12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Hessel89

Ik sta op het punt om een Apple Cinema Display aan te schaffen maar ik twijfel

Ik kan een nieuw Cinema Display kopen voor 899,- euro maar ik twijfel.. aan de ene kant kan ik die extra screen space echt goed gebruiken maar aan de andere kant vind ik het nogsteeds een hoop geld. De twijfel word nu nog eens harder aangewakkerd door een iMac aanbieding die ik net bij de Mediamarkt zag. ze verkopen nu een core i5 iMac van 27 inch voor 1.385,-
    dus voor 400 euro meer heb ik een complete Mac met hetzelfde scherm..

aan de andere kant heb ik al een 17 inch core i5 Macbook Pro dus een iMac zou ik helemaal niet nodig hebben, maar toch.
    het lijkt zo’n oneerlijke deal. 899,- voor een scherm dat in een iMac van 1385,- zit..

door deze twijfel zit ik toch weer naar alternatieve schermen te kijken. de Dell U2711 lijkt me een waardig alternatief. nadeel is wel weer dat het mat is en Dell’s deadpixel policy vrij kut is. (vervangen pas na 10 dode pixels blablabla) heb verder ook niet echt ervaring Dell dus ik weet niks af van de klantvriendelijkheid. (mocht er ooit ns een defect zijn)

hmm.. thoughts?

Bijdrager
    sam-105

Ik weet het niet zeker, maar volgensmij zit er weldegelijk verschil tussen het cinema display en de 27″ imac!
    Anders zouden ze hem toch een stuk dunner maken lijkt mij

Bijdrager
    Arthur345

Voor een paar honderd heb je ook een mooi scherm. Alleen als je mat niks vind heb je bijna geen keus qua monitoren. Apple is een van de weinigen die een glossy scherm bied, en Apple schermen zijn nou eenmaal duur.

http://www.monitorstore.nl/keuzehulp?gclid=CKLwub7O7q0CFcGFDgod2nweuw?sort=popularity&dir=d&ref=24824

Als je naar de beeldschermen in de bovenstaande link kijkt, kan je een optie mat/glanzend aanvinken. Glanzend zijn maar 2 monitoren, dus ik zou gewoon een cinema display kopen.

Bijdrager
    Hessel89
    Arthur345 op 26 januari 2012

Voor een paar honderd heb je ook een mooi scherm. Alleen als je mat niks vind heb je bijna geen keus qua monitoren. Apple is een van de weinigen die een glossy scherm bied, en Apple schermen zijn nou eenmaal duur.

http://www.monitorstore.nl/keuzehulp?gclid=CKLwub7O7q0CFcGFDgod2nweuw?sort=popularity&dir=d&ref=24824

Als je naar de beeldschermen in de bovenstaande link kijkt, kan je een optie mat/glanzend aanvinken. Glanzend zijn maar 2 monitoren, dus ik zou gewoon een cinema display kopen.

Bedankt voor je reaktie.
    dat zijn inderdaad goedkope beeldschermen maar ik wil minimaal een resolutie van 1440 x 2560, anders ga ik er niet op vooruit;)

Bijdrager
    Hessel89

opzich is mat niet zo’n heel groot probleem, aangezien je de coating er gewoon vanaf zou kunnen halen, maar het bedrijf Dell is een beetje twijfelachtig. Ik heb wel eens slechte dingen gehoord over de klanten service.

Bijdrager
    Hessel89

iemand ervaring met dit –> beeldscherm?

Bijdrager
    nebilem

Ik heb hier op het forum veel gelezen over problemen met een gele gloed op het scherm bij cinema displays van Apple. Daarnaast bied Dell ook 3 jaar garantie en Apple maar 1 en is een derde goedkoper.

Bijdrager
    Flesh

Ik weet niet of het scherm van de ACD en de iMac verschillend zijn, maar mocht dat niet zo zijn; dan lijkt het mij een makkelijke keus (als je het geld kan missen!). Al is qua design die ACD wel subliem, en de iMac wordt natuurlijk binnenkort vervangen.. Ik zou dan afwegen wat je belangrijk vindt, zo 1,2,3 zou ik zelf zeggen ga voor de iMac, maar weeg het vooral zelf al; het is toch bijna €500 meer..

Bijdrager
    Hessel89

ik zou natuurlijk mijn macbook pro kunnen verkopen, en in plaats daarvan een macbook air kunnen kopen. zodat ik toch nog mobiel kan werken, maar het ”grote werk” op de iMac kan doen.

hm. toch nog maar even goed over nadenken. die iMac word toch wel erg aantrekkelijk met zo’n prijs.

Bijdrager
    essiw

Ik heb een 23 inch mat scherm van apple en hij deed et na 5 jaar nog perfect en zag er ook nog zo goed als nieuw uit, uiteindelijk sloeg de bliksem in en was ie stuk.
    Maar het beeldscherm is zeker het geld waard, omdat ie het gewoon goed blijft doen en er ook nieuw uit blijft zien.

Bijdrager
    stijnvanderidder

Persoonlijk zal ik voor de iMac gaan. Maar je moet het zelf weten ;p

Bijdrager
    App-ie

Koop een Cinema Display en ga héééle leuke dingen doen met die €400,- die je bespaart:-)
    Het is echt een heel mooi scherm. Als je ‘m eenmaal gekocht hebt, vergeet je vrij snel dat ‘ie duur is geweest.

Veel mensen zeggen dat een SSD de beste upgrade is, maar voor mij is een goed scherm veel belangrijker.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.