7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jbarendregt

Ik kan alleen mail sturen via WIFI en niet via G3

Sinds een maand kan ik geen mail meer sturen via het datanetwerk. Alle SMTP instellingen zijn volgens mij goed want ik kan wel mail sturen via WIFI…

Iemand enig idee wat hier gaande is?

Bijdrager
    iJohan

Ik eerlijk bekenen dat ik de laatste tijd ook wat problemen met de mail heb via WiFi en inderdaad ook met verzenden.
    Heb jij hem ook al hersteld?

Bijdrager
    Tim Keller

als je mail versturd via je eigen WIFI netwerk, maak je gebruik van de de provider die je zelf hebt.

Als je gebruik maakt van T-mobile (3G) om mail te versturen zal je gebruik maken van hun server… Ik denk dat je de mail gegevens van je eigen provider bij outgoing mail server hebt staan en T-mobile zal dat idd niet accepteren

Bijdrager
    gngstr
    ”jbarendregt”

Sinds een maand kan ik geen mail meer sturen via het datanetwerk. Alle SMTP instellingen zijn volgens mij goed want ik kan wel mail sturen via WIFI…

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al. Je stuurt mails via een SMTP. Waarschijnlijk heeft je provider deze server beveiligd en mag je er alleen op wanneer je een internetconnectie hebt met je provider (thuis via wifi dus). Zodra je via 3G het internet op gaat ben je voor je eigen provider (en dus de SMTP server) een onbekende en laat de provider je dus niet meer toe. Check even bij je provider of je dit probleem kunt verhelpen door je login+wachtwoord mee te sturen (sommige providers ondersteunen dat). Anders is het overwegen van een Gmail adres de moeite waard.

Bijdrager
    Yvesm007

En het is niet “G3”;
    Maar 3G.. :wink:

Bijdrager
    iJohan
    ”Yvesm007″

En het is niet “G3”;
    Maar 3G.. :wink:

Très bien;) Dat kan een probleem zijn, maar dat is bij mij niet zo. Ik heb een eigen server:p

Bijdrager
    jbarendregt

hmm… Ik heb er ook een gmail account bij staan en nog steeds kan ik geen mail versturen via 3G. Ik heb een KPN abo- ik ga wel eens met hen bellen of ik een wachtwoord nodig heb… Het is wel vreemd want het heeft eerder gewoon gewerkt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.