30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Riemke1977

Ik kan mijn prullenmand niet legen…

Wie kan mij helpen….?
    Ik wil graag m’n prullenmand legen, maar krijg deze foutmelding:

Ik heb ook geprobeerd om hem veilig te legen, maar dan krijg ik dezelfde melding.

Bijdrager
    SunKeeper
    Bijdrager
    Riemke1977

Nu net gelezen, maar ik zie daar geen oplossing staan voor mijn probleem.

Bijdrager
    SunKeeper

Probleem niet opgelost als je deze hebt uitgevoerd?

Bijdrager
    Riemke1977

Ik heb geen ervaring met het gebruik van Terminal.
    In andere topics lees ik vaak: ‘denk er om dat je het precies goed doet, anders kan je een hoop schade toebrengen…’
    Is er buiten Terminal om geen andere oplossing?

Bijdrager
    SunKeeper

Ah, op die manier.

Er gebeurt niets raars als je het precies opvolgt. Ik zal het kort samenvatten wat je moet doen.

– Open Terminal
    – typ daar ( of kopieer onderstaand regeltje vanaf hier en plak het in Terminal, kun je geen typefout maken)

sudo rm -rf~/.Trash

– geef een Enter
    – daarna wordt je wachtwoord gevraagd. Typ dit in Ă©Ă©n keer in en geef een Enter. (het is normaal dat je niets op je scherm ziet verschijnen terwijl je typt)

Als laatst nog uitloggen en weer inloggen.
    Klaar.

Bijdrager
    Shmoo

1) – Gewoon de Mac even opnieuw opstarten en dan de prullenmand legen.

2) – En als dat niet werkt. Spotlight (rechtsboven) Schijfhulpprogramma > controleer + herstel schijfbevoegdheden.

Bijdrager
    Riemke1977

/uploads/community/b020617654e58b23227d36fc68e1bc945308bf65_0.png

Klopt dit? Omdat er staat illegal option?
    En nu uit- en inloggen?
    Is het hetzelfde wachtwoord dat ik gebruik om m’n Mac op te starten?

Bijdrager
    Riemke1977

Bijdrager
    SunKeeper

Ha. Volgens mij werkt deze optie niet meer in nieuwere versies van Mac OS X. Excuus.

Ik zoek verder naar andere oplossingen. Wat Shmoo zegt kan ook helpen.

Bijdrager
    SunKeeper

Welk antwoord krijg je als je het volgende in Terminal zet?

sudo rm -ri ~/.Trash

gevolgd door een Enter.
    Als er dan dit verschijnt:

examine files in directory /Users/*—-*/.Trash?

dan doe je een y intypen gevolgd door Enter.

Vervolgens verschijnen er regels die beginnen met remove
    Daarachter staat de inhoud van de prullenmand genoemd, bestand voor bestand.
    Door voor ieder bestand y > Enter te doen gooi je die bestanden weg.

Als er geen nieuwe regels meer verschijnen is de prullenmand leeg en zal die weer correct functioneren.

Bijdrager
    Riemke1977

Ik ben nu de schijf aan het controleren/herstellen. Mocht dat niet werken, dan zal ik Terminal weer proberen, tnx!

Bijdrager
    computer space

Download SuperEmptyTrash

Bijdrager
    poing

Schijf herstellen en controleren en dan opnieuw opstarten en dan de prullenbak legen moet lukken.

succes

Bijdrager
    Riemke1977

Schijf herstellen en controleren en dan opnieuw opstarten heeft helaas niks opgelost, nog steeds dezelfde melding…
    Nu de Terminal proberen? Of SuperEmptyTrash?

Bijdrager
    Shmoo

Wat zit er in de prullenmand een videobestand die je bekeken hebt?

Probeer dit eens:
    – Haal het bestand dat voor problemen zorgt uit je prullenmand en plaats hem tijdelijk op je bureaublad
    – Verander dan de naam van bijv. [ filmpje.mp4 ] naar iets als [ 12345.png ]
    – Druk JA op de vraag of je echt .mp4 in .png wilt veranderen
    – Gooi het nieuwe bestand nu nogmaals in de prullenmand en druk dan rechtermuisknop op het prullenmand icoontje. Terwijl je dit doet druk op je op het toetsenbord ook op de CMD toets.

De Leeg prullenmand veilig optie kiezen en kijken hoe dat werkt!

*edit:

Ontkoppel ook eens alle usb opslag stickies die miss. aan de Mac verbonden zijn.

Bijdrager
    Riemke1977

Dit vind ik er een beetje eng uit zien…. Gaat het hier echt om de prullenmand bestanden?! Niet dat ik straks alles kwijt ben…

Bijdrager
    Riemke1977

Bijdrager
    Riemke1977

@ Shmoo: Dat is een beetje lastig, ik heb geen idee op welk bestand hij vast loopt. Hij gaat tot

En dan krijg ik de melding. Het maakt dan niet uit of ik op stoppen, of op doorgaan druk, er wordt geen enkel bestand verwijderd.
    Ik heb al m’n externe schijven ontkoppeld, nu even opnieuw opstarten, zal ik dat even proberen.

Bijdrager
    Shmoo

Er is niets engs aan, je kunt het rustig allemaal verwijderen want je hebt het zelf in de prullenmand gegooid maar wat er nu dwars zit op jouw computer – ? – ik heb geen idee.

Ik heb zelf ook wel eens zoiets aan de hand als ik bijv. een filmpje heb gekeken en deze dan wil verwijderen dan blijkt deze voor het systeem nog ‘actief’ te zijn in de media player terwijl dat niet het geval is en de media player al lang heb afgesloten. Maar zo streng als dat jij het meemaakt heb ik het nog nooit gezien.

Probeer het maar eens via de Terminal – wat je dan doet is niets anders dan je prullenmand legen zonder op de knop legen te drukken maar de computer aan te sturen via een getypte commando.
    Je zou je hele computer kunnen besturen via de Terminal door alleen maar commando’s te typen, echte Nerds doen dit en dat is normaal niet weggelegd voor normale computergebruikers daarvoor hebben ze ooit een interface bedacht zodat computers eenvoudiger te gebruiken zijn dan 5 miljoen commando’s te onthouden.

Links of rechts-om wat je gaat doen is precies hetzelfde alleen weet je zeker dat je via de Terminal echt de baas bent over je computer.

Bekijk de Link nog eens want volgens mij heeft @SunKeeper hem geĂĽpdatet in de laatste post.
    ( Mavericks only )

Wilt u meteen verwijderen. Het onderdeel kan niet naar prullenmand…..

Bijdrager
    Riemke1977

YEAH!!! Hij is leeg:-) Ik heb morgen wel spierpijn denk ik, haha, maar het is gelukt!!
    Dit was voor mij de oplossing.

sudo rm -ri ~/.Trash
    gevolgd door een Enter.
    Als er dan dit verschijnt:
    examine files in directory /Users/*—-*/.Trash?
    dan doe je een y intypen gevolgd door Enter.
    Vervolgens verschijnen er regels die beginnen met remove
    Daarachter staat de inhoud van de prullenmand genoemd, bestand voor bestand.
    Door voor ieder bestand y > Enter te doen gooi je die bestanden weg.

Bedankt voor jullie hulp!!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    SunKeeper op 08 januari 2014

Ha. Volgens mij werkt deze optie niet meer in nieuwere versies van Mac OS X. Excuus.

Het werkt wel, maar je bent een spatie vergeten in je voorbeeld.8-) Er staat: -rf~ en dat moet zijn: -rf ~.
    Nu stond de ‘tilde’ dus tegen de f aan en dat is niet goed. In dit geval nam de TS dus deze typefout over…

Met de f optie (f=forced) wordt de trash direct geleegd, maar met de i er bij wordt er elke keer om een bevestiging gevraagd.
    Ook hoef je als jij de eigenaar van de bestanden bent geen sudo in te typen.

Bijdrager
    Riemke1977

En nog wat geleerd ook, het wordt nog wel eens wat!;-)

Bijdrager
    SunKeeper
    hendrik op 08 januari 2014

Het werkt wel, maar je bent een spatie vergeten in je voorbeeld.8-)

Krijg nou ****! Jij bent goed wakker.

Ik ben ik de war gebracht doordat iemand anders het ook fout deed in een ander topic en ook die melding kreeg. Computers zijn in sommige gevallen gewoon slimmer, of sommige mensen zijn te stom voor computers.:lol:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Nou… ik kwam eigenlijk net mijn bed uit hoor…:lol:

Bijdrager
    omtarmarcus

Ik had op 18 maart 2015 hetzelfde probleem als Riemke en bij mij is het ook op dezelfde manier opgelost! Bedankt!!

Bijdrager
    MIK

Ik had op mijn werk ook een probleem met het legen van de prullenbak. code 8003
    Tot ik me bedacht dat er een externe harde schijf aan mijn Mac hangt om dagelijks een backup te maken van al mijn bestanden, en dat loopt al gauw op!
    Na het (tijdelijk) verwijderen van de externe harde schijf heeft hij moeiteloos de prullenbak geleegd. Daarna de schijf weer aangesloten en voila, prima!
    Dit zou dus voor sommigen ook een oplossing kunnen zijn, just saying!

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

Heb net hetzelfde probleem…heb alle manieren uit getest…helaas…een externe schijf aan een docking station van mij (wanneer ik de dock ontkoppel of de schijf uitwerp verdwijnt de volle prullenbak) wanneer ik terug aankoppel zit het bestand opnieuw in de prullenbak. Ik zie een lege map van een film, wanneer in de map gegaan wordt helemaal leeg.
    Ik heb de verborgen bestanden doen weergeven en ik zie dat er een .fuse_hidden bestand inzit (zo’n zwart vierkant logo met exec int groen links bovenaan in dat kader)
    is licht grijs…dus in gebruik…
    Wie kan mijn helpen ???
    Alvast dank !!

Bijdrager
    feek

Probeer eens een herstart in de Save mode:

– Herstart je Mac,
    – direct na het opstarten (opstartgeluid, scherm met Apple logo) je ⇧ (SHIFT) toets ingedrukt houden
    – je mac start op in veilige mode (scherm zal even flikkeren met strepen) en zal vragen om je wachtwoord (ook al heb je ingesteld dat hij automatisch opstart).
    – log-in
    – zet vervolgens je Mac uit en start hem weer op.

Op deze manier van opstarten wordt al je caches geleegd. Zoals @Shmoo al heeft gezegd, het zou zo maar kunnen zijn dat een aantal ites in je prullenbak nog niet zijn vrijgegeven! Na opstarten via bovenstaande methode moet het lukken!

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

Deze foutmelding krijg ik bij opstarten in Veilige Modus…en het is precies die schijf waar het bestand vandaan kwam….
    Prullenbak nog altijd niet geleegd…
    Iemand ??

Zal straks nog eens de schijf in een Windows PC steken en daar deze eens laten controleren ?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.