9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Ziegler

Ik overweeg een Apple watch 2 . . .

Wat zijn jullie ervaringen? Waarom is hij handig?
    Ik begrijp dat hij alleen werkt in de nabijheid van een iPhone. Geldt dat thuis ook? Of werken apps wel op WiFi?
    Ik gebruik nu mijn iPhone voor runkeeper. Klopt het dat je die kan thuislaten? Als je de Apple watch meeneemt vanzelfsprekend.

Bijdrager
    Bugsy

Ik gebruik de watch vooral als “stil & niet zo opvallend” verlengstuk boor mail, whatsapp, etc. Bevalt prima.

Het ding werkt ook zonder iPhone, maar veel beperkter. Geen eigen WiFi, wel eigen gps

Bijdrager
    Odie

De eerste apple watch had al eigen wifi, dus waar haal je vandaan dat de 2 geen wifi heeft?

Bijdrager
    Shmoo

De Apple Watch werkt hoofdzakelijk via Bluetooth. Je kunt het device veel beter zien als een afstandsbediening voor je iPhone. Ben je 5 meter van je iPhone vandaan dan verlies je verbinding, dit wilt niet zeggen dat het device dan helemaal niets meer doet maar hij slaat dan alles op in z’n geheugen totdat je weer in de buurt bent van je iPhone.

Apps op de Watch zijn dan ook vooral ondersteunende apps voor iOS apps en niet andersom.

Wil je Berichten, Mail, Agenda en dat soort dingen gebruiken dan kun je beter je geld besparen want op je horloge kijken naar sms’jes om vervolgens je telefoon te pakken en daarop terug te appen is natuurlijk not cool maar wel de standaard. Het slaat echt nergens op, je kunt het zien als een carkit op je pols. Iedereen weet dat carkits handig zijn in de auto maar dat wil niet zeggen dat ze ook eenvoudig en gemakkelijk in gebruik zijn wanneer je aan het rijden bent.

Wil je hem gebruiken voor je gezondheid, herinneringen en sporten dan is het wel een leuk ding maar nog steeds prijzig voor het geen dat het doet.

Bijdrager
    nicj56
    Shmoo

De Apple Watch werkt hoofdzakelijk via Bluetooth. Je kunt het device veel beter zien als een afstandsbediening voor je iPhone. Ben je 5 meter van je iPhone vandaan dan verlies je verbinding, dit wilt niet zeggen dat het device dan helemaal niets meer doet maar hij slaat dan alles op in z’n geheugen totdat je weer in de buurt bent van je iPhone.

Zodra dit gebeurd en je bent in de buurt van een bekend wifi netwerk, schakelt de apple watch over op een bekend wifi netwerk.

Bijdrager
    veenbeest

@ziegler Je vraagt naar meningen en ervaringen: Ik heb zelf sinds het begin een Apple Watch en ik vind nog steeds dat hij te duur is voor wat je krijgt EN ik zou niet meer zonder willen. Dus als hij kapot zou gaan koop ik meteen een nieuwe. Klinkt een beetje tegenstrijdig maar zo voel ik het wel.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik vind het een heel handig horloge en het werkt allemaal prima. Berichtjes sturen, hardlopen tracken, even het saldo op je rekening checken (Ing), e-mails lezen en kort beantwoorden, find my friends, afstandsbediening van mijn AppleTV, buienradar, muziek bedienen, wandelgps om in een onbekende stad je weg te vinden (is wel even wennen),je telefoonrekening bekijken, het weer, Keynote bedienen op afstand, mijn snowboardruns meten (met Slopes, geweldige app in de AppStore!), 1Password, herinneringen, boodschappenlijstje op je pols in de winkel, telefoneren (het werkt verbazend goed) en je agenda aflezen: het is allemaal bijzonder handig.
    Daartegenover staat natuurlijk dat het een behoorlijk duur horloge is waarvan je nu moeilijk voorspellen kan hoe lang dat ding nog goed zal werken.

Aan de andere kant: ik kom net voorbij een sportwinkel die hartslagmeters met ingebouwde gps verkoopt voor meer dan €200. Deze sporthorloge kost bijvoorbeeld €349. Dan kan je toch beter een AppleWatch kopen.

Bijdrager
    marjolijntju

Tijd geleden een Apple Watch gekocht, de Apple Watch ligt al een maand in de lade:-| de rede is dat je iPhone in de buurt moet zijn. zo’n Apple Watch was voor mij ff leuk om uit te proberen en dat is dan ook alles. Voor mij totaal geen meerwaarde.

Bijdrager
    Shmoo

Aan de andere kant: ik kom net voorbij een sportwinkel die hartslagmeters met ingebouwde gps verkoopt voor meer dan €200. Deze sporthorloge kost bijvoorbeeld €349. Dan kan je toch beter een AppleWatch kopen.

Kom op zeg, kijk eens hoe dat ding uitziet. Lance Armstrong zou dat ding ontworpen kunnen hebben als het geel was geweest. Dat ziet er uit als een ziekenhuisapparaat en zelfs mensen met blindengeleidehonden gaan voor je aan de kant als je dat ding om je pols hebt.

Het enige mooie aan de Apple Watch is dat het niet meteen sport, fitness of fanatiek uitstraalt, het is een relatief neutraal of tijdloos design. Ik heb geen moeite met een sport-sport horloge die bijvoorbeeld zeer geavanceerd is en helemaal gericht is op hardlopen, graag zelfs, maar dan moet het wel een toegevoegde waarde hebben over de Apple Watch en dat heeft het tot op heden gewoon nog niet. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de integraties met apps en software op je telefoon.

Persoonlijk ben ik een New Balance fan als het op hardlopen aankomt omdat dit bedrijf vergelijkbare passie en emotie in hun producten stopt als Apple dat doet. Hun sporthorloge in samenwerking met Intel heeft wel een aantal goede features maar alles bij elkaar is het toch net niet voldoende om een Apple Watch in te ruilen op zo’n ding.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.