeld om aan exilim uit te leggen waarom wedervragen als antwoord irritant kunnen zijn….

Bijdrager
    Koetjesreep

@Oppie, arme studenten bestaan niet? Wat een oogkleppen.

Bijdrager
    MartijnvanOeffel

De exploit is er al voor, het iPhone Dev Team is nu bezig met de tool ervoor.

Bijdrager
    staaf

hallo, hier dan nog even ts met het antwoord waarom. Ik wil de mogelijkheid hebben om snel wat instellingen te wijzigen, dus dat venster wat je dan bovenaan erbij kan trekken. verder wil ik smsbite of bitesms hebben, wat de mogelijkheid bied om meteen op een smsje te reageren. En ik zoek ook naar een belapp die slimmer is dan de orginele apple app. Het gaat met om gebruikersgemak en niet om goedkope downloaderij.

tevreden?

Bijdrager
    johnkeates

Hallo Staaf,

Dat is een duidelijke reden die inderdaad een jailbreak vereist. Misschien wou je iets van ‘meerdere email accounts’, of ‘andere ringtones’, sommige mensen denken dat je dan ook moet jailbreaken.

In jouw geval is het even wachten op het iPhone Dev Team, zoals Martijn al postte is de exploit al bruikbaar, maar nu dus nog een tool voor mensen die niet (willen) weten hoe het werkt.

http://blog.iphone-dev.org/ (dit is een legale link dus mag volgens de OMT regels lijkt me zo) in de gaten houden, er komt vanzelf een post met een nieuwe exploiting tool.

In de tussentijd kan je een tethered gebruiken, dat werkt ook. (zoals unSound dat al postte)

Bijdrager
    exilim

Dag Unsound,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg. Uiteraard was mij dat allang duidelijk toen ik de vraag stelde en had ook dergelijke reactie verwacht, in positieve zin dan. Laten we voor op stellen dat iedereen zijn intenties positief zijn en af en toe een vrolijke noot geen kwaad kan.

Gr. Bob en iedereen succes met jailbreaken!

Bijdrager
    MartijnvanOeffel

Er komt vandaag een tool vrij, houd inderdaad http://blog.iphone-dev.org/ of http://www.foxeteam.nl in de gaten. Heb je een hoop aan.;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Om 06.00 uur maandagochtend kun je klaar zitten om de jailbreak te starten.

Eerder hoef je dus de sites niet in de gaten te houden.

http://www.limera1n.cc/2011/04/untethered-431-jailbreak-release-time.html

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.