3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    dams1

Ik kan de een netwerkmap niet verwijderen zonder eigenaar

Ik heb een locaal netwerk gemaakt met een window PC. Werkt op een of andere manier soms wel of soms niet. mijn probleem is nu dat de aangemaakte netwerken in finder zichtbaar zijn. ik kan ze niet verwijderen omdat bij ” toon info” blijkt dat de eigenaar ” system” is en derhalve kan ik er niet bij. (mijn hoofdaccount is blijkbaar ” overruled’ )
    Wie of wat is deze eigenaar ” system” en hoe kan ik daarbij? In ‘ sleutelhanger” zit hij niet en een hoofdaccount system heb ik niet aangemaakt en wordt ook niet weergegeven.

Bedankt.

Bijdrager
    TRML

Leg anders even uit waar en hoe je hem wil weg gooien.

Als je in een finder venster op het Netwerk bolletje klikt dan zie je een aantal netwerken en die kan je idd niet weg gooien, maar wel een netwerk mount die op je buroblad staat die kan je gewoon naar de prullenmand slepen om die weg te gooien (als je daarvan dan geen bestanden open hebt staan)

Bijdrager
    dams1

Ik zal het proberen. Het gekke is dat die netwerken niet altijd zichtbaar zijn. Vaak staat er alleen “servers” waar in mijn ” MACbookpro” staat als lan verbinding. Waarom soms wel zichtbaar en soms n iet weet ik niet. Overigens zijn de netwerken leeg (bevatten geen mappen) en de netwerken doen het ook niet. Alleen deze ” hulsen” kwijtraken lukt misschien via de bureaublad. Ik zal het proberen als er iets op het bureaublad komt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.