9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    JR866

Ik kom niet meer op bureaublad na update 6 dagen oude mbp 2016

Hoi iedereen.

Vanmorgen eerste osx update gedaan. Die stond klaar echter nu wil mijn nieuwe macbook niet meer.

Het probleem is als volgt.

Na software update vanmorgen kan ik kiezen tussen mezelf en gastgebruiker.

Bij mezelf moet ik mijn wachtwoord intikken dan loopt een balkje voor 3/4e vol en ipv dat ik dan op mijn desktop terecht kom krijg ik een wit draaiend rondje te zien met een zwart scherm en dan word her helemaal zwart en dan weer draaiend rondje en verder kom ik niet.

Opnieuw opstarten heb ik geprobeerd en aan en uit ook. Werkt beide niet

Bij gast gebruiker kom ik wel verder echter doet alleen safari het.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn en hoe dit op te lossen is? Ding is 6 dagen oud

Bijdrager
    fred44nl

even voor de duidelijkheid:

je hebt een model 2016 splinternieuw gekocht.
    òf
    je hebt een model 2016 van iemand anders overgenomen.

in het 1e geval ga je er mee terug.
    in het 2e geval moet je geen update doen, maar de gehele HD wissen en een schone installatie doen.

Bijdrager
    JR866

Ding is nagelnieuw. Heb ook al opgestart met option R maar zit nu ook vast want kom daar niet meer uit

Bijdrager
    IGBA

Dit kun je nog proberen, en anders inleveren die hap: https://support.apple.com/nl-nl/HT201262

Bijdrager
    GoeieDag

De harde reset (uitzetten) is de powerknop een paar seconden ingdrukt te houden. Dat moet ook na cmd+r werken.

Probeer eens of ie het in Safe Mode doet.

Bijdrager
    JR866

Ik zit nu vast met command x. Als ik opniew opstart zie ik mijn avatar. Na invullen wachwoord kom ik uit bij mac os x hulp programma’s. Met de keuze. Zet terug met time machine. Gaat niet want geen backup. Installeers mac os opniew. Kan niet want geen cd rom of backup. Zowk hulpinformatie online of schijfhulp programmas.

Hoe kom ik hier uit zonder dingen te wissen?

En hoe kom ik in safe mode?

Bijdrager
    JR866

Bedoel met command R. Als ik m hard uitzed em de power knop indruk met de rechter shift kom ik weer uit bij mijn avatar. Vul ik mijn wachtwoord in en kom ik gelijk weer uit bij het scherm waar ik die opties heb in mijn vorige post.

Bijdrager
    JR866

For what its worth. Er staat nu versie 10.12.3 op

Moderator
    Night

Je moet opstarten met cmd-opt-R (recovery mode via WiFi). Je moet dan wel zorgen dat je een verbinding hebt met internet én je het wachtwoord van je router weet. Dan kan je kiezen voor Schijfhulpprogramma, waarin je de disk wist en vervolgens kan je mac OS opnieuw installeren. Dat gaat via internet, dus je hebt geen installatie-schijven o.i.d. nodig.

Wil je eerst Safe mode proberen: Dan moet je opstarten met de shift-toets ingedrukt gehouden totdat het inlogscherm verschijnt. Dit kan enige tijd duren, omdat het systeem tegelijk geanalyseerd wordt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.