17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    LarsV10

Ik krijg mijn iMac niet meer in Recovery mode, wat nu?

Normaal gesproken als je CMD+R inhoud tijdens het opstarten van je mac dan gaat je iMac in recovery mode.
    je kan dan kiezen tussen verschillende menu’s; OS X opnieuw installeren, schijfhulpprogramma, time Capsule etc.
    Een tijdje geleden (3 maanden ong.) lukte dit prima, maar op het moment lukt dit niet meer. als ik CMD+R inhoud ga ik meteen door
    naar herstel via internet (Internet Recovery). Hoe krijg ik het algemene recovery(herstel) menu weer terug?

Ik hoor graag een reactie.

Mvg, Lars

Bijdrager
    Joid

Door eerst internet recovery te gebruiken. Blijkbaar is de standaard recovery niet meer beschikbaar op je hdd.

Met internet recovery krijg je het weer terug.

Bijdrager
    LarsV10

En dat werkt dus ook niet. Als ik internet recovery gebruikt dan lad het bakje uiteindelijk wel helemaal vol maar dan krijg
    Ik het Apple logo in beeld en blijft hij daar vervolgens lang op staan en moet ik hem geforceerd uitzetten. Is hij dan vastgelopen of
    Duurt dit gewoon heel lang?

Bijdrager
    LarsV10

Oké correctie het is inderdaad nu wel gelukt.

Bijdrager
    LarsV10

Oke wederom correctie, het is me een keer gelukt om hem dus in recovery
    Mode te krijgen. Ik probeerde dit vandaag nog een paar keer maar toen lukte
    Het ineens niet meer. Wat is het probleem?

Bijdrager
    LarsV10

Ik wil graag in mijn recovery mode terechtkomen doormiddel van CMD+R.
    Echter brengt dit mij naar herstel via internet (Internet Recovery). Er verschijnt een wereldbol met
    een laadbalkje eronder en die laat vervolgens vol. Vervolgens krijg ik het apple logo te zien maar verder niks.
    Hier blijft hij vervolgens heel erg lang op vast hangen en volgens mij loopt hij dan vast. Ook word mijn iMac dan erg
    warm. Echter heb ik het vandaag nog een keer geprobeerd en toen ineens werkte het! Maar helaas was dat de enige keer
    want ik probeerde het even later nog eens, maar toen werkte het niet meer en ging hij weer in de oude situatie (vast lopen? apple logo).

Hoe kan ik dit oplossen?
    Ik hoor graag een reactie want ik ben al erg lang met dit probleem bezig en ik word er gek van.

Mvg, Lars

Geblokkeerd
    Carp

Ik wil graag in mijn recovery mode terechtkomen doormiddel van CMD+R.

WOW, echt waar?

De rest klinkt nl heel ‘normaal’, ik zou gewoon ff 24 uur doorbijten.

@goeiedag komt je zo nog wel ff opbeuren mbt TM.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    LarsV10

Sorry, ik ben gewoon wat gefrustreerd omdat ik al zo lang bezig ben met dit op te lossen.

Moderator
    Night

Ik neem aan dat je tegen een probleem bent aangelopen, anders zou je niet gebruik willen maken van Internet Recovery.

OS X Internet Recovery
    Nieuwere Macs bieden de mogelijkheid om rechtstreeks op te starten via een op internetgebaseerde versie van OS X Recovery. Uw Mac start deze functie automatisch wanneer het herstelsysteem op de opstartschijf niet beschikbaar is. Bijvoorbeeld wanneer uw opstartschijf een probleem ervaart of als uw opstartschijf is vervangen of gewist. Met Internet Recovery kunt u een Mac direct vanaf de servers van Apple opstarten. Door vanaf dit systeem op te starten, wordt een snelle test van het geheugen en de harde schijf uitgevoerd om te controleren op hardwareproblemen.
    Internet Recovery vraagt u eerst om een Wi-Fi-netwerk te selecteren en om indien nodig het netwerkwachtwoord in te voeren. Vervolgens downloadt Internet Recovery via internet een schijfkopie en start het op vanaf het herstelsysteem. U wordt dan dezelfde hulpprogramma’s en opties aangeboden als door het herstelsysteem op een opstartschijf.

Bijdrager
    LarsV10

Ja, ik wil graag iets veranderen in de terminal in recovery mode.

Bijdrager
    LarsV10

o, wacht. Nee ik heb verder geen problemen geloof ik.

Bijdrager
    LarsV10

Kan ik erachter komen wat het probleem is van mijn opstartschijf of iets dergelijks?

Moderator
    Night

Als je in Terminal aan de slag wil, lijkt me dat je voldoende kennis van het OS hebt om te weten dat je kan beginnen met Disk Utility (schijfbeheer). ;-)

Bijdrager
    LarsV10

Nou niet heel erg veel, maar blijkbaar is er dus een probleem met mijn schijf waardoor hij meteen doorgaat naar internet recovery.
    Hoe kom ik erachter wat dit probleem is? Ik zie ik in Schijfhulpprogramma dat de sata schijf geen herstel mogelijkheden heeft, maar de onderliggende
    participatie (dat is er maar 1 dus) kan dat wel.

Bijdrager
    LarsV10

Beste Night, ik heb ondertussen de oplossing gevonden. Het probleem was dat de recovery HD weg was. Deze
    heb ik op nieuw kunnen aanmaken en zo weer de oude terug gevonden door OS X El Capitan opnieuw uit de App Store
    te installeren.

Alsnog bedankt voor je hulp!

Mvg, Lars

Bijdrager
    BJM

Hier een vergelijkbaar probleem!

CMD+R werkt niet.

iMac 27″ 2011 start heel traag op en blijft vervolgens hangen op een wit scherm.
    Wil ik hem opstarten met CMD+R doet hij eigenlijk hetzelfde: Hij reageert niet op CMD+R en blijft vervolgens weer hangen op een wit scherm.

Opstarten met CMD+C probeert hij de cd te lezen en gooit hem er vervolgens uit.

Opstarten in veilige modus (Shift) doet hij ook niet.

Met de aan/uit knop bleef hij ook zwart en kreeg geen signaal/geluid/voeding meer. Laat je hem een nacht staan werkt het weer.

Welke mogelijkheden zijn er nog meer?
    Wat is hier aan de hand?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.