15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexis

Ik wil geen bzzzz bij het opstarten

Hallo mensen:D De laatste tijd doet zich er een probleem voor bij mijn cube g4 (fantastische computer, krijgt alleen ouderdom kuren) Ik heb mijn harde schijf al moeten vervangen (gecrasht) en mijn dvd rom is ook kapot (niet te vervangen?) Sinds een dag of drie hoor ik een bzz als ik opstart. Dit probleem deed zich nog niet eerder voor, maar ik wil er graag vanaf. Heeft iemand ENIG idee wat het kan zijn? Ik wil namelijk geen bzz bij het opstarten! (Mijn scherm is nog zwart en dan komt de bzz een seconde of 2 lang)

Bijdrager
    AdriaanB

wat bedoel je met een bzz?
    het is namelijk normaal dat als je een mac opstart dat je een buzz hoort…:?

Bijdrager
    foobar

kun je de bzz mss wat beter beschrijven?
    komt het uit een speaker, is het iets hardwarematigs?

welk systeem draai je en wat zijn de specs van je cube?

Bijdrager
    Lexis

nee geen doooinnng uit mn boxen, maar het geluid klinkt 2 seconden lang als bzz, alsof ik een windows pc op mn bureau heb staan (dat vind ik nog eens goed omschreven) Voorheen deed hij het nog niet.

Bijdrager
    Lexis

10.4.6 alles is up to date 450 mHz g4, 384 mb sdram, 160 gb 3,5″ Maxtor HD (nieuw) wat wil je nog meer weten? airport kaart?

Bijdrager
    foobar

is het de ventilator?
    of klinkt het meer als de HD of een optische drive??

heb je verder probleem tijdens het maccen??

draai anders de hardwaretest van je CD?

Bijdrager
    foobar
    ”JulianNeef”

10.4.6 alles is up to date 450 mHz g4, 384 mb sdram, 160 gb 3,5″ Maxtor HD (nieuw) wat wil je nog meer weten? airport kaart?

het kan zijn dat je nieuwe hardeschijf ff een geluidje maakt als ie wakker wordt gemaakt…

ik heb hier een externe HD staan en die zoemt ook altijd ff als ik m wakker maak daar is niks ergs aan (hoop ik:P )

Bijdrager
    Lexis

kan niet, dvd rom is kapot

Bijdrager
    PB

Bij mij hoor je wel een soort hondje blaffen:P Zo klinkt het tenminste, maar volgens mij is dat een cd of de hardeschijf. Ik heb er ook geen problemen mee, maar lijkt het een beetje op een blaf?

Bijdrager
    ParadoX
    ”martijngrootens”

is het de ventilator?
    of klinkt het meer als de HD of een optische drive??

heb je verder probleem tijdens het maccen??

draai anders de hardwaretest van je CD?

De Cube heeft geen ventilator

Het zou het externe voedingsblok kunnen zijn?

Bijdrager
    Lexis

nee is het niet, het klinkt als mmm met je neusvleugels half dicht. :? ik denk het eerst aan mn hd…

Bijdrager
    danielpunt

Is dat niet je hardeschijf die opstart?

Bijdrager
    Lexis

ja dat kan, maar ik vind het irritant…

Bijdrager
    danielpunt

Sloop je HD er uit en start op vanaf je iPod, dan ben je er vanaf.

Of laat je Mac sluimeren inplaats van uitzetten.

Bijdrager
    Len

Ik zou zeker de bron achterhalen. Als het de hardeschijf is en deze heeft dit geluid nog niet eerder gemaakt is het verstandig een backup te maken. Het kan zijn dat het motortje het begeeft.
    De voeding kan ook zo’n geluid geven, en dat is nogal zorgwekkend.

De CD/DVD speler kun je overigens gewoon vervangen door een PC speler. Er zat geloof ik een slot-loading CD/’DVD speler in de Cube.

Wel, tik dan gewoon een PC slimline slot loading DVD schrijver op de kop en de Mac is weer blij.
    http://www.logicsupply.com/product_info.php/products_id/197

Ook kun je er een uit een PC laptop of een slot loading iMac slopen, werkt ook.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.