30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Riemke1977

Ik kan mijn prullenmand niet legen…

Wie kan mij helpen….?
    Ik wil graag m’n prullenmand legen, maar krijg deze foutmelding:

Ik heb ook geprobeerd om hem veilig te legen, maar dan krijg ik dezelfde melding.

Bijdrager
    SunKeeper
    Bijdrager
    Riemke1977

Nu net gelezen, maar ik zie daar geen oplossing staan voor mijn probleem.

Bijdrager
    SunKeeper

Probleem niet opgelost als je deze hebt uitgevoerd?

Bijdrager
    Riemke1977

Ik heb geen ervaring met het gebruik van Terminal.
    In andere topics lees ik vaak: ‘denk er om dat je het precies goed doet, anders kan je een hoop schade toebrengen…’
    Is er buiten Terminal om geen andere oplossing?

Bijdrager
    SunKeeper

Ah, op die manier.

Er gebeurt niets raars als je het precies opvolgt. Ik zal het kort samenvatten wat je moet doen.

– Open Terminal
    – typ daar ( of kopieer onderstaand regeltje vanaf hier en plak het in Terminal, kun je geen typefout maken)

sudo rm -rf~/.Trash

– geef een Enter
    – daarna wordt je wachtwoord gevraagd. Typ dit in Ă©Ă©n keer in en geef een Enter. (het is normaal dat je niets op je scherm ziet verschijnen terwijl je typt)

Als laatst nog uitloggen en weer inloggen.
    Klaar.

Bijdrager
    Shmoo

1) – Gewoon de Mac even opnieuw opstarten en dan de prullenmand legen.

2) – En als dat niet werkt. Spotlight (rechtsboven) Schijfhulpprogramma > controleer + herstel schijfbevoegdheden.

Bijdrager
    Riemke1977

/uploads/community/b020617654e58b23227d36fc68e1bc945308bf65_0.png

Klopt dit? Omdat er staat illegal option?
    En nu uit- en inloggen?
    Is het hetzelfde wachtwoord dat ik gebruik om m’n Mac op te starten?

Bijdrager
    Riemke1977

Bijdrager
    SunKeeper

Ha. Volgens mij werkt deze optie niet meer in nieuwere versies van Mac OS X. Excuus.

Ik zoek verder naar andere oplossingen. Wat Shmoo zegt kan ook helpen.

Bijdrager
    SunKeeper