-
2 Vraagjes:
• krijg je die mailtjes tegelijk binnen? Of iedere keer weer als je je mail ophaalt?
• Zijn beide mailtjes gericht aan hetzelfde mailadres?Ik kan me voorstellen dat je mailadres wel 2x bij Apple rondzwerft: 1x toen je je Mac registreerde en 1x bij het aanmaken van AppleID. Daar heb je waarschijnlijk beide keren aangegeven dat je mail van Apple wilde ontvangen. Zet het geewoon bij je AppleID uit (kan je doen als je inlogd op je account), en dan zal je hoogstwaarschijnlijk alles nog maar 1x binnenkrijgen.
Wel slordig van Apple, in dit geval, dat het niet eerst een ‘clean mailinglist’ maakt alvorens te gaan mailen.
”Night”2 Vraagjes:
• krijg je die mailtjes tegelijk binnen? Of iedere keer weer als je je mail ophaalt?
• Zijn beide mailtjes gericht aan hetzelfde mailadres?Ik kan me voorstellen dat je mailadres wel 2x bij Apple rondzwerft: 1x toen je je Mac registreerde en 1x bij het aanmaken van AppleID. Daar heb je waarschijnlijk beide keren aangegeven dat je mail van Apple wilde ontvangen. Zet het geewoon bij je AppleID uit (kan je doen als je inlogd op je account), en dan zal je hoogstwaarschijnlijk alles nog maar 1x binnenkrijgen.
Wel slordig van Apple, in dit geval, dat het niet eerst een ‘clean mailinglist’ maakt alvorens te gaan mailen.
Niet tegelijk, er zitten vaak zo’n 5 min. tussen. Maar het wordt door Apple Mail en door Gmail zelf gezien als 2 aparte berichtjes.
Beide mailtjes zijn gericht aan hetzelfde e-mailadres. Dat maakt het juist ook zo vreemd.Zoek een willekeurig Apple-mailtje op en klik op My Info helemaal onderaan:
Login met je Apple-ID (emailadres en password):
Klik op ‘emailadres’ en vink het nieuwsbrief-dingetje uit:
Als dat al uitgevinkt staat, dan heb je pech, maar als het aangevinkt staat krijg je geen mail meer (of misschien maar één mailtje in plaats van 2).
”prullenbak”k heb het ook, en ik vind het gruwelijk irritant. T is al reclame waar ik eigenlijk niet op zit te wachten, en dan nog 2 keer ook.
En van apple is t net zo schandalig als van elk ander bedrijf.
Nou nou… je hebt anders zelf aangegeven dat je het wil ontvangen. Dat kan haast niet anders. Apple stuurt je die mailtjes alleen als je je hebt opgegeven of ergens bent vergeten een vinkje uit te zetten (want dat zal waarschijnlijk gebeurd zijn; dat kan op veel plaatsen: installatie, quicktime, apple id, applestore, download van apple.com, etc).
Bij vrijwel alle mail die ik krijg, gewenst of ongewenst, zit er keurig een link om jezelf te verwijderen uit het bestand. Dit werkt een dood enkele keer niet.
”Strifer””prullenbak”k heb het ook, en ik vind het gruwelijk irritant. T is al reclame waar ik eigenlijk niet op zit te wachten, en dan nog 2 keer ook.
En van apple is t net zo schandalig als van elk ander bedrijf.
Nou nou… je hebt anders zelf aangegeven dat je het wil ontvangen. Dat kan haast niet anders. Apple stuurt je die mailtjes alleen als je je hebt opgegeven of ergens bent vergeten een vinkje uit te zetten (want dat zal waarschijnlijk gebeurd zijn; dat kan op veel plaatsen: installatie, quicktime, apple id, applestore, download van apple.com, etc).
Bij vrijwel alle mail die ik krijg, gewenst of ongewenst, zit er keurig een link om jezelf te verwijderen uit het bestand. Dit werkt een dood enkele keer niet.
Ik denk dat ik die mailtjes gewoon krijg omdat ik een appleID heb? En dat is eigenlijk al gepiept zodra je een mac heeft. Het is en blijft ongevraagde reclame. Normaal vind ik dat niet heel erg (mits het niet teveel wordt) maar ook nog dubbel? dat is heel slordig en onbeschoft.
Krijgen jullie ook twee mails in de zelfde taal? Ik krijg er ook wel twee, maar wel een Engelse en een Nederlandse. En dat is gewoon door eigen toedoen, ik heb mijn email adres waarschijnlijk een keer op de engelse en Nederlandse website opgegeven.
Je kunt het trouwens ook uitzetten, onder aan iedere mail staat:
Als je liever geen e-mail meer wilt ontvangen of als je een ander e-mailadres hebt, klik je hier.
(nu niet werkend, maar moet je maar in je eigen mail kijken)Ik kwam erachter dat ik 2 Apple ID’s had, dus vandaar de dubbele mailtjes.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.