13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Tenvox

Ik snap er niets meer van@#$@#$ (DVD vraagstuk)

Beste video/dvd gigant,

Ik kom er niet meer uit. Ik heb een Divx bestand welke ik met veel plezier op een DVD wil branden om op mijn geweldige homecinema te bekijken.

Ik heb inmiddels alle benodigde software aangeschaft en kom niet verder dan met het programma ffmpegx dit DivX bestand om te zetten in een DVD bestand. Maar hier gaat het eigenlijk al fout. Volgens de beschrijving van het programma moet ik uiteindelijk twee mappen krijgen met VIDEO_TS en AUDIO_TS. Nou, dat gebeurt dus niet en dus kom ik niet verder. Het kost me ongeveer een dag om hem te converteren en het inmiddels 4 keer geprobeerd, dus 4 dagen en geen resultaat. Wie o wie kan mij helpen.

Ik gebruik een G5 met 1 Gb intern geheugen. Dus aan de hardware kan het niet liggen. Ik gebruik de nieuwste ffmpegx en zo ook de benodige binaries. Ik heb een keer de juiste mappen gekregen en als ik die dan afspeel op DVD player dan krijg ik wel geluid, maar geen beeld. Ik heb inmiddels bestanden in .m2v .mpg .ac3 en mp2 weten te creeren, maar kan er niets mee. Ja, ik kan ze wel met Mplayer OS X afspelen, maar meer ook niet. Ook iDVD doet geen oplossing aan.
    Schiet mij dus maar in een emmer…. ik geef het bijna op.

Misschien is iemand bereid om mij heel simpel en vakkundig stapsgewijs uit te leggen hoe ik deze DiVx in een afspeelbare DVD te krijgen.
    Ik weet, ik ben blond, maar ben een volhouder.

HELP MIJ….

THNX, Tenvox

Bijdrager
    ivan.roos

DIVX met DIVA exporteren naar .MOV bestaan.
    Daarna importeren vanuit imovie… of iDVD.

Daarna gewoon branden.

Bijdrager
    KarelWillem

Je start Toast op, selecteert de tab VIDEO en Video CD en kiepert hier je Divx op.
    Branden op CD, klaar.

Bijdrager
    klaus

Het bovenstaande zou idd moeten lukken, en anders is er natuurlijk ook nog de snelste manier, die film huren/kopen en die afspelen op je homecinema. Divx kwaliteit kan er toch nog niet aan tippen qua kwaliteit geluid/beeld.

Veel succes!

Bijdrager
    macbos

Heb je bij tools wel

“Author as DVD(video_TS) aangevinkt?

Bijdrager
    JohnTwigt

Als het DIVX bestand afspeelt in de qt-player (dus met geluid en beeld) kun je het heel simpel oplossen met IDVD. Gooi het bestand in IDVD in een template en branden heen. IDVD decodeert en encodeert voor je alles automatisch (let op! bij de eerste keer opstarten staat IDVD als default op NTSC, dat effe veranderen in PAL); klaar is kees.

succes:)

Moderator
    Night
    ”KarelWillem”

Je start Toast op, selecteert de tab VIDEO en Video CD en kiepert hier je Divx op.
    Branden op CD, klaar.

Yeps… een kind kan de was doen

trouwens, geldt ook voor bin/cue (eerst ff uitpakken en mounten), mpg, overige avi, wmv (met Flip4mac wmv import filter) etc…

Bijdrager
    Tenvox

Luitjes,

Allemaal onwijs bedankt voor jullie reaktie…..
    ‘Kennis is Macht’

Keep the Forum alive…..

Tenvox

Bijdrager
    ivan.roos
    ”Tenvox”

Luitjes,

Allemaal onwijs bedankt voor jullie reaktie…..
    ‘Kennis is Macht’

Keep the Forum alive…..

Tenvox

Was heet niet… keeeeeppp the soulllll aliveeee?! :P

Moderator
    Night

heb je trouwens alle Quicktime plugins van UNSOUND al geïnstalleerd? Want Xvid moet zonder meer door quicktime herkend worden.

Bijdrager
    Tenvox

Nee,

Die kende ik nog niet. Zal het eens gaan organiseren.
    Nu heb ik het via iDVD gedaan…. is trouwens ook weer niet zo vanzelfsprekend als het lijkt en zit nu weer te klooien dat mijn DVD op mijn G5 weer geen DVD+R vanuit iDVD kan lezen.

Je wordt er toch ook werkelijk helemaal getikt van….

Zo hou je de wereld in iedergeval wel in beweging. Maar of we er op zitten te wachten.

Goed, we gaan stug door.

Mzzl

Tenvox

Bijdrager
    JohnTwigt

Je kan beter geen DVD+R gebruiken, die zijn een stuk minder compatibel dan DVD-R.

:wink:

Bijdrager
    Tenvox

Night,

Helemaal bedankt. De DVD werkt en de kwaliteit is goed. Ik ben zelfs verbaasd van de kwaliteit.

Mazzel

Tenvox

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.