25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

Ik krijg Windows (7) niet af van iMac G5. Wie o wie weet raad?

Ik heb een imac G5 waar dmv boot camp ook windows op draait. Ik wil de imac schoon trekken en weer fris OS X op zetten. Maar iedere keer als ik probeer te herstarten met de C toets ingedrukt voor opstarten vanaf de Mac installatie dvd, start ie weer op met Windows. Ik krijg windows er maar niet af. Is er een simpele manier om alles er af te gooien en weer frisse mac installatie op te zetten?

Bijdrager
    fred44nl

een bootcamp partitie is aangemaakt met de bootcamp-assistent.
    en met dat programma moet ie er ook weer af.

Bijdrager
    GoeieDag

iMac G5 met Windows dmv Boot Camp? Kan niet.

Bijdrager
    avanti

Bootcamp assistent is niet te vinden, geeft ie aan. Is er geen methode om dat te omzeilen en alles te wissen en OS X gelijk op te zetten?

Bijdrager
    GoeieDag

Welke versie van het macOS? En dus nogmaals: welke iMac?

Bijdrager
    avanti

Goeiedag: dat dacht ik ook. Maar t staat er wel degelijk op. Op wat voor manier dan ook. De imac G5 die ik onderhanden heb, stond er al op

Bijdrager
    avanti

Het betreft een witte iMac G5. Welk OS X systeem er op zit kan ik niet zien omdat windows in de weg zit

Bijdrager
    GoeieDag

Windows kan alleen native draaien onder x86 architectuur, en niet op een G5 processor.
    Die witte iMac’s zijn er zowel in de PowerPC als in Intel configuratie (de latere versies van die iMac).

Bijdrager
    GoeieDag

Dus je hebt er nog geen OS X op gedraaid? Snap er niks van.

Anyway: start eens op in de Boot Manager, met de optie toets ingedrukt.

Bijdrager
    avanti

Ik snap er ook niks van hoe ze dit gedaan hebben, hoe dan ook ik wil de de hele schijf schoon hebben zodat ik alleen OS X er weer op kan draaien.

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je de Boot Manager geprobeerd?:roll:

Bijdrager
    GoeieDag

Je zult toch het model moeten weten, want bepalend voor de versie van het macOS welke je erop kan zetten.
    Heb je ├╝berhaupt een retail versie van oudere OS X versies? Of de originele schijven? Want anders kun je nog niks.

Bijdrager
    avanti

Ik heb boot manager zitten zoeken maar vind ie niet

Bijdrager
    GoeieDag

Waar zoek je dan?

Bijdrager
    avanti

In windows zelf…

Geblokkeerd
    Carp
    avanti op 23 juli 2017

Het betreft een witte iMac G5. Welk OS X systeem er op zit kan ik niet zien omdat windows in de weg zit

Bijna grappig dat de TS zelf niet eens weet welke iMac hij heeft.
    5x vragen helpt bij dit soort gebruikers ook niet.
    En dan moeten anderen helpen…..ik ga even de kristallen bol raadplegen.8-)

https://nl.wikipedia.org/wiki/IMac_G5

Bijdrager
    Hermanko

Links boven, er onder, over deze Mac; daar staat een codenummer, zoek op, en via dat weet je wat voor een mac het is.

Bijdrager
    avanti

Ik ben inmiddels er achter en windows is er al af en is nu bezig met schone installatie Mac OS 10.6.
    Thx voor jullie support!

Bijdrager
    GoeieDag
    avanti op 23 juli 2017

In windows zelf…

GoeieDag op 23 juli 2017

Anyway: start eens op in de Boot Manager, met de optie toets ingedrukt.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik ben er nog steeds niets wijzer van geworden. Ook fijn dat TS even laat weten HOE hij het uiteindelijk heeft opgelost.

Bijdrager
    avanti

Ik zag een knop dat je kon swichen naar Mac. Vandaar uit kon ik opstarten naar naar mn opstartdisc en toen ging t makkelijk

Bijdrager
    HJ

ok, nu ben je in OSX geboot?

Wat staat er in het menu item, about this mac? (linksboven)

Bijdrager
    Q-collective

Om de verwarring wellicht wat weg te nemen: de witte iMacs zijn er ook in Intel Core Duo geweest, aldus Wiki, en daar gaat inderdaad nog Windows 7 op. Op die Mac kan niks hogers dan Snow Leopard staan, aldus dit artikel. Een herinstallatie kan dus via Snow Leopard DVD, die je hier nog kunt kopen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, daar waren wel al een tijdje achter.;)

GoeieDag op 23 juli 2017

…Die witte iMac’s zijn er zowel in de PowerPC als in Intel configuratie (de latere versies van die iMac).

Bijdrager
    Q-collective

Inmiddels m’n post wat bijgewerkt;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.