4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    MDW

[opgelost] Ik kan niet meer aan mijn foto's

Ik verzamel al mijn data op een externe LaCie-schijf, en maak hiervan backup’s via de Time Machine.
    Die LaCie-schijf begon raar te doen, … dus ik kocht een nieuwe en zette mijn data via TimeMachine over.

Nu een paar dagen later probeer ik via het programma Foto’s mijn foto’s te bekijken. Ik verwachtte nu wel dat het programma de fotobibliotheek niet meer zou vinden, omdat de schijf een andere naam kreeg. Dat was dan ook het geval, en er werd me in een popup window gevraagd de library aan te duiden.
    Wanneer ik de library selecteerde kreeg ik echter het bericht dat er zich een fout voorgedaan heeft bij het herstellen van de bevoegdheden. Ik heb niets gewijzigd aan bevoegdheden. Ik kan dus niet meer aan mijn foto’s. Wat moet ik nu doen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  Night.

Moderator
    Night

Controleer even of op de disk de bevoegdheden zijn uitgeschakeld. Als dat niet zo is, even de tickbox aanvinken:

Bijdrager
    MDW

Dat stond aangevinkt, maar het aan- of uit-vinken helpt niet. Ik heb met mijn inlognaam (account ) nochtans de bevoegdheden lezen/schrijven.
    Wel raar dat de boodschap die ik krijg spreekt over “herstellen van de bevoegdheden”.
    Is er mogelijk ook een bevoegdheid op het niveau van de applicatie zelf?

Als ik naar het info-venster van mijn schijf kijk dan zie ik links van je blauwe pijl een wieltje. Als ik daar op klik, kan ik kiezen “Pas toe op ingesloten onderdelen …”. Wat is de eigenlijke betekenis hiervan? Doe ik iets verkeerd als ik daar op klik?

Bijdrager
    MDW

Ik heb vandaag via de TimeMachine opnieuw mijn fotobibliotheek op mijn nieuwe schijf ingeladen.
    Toen ik Foto’s opende, vroeg de software om de bibliotheek te herstellen omdat het over een terugzetten vanuit TimeMachine ging. Deze boodschap heb ik vorige keer niet gezien. Ze zal er waarschijnlijk wel geweest zijn, … maar ik was met een aantal dingen tegelijk bezig.
    Alles werkt nu perfect.
    Toch bedankt voor je tip.

MDW

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.