1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    M1618

Ik mis een aantal fotomappen in mijn Masters van Fotobibliotheek?

Hoi,

Ik heb sinds kort een Synology NAS 216play. Nu wil ik graag al mijn foto’s van mijn iMac (dus mijn foto-bibliotheek) overzetten op deze NAS, om zo mijn iMac wat ‘leger’ te maken. Ik heb hiervoor een tip gekregen om eerst een nieuwe bibliotheek aan te maken op de NAS (heb ik gedaan) en daarna via de Finder een kopie te maken van alle mappen Masters die ik zichtbaar maak via ‘Toon pakketinhoud’ bij mijn Foto’s bibliotheek, en deze vervolgens te ‘plakken’ in de map photo’s op mijn NAS (waar ik ook de bibliotheek heb aangemaakt).

Deze mappen Masters zijn per jaartal ingedeeld, bij mij vanaf 2011 t/m 2016. Maar in de app Foto’s heb ik foto’s staan vanaf 2004 t/m 2016, ingedeeld in albums. Hoe kan dit? Ik mis dus een aantal jaren? En waar kan ik dan al mijn overige foto’s via de Finder vinden om ze goed over te zetten op mijn NAS?

Of heeft iemand een betere manier om deze kopieerslag te maken? Ik ben geen expert helaas, dus hopelijk kan iemand mij dit uitleggen en tips geven zonder al teveel technische termen, alvast bedankt!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.