19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Ik krijg alle mailtjes van Apple dubbel

Ik weet niet waarom, ik heb ook maar 1 Apple ID, maar ik krijg alle mailtjes van Apple 2x op hetzelfde e-mailadres. Hoe kan ik dit oplossen?

Moderator
    Night

2 Vraagjes:

• krijg je die mailtjes tegelijk binnen? Of iedere keer weer als je je mail ophaalt?
    • Zijn beide mailtjes gericht aan hetzelfde mailadres?

Ik kan me voorstellen dat je mailadres wel 2x bij Apple rondzwerft: 1x toen je je Mac registreerde en 1x bij het aanmaken van AppleID. Daar heb je waarschijnlijk beide keren aangegeven dat je mail van Apple wilde ontvangen. Zet het geewoon bij je AppleID uit (kan je doen als je inlogd op je account), en dan zal je hoogstwaarschijnlijk alles nog maar 1x binnenkrijgen.

Wel slordig van Apple, in dit geval, dat het niet eerst een ‘clean mailinglist’ maakt alvorens te gaan mailen.:?

Bijdrager
    broodplank

Dat gevalletje heb ik ook, maar acht wat boeit..

Bijdrager
    xan

Ik heb het ook.

Maar liever 2x dan helemaal niet… :apple:

Moderator
    Rivanov

Ik krijg nooit emails van Apple! :?
    Heb me al 10000000x aangemeld maar ik ontvang ze maar niet. Terwijl m’n vriendin ze wel krijgt en zich nog nooit heeft aangemeld..

Bijdrager
    The JM
    ”Night”

2 Vraagjes:

• krijg je die mailtjes tegelijk binnen? Of iedere keer weer als je je mail ophaalt?
    • Zijn beide mailtjes gericht aan hetzelfde mailadres?

Ik kan me voorstellen dat je mailadres wel 2x bij Apple rondzwerft: 1x toen je je Mac registreerde en 1x bij het aanmaken van AppleID. Daar heb je waarschijnlijk beide keren aangegeven dat je mail van Apple wilde ontvangen. Zet het geewoon bij je AppleID uit (kan je doen als je inlogd op je account), en dan zal je hoogstwaarschijnlijk alles nog maar 1x binnenkrijgen.

Wel slordig van Apple, in dit geval, dat het niet eerst een ‘clean mailinglist’ maakt alvorens te gaan mailen.:?

Niet tegelijk, er zitten vaak zo’n 5 min. tussen. Maar het wordt door Apple Mail en door Gmail zelf gezien als 2 aparte berichtjes.
    Beide mailtjes zijn gericht aan hetzelfde e-mailadres. Dat maakt het juist ook zo vreemd.

Bijdrager
    inawt
    ”Rivanov”

Heb me al 10000000x aangemeld maar ik ontvang ze maar niet. Terwijl m’n vriendin ze wel krijgt en zich nog nooit heeft aangemeld..

Heb je niet het verkeerde adres ingevuld?:evil: :P

Bijdrager
    MacMeijers
    ”inawt”
    ”Rivanov”

I…….

Je bent me voor :wink:

Bijdrager
    Лукас

Zoek een willekeurig Apple-mailtje op en klik op My Info helemaal onderaan:

Login met je Apple-ID (emailadres en password):

Klik op ‘emailadres’ en vink het nieuwsbrief-dingetje uit:

Als dat al uitgevinkt staat, dan heb je pech, maar als het aangevinkt staat krijg je geen mail meer (of misschien maar één mailtje in plaats van 2).

Bijdrager
    Koetjesreep

Ach, ik krijg het ook 2x, apple maakt wel meer fouten.

Bijdrager
    Fishstick

Ik krijg alle mailtjes van Apple, 3FM en Last.fm dubbel, maarja het boeit me niet echt :)

Bijdrager
    Koetjesreep

Dat is het probleem als Apple iets fout doet. Dan zeggen de meeste, o, dat geeft niet:wink:

Bijdrager
    prullenbak

k heb het ook, en ik vind het gruwelijk irritant. T is al reclame waar ik eigenlijk niet op zit te wachten, en dan nog 2 keer ook.

En van apple is t net zo schandalig als van elk ander bedrijf.

Moderator
    Strifer
    ”prullenbak”

k heb het ook, en ik vind het gruwelijk irritant. T is al reclame waar ik eigenlijk niet op zit te wachten, en dan nog 2 keer ook.

Nou nou… je hebt anders zelf aangegeven dat je het wil ontvangen. Dat kan haast niet anders. Apple stuurt je die mailtjes alleen als je je hebt opgegeven of ergens bent vergeten een vinkje uit te zetten (want dat zal waarschijnlijk gebeurd zijn; dat kan op veel plaatsen: installatie, quicktime, apple id, applestore, download van apple.com, etc).

Bij vrijwel alle mail die ik krijg, gewenst of ongewenst, zit er keurig een link om jezelf te verwijderen uit het bestand. Dit werkt een dood enkele keer niet.

Moderator
    Rivanov
    ”inawt”
    ”Rivanov”

Nee sorry;)

Bijdrager
    prullenbak
    ”Strifer”
    ”prullenbak”

Nou nou… je hebt anders zelf aangegeven dat je het wil ontvangen. Dat kan haast niet anders. Apple stuurt je die mailtjes alleen als je je hebt opgegeven of ergens bent vergeten een vinkje uit te zetten (want dat zal waarschijnlijk gebeurd zijn; dat kan op veel plaatsen: installatie, quicktime, apple id, applestore, download van apple.com, etc).

Bij vrijwel alle mail die ik krijg, gewenst of ongewenst, zit er keurig een link om jezelf te verwijderen uit het bestand. Dit werkt een dood enkele keer niet.

Ik denk dat ik die mailtjes gewoon krijg omdat ik een appleID heb? En dat is eigenlijk al gepiept zodra je een mac heeft. Het is en blijft ongevraagde reclame. Normaal vind ik dat niet heel erg (mits het niet teveel wordt) maar ook nog dubbel? dat is heel slordig en onbeschoft.

Bijdrager
    ThinkBeyond

Krijgen jullie ook twee mails in de zelfde taal? Ik krijg er ook wel twee, maar wel een Engelse en een Nederlandse. En dat is gewoon door eigen toedoen, ik heb mijn email adres waarschijnlijk een keer op de engelse en Nederlandse website opgegeven.

Je kunt het trouwens ook uitzetten, onder aan iedere mail staat:

Als je liever geen e-mail meer wilt ontvangen of als je een ander e-mailadres hebt, klik je hier.
    (nu niet werkend, maar moet je maar in je eigen mail kijken)

Bijdrager
    The JM

Ik kwam erachter dat ik 2 Apple ID’s had, dus vandaar de dubbele mailtjes.

Bijdrager
    zoekhoek

Ik zou gewoon een mailtje sturen naar apple voor de bug? nee …

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.