30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 77)
  • Q:

Bijdrager
    Brit73

Ik switch weg van Apple…..?…….slik….. Ik ?????

ik kan het zelf ook bijna niet geloven maar ik ga van apple naar pc.
    zeer tevreden altijd geweest over mijn Imac en mijn Ibook koop ik nu toch een gewone notebook.
    mijn Ibook liet me na vier jaar plots in de steek.
    Hiernaast valt de Ipod video (60gb) me erg tegen, verkopen ? ik vind Apple wel heel snel in prijs dalen en je investering is snel compleet afgeschreven.
    dan toch maar een goedkoper notebookje (800€ van HP of Dell?) waar de onderdelen mocht er iets stuk gaan en reparatie’s ook wat goedkoper zijn , hoop dat het er niet teveel worden ?
    Ik schaam me diep met dit bericht had dit nooit verwacht van deze Apple freak mede als mijn omgeving die hooguit verbaasd is na mijn jarenlange arrogantie rondom Apple.

N

Bijdrager
    icecream

Volgens mij ben je gewoon een windowsfreak en dom want als je even w8 kan je windows op een mac draaien in leopard.

Moderator
    unSOUND

Enige argument wat ik lees is geld, geld en weer geld.

En dat vind ik een knap zielig argument…

Bijdrager
    Kryptonate
    ”iceacream”

Volgens mij ben je gewoon een windowsfreak en dom want als je even w8 kan je windows op een mac draaien in leopard.

laten we de mensen nu niet dom en freak noemen omdat ze even een ander systeem willen.

”unSOUND”

Enige argument wat ik lees is geld, geld en weer geld.

En dat vind ik een knap zielig argument…

En ik vind het knap zielig als je geld een zielig argument vindt. Als Brit73 nu eenmaal een windowslaptop wil kopen als ze het liever wat goedkoper heeft, wat is daar dan erg aan? Ieder zijn eigen keuze.

Bijdrager
    Brit73

Pardon ???????

geld geld geld ja een nieuwe notebook van mac begint vanaf zo’n 2000 € en ik kan niet zonder
    knap zielig argument, je moet het wel hebben dat geld

enne…. hoe kan ik nou een windowsfreak zijn als ik jarenlang alleen maar macfreak ben geweest
    Ik wist dat ik jullie zou beledigen ik heb ook altijd vierkant achter apple gestaan en nog steeds
    maarre… kan het wat vriendelijker hier.

Brigit

Moderator
    unSOUND

Geld genoeg ? Je praat over 200 euro meer. Op zo’n uitgave is dat vrij weinig. Bovendien is het een slecht idee om over te stappen op een compleet ander OS en hardware puur omdat het wat goedkoper is. Zeker een gebruiksvoorwerp als een computer is iets waar je veel mee bezig bent, dus dat het goed en gemakkelijk werkt is het belangrijkste… niet de prijs.

Dat is hetzelfde als na jarenlang op goede schoenen ineens op bootslippers gaan lopen omdat het goedkoper is… dat je voeten naar de klote gaan is niet belangrijk… als het maar goedkoper is… toch ?

Moderator
    unSOUND
    ”Brit73″

een nieuwe notebook van mac begint vanaf zo’n 2000 €

€ 1099,-

Bijdrager
    Sybren

Goedkoop is duurkoop!

Maar gelukkig ben je natuurlijk altijd vrij om te kiezen met welk systeem je werkt.

Bijdrager
    PietjePuk

Het ga je goed 8)

Bijdrager
    Brit73

€ 1999,- lieverd, niet de macbook maar de macbook Pro

Bijdrager
    jspr

tja…als we dan ook nog het neusje van de zalm willen, dan is het ook minimaal €2000

Ik wil ook wel een Audi A6 rijden trouwens :evil:

Moderator
    unSOUND
    ”Brit73″

€ 1999,- lieverd, niet de macbook maar de macbook Pro

Je hebt het over een notebook van Apple…. Is de MacBook dan geen notebook ?

Je moet het uiteraard verder helemaal zelf weten, maar ik weet inmiddels dat bij het maken van een keuze ( op alle gebieden ) de prijs echt het MINST belangrijke onderdeel van de afweging moet zijn… dan maar wat langer wachten met de aanschaf.

Stel je voor dat ik met een Dell computer, een ALDI camera, internet van Chello en een GSM verbinding van Ben had… dan zou ik inderdaad een stuk goedkoper uit zijn, maar zou mijn bloedruk door het dak gaan van de dagelijkse ergernissen… Nee dank je.

Bijdrager
    Brit73

Nou dit gaat nergens meer over, voor 800€ vind ik alles in een notebook voor mijn werk
    dus dat moet ik helaas toch maar doen

Nou tabbe

Bijdrager
    icecream

Het is jouw keus uiteindelijk maar ik zou wachten op leopard.

Bijdrager
    Juch
    ”Brit73″

SCHOKKEND ik weet het

ik kan het zelf ook bijna niet geloven maar ik ga van apple naar pc.
    zeer tevreden altijd geweest over mijn Imac en mijn Ibook koop ik nu toch een gewone notebook.
    mijn Ibook liet me na vier jaar plots in de steek.
    Hiernaast valt de Ipod video (60gb) me erg tegen, verkopen ? hah ! ik vind Apple wel heel snel in prijs dalen en je investering is snel compleet afgeschreven.
    dan toch maar een goedkoper notebookje (800€ van HP of Dell?) waar de onderdelen mocht er iets stuk gaan en reparatie’s ook wat goedkoper zijn , hoop dat het er niet teveel worden ?
    Ik schaam me diep met dit bericht had dit nooit verwacht van deze Apple freak mede als mijn omgeving die hooguit verbaasd is na mijn jarenlange arrogantie rondom Apple.

Nou… bye bye ik kom nog wel eens langs met m’n Imacje misschien…:cry: :cry: :cry:

Afgezien van het feit dat ik niet snap wat je nou wilt bereiken met dit onderwerp; moeten we je gelijk geven, je overhalen om het toch niet te doen, afscheid nemen van je dierbare vrienden na 17 posts? wat? is je verhaal niet coherent en trek je vreemde conclusies.

Je zegt zelf dat de prijzen van Apple dalen, maar toch vind je het te duur?
    Reparaties en onderdelen van een HP/Dell goedkoper? Vrijwel per definitie niet. T zijn vaak dezelfde onderdelen, alleen staat Apple erom bekend dat je sommige dingen zelf kan upgraden, zoals een harde schijf, of ram. Dit kan niet bij Dell noch HP.
    Daarnaast zeg je dat Apple niet waardevast is. Dat geldt net zo goed voor de Dell en HP of welk merk laptop/computer dan ook. Een technologische consumentenprodukt is dat inderdaad niet echt. Toch zijn Apple’s de meest waardevasten apparaten die ik ken. Na jaren zijn ze nog veel geld waard, veel meer dan hun windows tegenhangers. Waarom? o.a. omdat er minder van zijn en dat ze zeer deugdelijk zijn gebouwd.
    Daarnaast vergelijk je qua prijs appels met peren. Zoiezo kost de goedkoopste macbook 1099, dat is 200 euro meer dan de HP en Dell. Dat klopt. Maar je krijgt voor die 200 euro niet alleen het apple logo, maar ook vaak sterkere hardware, beter OS en meer. Dus je moet dat zelf overwegen of die 200 euro dan weggegooid geld is, of juist een investering in iets wat je dagelijks gebruikt…

Bijdrager
    CaDoc

Njaa, het is maar wat je wilt. Je kan zeggen dat het vastlopen van een iBook na 4 jaar snel is, volgens mij is dat zo ongeveer de normale afschrijvingstermijn van computerapparatuur.

Een notebookje van Dell? Even de website checken:
    – meest basic notebookje (13″ Inspiron 1501): €499
    – inclusief Windows XP Pro, DVD+RW , 1 GB geheugen, standaard 120 GB HDD, iets fraaiere LCD, McAfee antivirus (jaja nodig hè), TransferMyPC (om oude gegevens over te zetten op de laptop), Corel Snapfire Plus voor het beheren van foto’s (zit ook in Mac OSX)…

Totaal €965,48 Gelukkig krijg je hier ook een battery recall voor..

Voor een €135 extra heb je hetzelfde maar dan van Apple. Als je het dan niet weet dan koop je die Dell, anders koop je gewoon een betrouwbare Apple.

Als je een Intel Core 2 Duo van Dell en van Apple naast elkaar zet heb je ongeveer dezelfde prijs. Geld is dus geen argument. Afschrijving is ook geen argument, Apple schrijft minder snel af dan een PC.

Bijdrager
    jspr
    ”Brit73″

Nou dit gaat nergens meer over, voor 800€ vind ik alles in een notebook voor mijn werk
    dus dat moet ik helaas toch maar doen

Nou tabbe

je kunt beter even naar buiten lopen, een stoeptegel pakken en die op je bureau leggen;)

€0,0

Bijdrager
    TonE

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Ok dan, veel plezier met je nieuwe Dell :wink:

Bijdrager
    icecream

Haha :D

Bijdrager
    dre brettel

Wrs is dit een dreigement, en moeten we geld inzamelen voor onze vriend uit 73

Ik vind geld wel een goed argument… Als je je kan permitteren er niet naar te hoeven kijken heb je geluk.

Koop wat je kopen wilt, het beste werk je met wat je het liefste hebt!

Bijdrager
    Cycloopje

Ik kan het me voorstellen dat je over wilt gaan naar een laptop die honderden euro’s goedkoper is, maar ik wil je fijntjes wijzen op het volgende:

Kijk eens hoeveel garantie je bij die 800 euro krijgt. Standaard krijg je maar 1 jaar garantie.

Is je MacBook na 4 jaar overleden? Menige laptop is binnen die tijd al overleden.
    En voor het overlijden is er al sprake van ernstige aftakelingsverschijnselen.

Ik spreek uit ervaring, ik heb een Compaq van mijn werk. Al binnen een half jaar zijn dvd-speler, moederbord en modem vervangen. Twee Sony Vaio laptops op mijn werk hebben zo’n dvd-cdrw combo drive, die kon al vrij snel niet meer branden (beide laptops).

Ik ken ook veel laptops met uitval verschijnselen. Die twee Sony’s en ook nog een Toshiba van mijn werk hebben alledrie het probleem dat ze na verloop van tijd geen beamer meer herkennen. Drivers er opnieuw op helpt niet. Wat wel helpt is de herstel cd’s erbij pakken. Moet de software alleen wel helemaal opnieuw ingesteld worden. Kost uren tijd.

Mijn eigen Compaq gaf binnen een half jaar steeds minder geluid (volume). Op een gegeven moment kwam er helemaal geen geluid meer uit. Ook weer geprobeerd op te lossen met drivers opnieuw er op. Dat hielp niet. Toen herstel-cd’s gepakt, uren bezig geweest, dat hielp.

Dan nog een verhaal van een vriendin van mij die een Medion laptop had gekocht, lekker goedkoop. Alleen lieten de toetsen na verloop van tijd los.

Veel plezier met je goedkope Windows laptop:P

Bijdrager
    972937

Ach je moet het zelf weten, je komt jezelf nog wel tegen.

Dus tot binnenkort!!

Anoniem

De vergelijking die de TS maakt klopt gewoon voor geen meter. Hij wil een HP of Dell kopen van 800 Euro… maar een MacBook volstaat niet, het moet persé een MacBook Pro zijn?:?

Bijdrager
    Teigetje16

Jongens laat dat arme kind!

Niet elke notebook is slecht hoor met windows erop. Ik heb zelf een Toshiba satellite pro A40 en die is nu bijna 3 jaar oud en doet het nog perfect! alleen omdat hij trager is en omdat ik verliefd ben geworden op Macbook wil ik die dus ook hebben….maar zoals ik al zei, ook PC’s zijn prima hoor…

Brit, veel succes en plezier met je nieuwe notebook!

Bijdrager
    G-Force
    ”Cycloopje”

Ik kan het me voorstellen dat je over wilt gaan naar een laptop die honderden euro’s goedkoper is, maar ik wil je fijntjes wijzen op het volgende:

Kijk eens hoeveel garantie je bij die 800 euro krijgt. Standaard krijg je maar 1 jaar garantie.

Is je MacBook na 4 jaar overleden? Menige laptop is binnen die tijd al overleden.
    En voor het overlijden is er al sprake van ernstige aftakelingsverschijnselen.

Ik spreek uit ervaring, ik heb een Compaq van mijn werk. Al binnen een half jaar zijn dvd-speler, moederbord en modem vervangen. Twee Sony Vaio laptops op mijn werk hebben zo’n dvd-cdrw combo drive, die kon al vrij snel niet meer branden (beide laptops).

Ik ken ook veel laptops met uitval verschijnselen. Die twee Sony’s en ook nog een Toshiba van mijn werk hebben alledrie het probleem dat ze na verloop van tijd geen beamer meer herkennen. Drivers er opnieuw op helpt niet. Wat wel helpt is de herstel cd’s erbij pakken. Moet de software alleen wel helemaal opnieuw ingesteld worden. Kost uren tijd.

Mijn eigen Compaq gaf binnen een half jaar steeds minder geluid (volume). Op een gegeven moment kwam er helemaal geen geluid meer uit. Ook weer geprobeerd op te lossen met drivers opnieuw er op. Dat hielp niet. Toen herstel-cd’s gepakt, uren bezig geweest, dat hielp.

Dan nog een verhaal van een vriendin van mij die een Medion laptop had gekocht, lekker goedkoop. Alleen lieten de toetsen na verloop van tijd los.

Veel plezier met je goedkope Windows laptop:P

Erg jammer voor jou, maar er zijn ook zat mensen waar een ‘normale’ Notebook het prima doet. Dat is dus juist mijn ervaring, ik heb een Asus notebook die het al anderhalf jaar prima doet en ik neem ‘em elke dag mee naar school…

Bijdrager
    Yaris

Iedereen moet in zijn leven de keuzes volgen die hem het beste lijken. Als Brit73 liever terug naar Windows overstapt is dat zijn of haar goed recht. Ik wens Brit veel succes en plezier met Windows (niet sarcastisch bedoeld).

Bijdrager
    Cycloopje
    ”G-Force”

Erg jammer voor jou, maar er zijn ook zat mensen waar een ‘normale’ Notebook het prima doet. Dat is dus juist mijn ervaring, ik heb een Asus notebook die het al anderhalf jaar prima doet en ik neem ‘em elke dag mee naar school…

Het punt is vooral dat ze niet klakkeloos van de standaard garantie uit moet gaan. Dat ene jaartje garantie kan duur uitpakken als er na 2 twee jaar toch iets mis blijkt te zijn (scherm dat het ineens niet meer doet ofzo).

Een laptop is iets dat snel kan beschadigen, juist omdat je hem elke dag meeneemt. Er kan dan van alles mee gebeuren, ongeacht welk merk/type/robuustheid.

Op die Compaq van mij zit 3 jaar garantie (was standaard ook maar een jaar) en ik raad ook altijd iedereen aan om garantieverlenging te nemen als mensen een laptop willen kopen.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Sparen doet wonderen, maar ach, je moet het zelf weten natuurlijk.

Bijdrager
    Cycloopje

Ach, als ze voor 800 euro een laptop ziet waarvan ze weet dat het een goeie is en er kan voor 200 euro voor 3 jaar garantie bij, is ze nog steeds aanzienlijk goedkoper uit dan met een Apple.

Bijdrager
    Kryptonate

Cycloopje, hoeveel jaar garantie zit er standaard bij Apple? Juist ja, 1 jaar :). Je argument trekt dus op niets aangezien je bij elk zichzelf respecterend bedrijf uitbreiding kunt vragen voor de garantie.

En ik heb reeds anderhalf jaar een Toshiba Tecra S2 en werkt ook nog steeds zonder problemen. Bij elk bedrijf zijn er eenheden die problemen geven.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 77)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.