10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    midas

Ik stuur mezelf spam….

Hoi,
    Ik krijg elke dag steeds meer mail/spam met mijn eigen naam [email protected] als afzender. Is hier iets aan te doen en waardoor komt dit?

Bijdrager
    Yggdrasil

Als ik van jou was zou ik als de wiedeweerga mijn e-mailadres verwijderen uit bovenstaande post… Anders krijg je nog meer spam.:wink:

Bijdrager
    Thoomas

Ga er maar van uit dat dit niet z’n e-mailadres is:wink: Hij heeft bepaalde letters al door puntjes vervangen.

Hier een soortgelijk topic: http://www.onemorething.nl/community/topic/spm-mail-binnen-via-eigen-mail-account

Het komt erop neer dat je er niks aan kan doen. Spammers kunnen gewoon een willekeurige afzender voor een e-mail kiezen, en als ze dan dezelfde afzender als ontvanger in een mail sturen, denken mensen dat ze mail van zichzelf ontvangen, en zullen de mensen de mail sneller geneigd zijn te openen, en dan zijn de spammers weer blij.

Bijdrager
    stavos

Maar wat er op die puntjes moet staan is binnen 30 seconden achterhaald..:evil:

[size=2]Edit: wat een onoverzichtelijke website btw..[/size]

Bijdrager
    Thoomas

Niet door spambots..

Bijdrager
    stavos

Wie zegt dat alleen een spambot spam kan versturen..?:nerd:

Bijdrager
    mowat

Ik heb ook eens een tijd last gehad van grote aantallen spamberichten , die zogezegd van een familielid kwamen maar die had er met alle zekerheid niets mee te maken.
    Maar ik ga altijd eerst via mijn webmail na wat voor berichten er bij de provider zitten te wachten en alles wat ik niet ken wordt daar verwijderd. Dan haal ik pas mijn mail op , zonder die spam.

Bijdrager
    midas

Ok dan laat ik het maar gebeuren….
    Beetje gênant als mijn contacten spam ontvangen van mij.

Bijdrager
    stavos

@mowat – jij controleert dus 2 keer je email? Beetje omslachtig.. :slant: Gewoon je spam filters goed instellen en je filtert >99% eruit. Zowel bij je provider een spam filter als op je Mac zelf.

Bijdrager
    mowat

@Stavos,
    zelfs na heel goed instellen op allerlei criteria (tot 6 toe) was die mail niet buiten te houden.
    En hoe dan ook , ik controleer altijd , zelfs zonder spamrisico , mijn mail via de webmail en haal zodoende alleen maar binnen wat ik op mijn computer wil zien.
    Ik vind dat helemaal geen moeite , je moet voor alles de tijd nemen in je leven en dat vergeten veel mensen.Stress is niet zo aan mij besteed.:wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.