10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jor1

Ik vertrouw het niet…

Ik ben freelancer, en heb prima voldoende werk. Mijn offertes worden bijna altijd zonder onderhandelen bevestigd.
    Ik heb mij vorig jaar ingeschreven bij freelancer.nl, en heb een aantal keer gereageerd op een case. Ik krijg nooit reactie op mijn offertes, ook geen afmeldingen of vervolgvragen.
    Ik begin mij af te vragen of deze cases niet gewoon door de beheerders van deze site worden geplaatst. En ondertussen lekker ons geld vangen.

Kortom: Ik zou graag weten wat jullie ervaringen zijn met de site: freelancer.nl

Bijdrager
    Hajonides

Geen ervaring mee, maar als je het niet vertrouwt, blijf je er toch weg? Het lijken me hoe dan ook boevensites …

Bijdrager
    poing

Als je er geen goed gevoel bij hebt lekker van wegblijven is mijn advies.

Bijdrager
    Shmoo

Het is moeilijk om te bepalen of iets fake is of niet, zoals al gezegd gewoon wegblijven als er geen goed gevoel bij is.

Ook kun je de namen van de mensen waar je je offertes aan richt eens Googlen om te kijken of er verbanden zijn.

Vergelijk beide sites eens..
    http://www.alexa.com/siteinfo/freelancer.nl
    http://www.alexa.com/siteinfo/freelance.nl

Als je een top 3500 site in ons land bent dan zou je normaal voldoende traffic moeten kunnen genereren om bestaansrecht te hebben.
    Aan de andere kant de keywords waarop ze gevonden worden zijn wel iets verdacht en de vraag is maar hoe groot is het percentage van mensen die op hun site terecht komt en eigenlijk de site zocht zonder R.

Bijdrager
    jw54

Hallo Jor1,
    ik herken wat je schrijft. Ik ben ongeveer 1,5 jaar ingeschreven bij hun, en inderdaad weinig aanvragen ontvangen en welgeteld 1 keer een reactie ontvangen. Dus ik heb zo mijn twijfels of ik hier mee door ga. Gelukkig is de inschrijving niet duur, dus als ZZP’er kom je daar wel over heen.

Het lijkt wel dat aanvragers denken, och ik doe een aanvraag via internet en dan gelden normale omgangsvormen (even een reactie geven) niet meer. Op freelance.nl en opdrachten.nl krijg ik ook weinig reacties.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Kan me voorstellen dat je het niet vertrouw. Echter er zijn natuurlijk freelancers die wel weinig werk hebben. En mensen die daar een case op zetten… die gaan denk ik eerder voor het goedkoopste.

Dus 1 ding om te testen. heeel goedkoop offerte maken. En als je geen reactie krijg weet je voldoende, krijg je er wel 1. Tja fouten maken we toch allemaal? Verkeerde offerte gestuurd.

Bijdrager
    Balsjer

Gezonde argwaan is niets mis mee. Sometimes, Google is you’re best friend.

Geblokkeerd
    Anoniem

Je kan ook klussen plaatsen op Marktplaats. Wellicht is dat een methode?

Bijdrager
    Peter F

Zelf werk ik frequent met freelancers…. maar nog nooit iemand gezocht via dergelijke site.
    Je kan je vragen stellen bij mensen die op deze manier “maatwerk” aankopen. Welk is hun profiel?

Een freelancer, en breder, gelijk welke medewerker op deze manier zoeken?

Is toch iets anders dan een TV van merk X, type Y kopen niet?

Onze klanten hebben zelden budget of zin, laat staan de tijd om een job een tweede keer te laten uitvoeren.
    Meestal zal men in onze sector, via-via bij jouw terecht komen. In tweede instantie eventueel via portfolio en een persoonlijk contact.

Voor de jobs waar dit niet nodig is, zijn er steeds goedkopere “buitenlandse” oplossingen.

Moderator
    Mac Daddy

Ik ken freelancer.nl niet. Ik heb nu wel een maandje een gratis proefaccount op freelance.nl. Nog geen opdrachten uitgehaald, maar als ik freelancer.nl zo bekijk, zit er wel verschil in beiden.
    Waar freelance.nl enkel een oproepsite is, lijkt het dat freelancer.nl ook nog een geheel offerte, factuur, betalingssysteem heeft. Als ze dat allemaal goed regelen is het prima, maar ik hou dat toch liever in eigen hand.
    Freelance.nl stelt je gewoon in staat om opdrachten te vinden en de rest, regel je zelf.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.