16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    philippo

Ik kan alleen een woning zoeken met Internet explorer

Ik zoek een andere woning in Amsterdam, en kom dan min of meer gedwongen bij de woningbouwverenigingen uit. Deze bieden hun woningen aan via een gezamenlijke instantie, “WoningNet” genaamd. Deze site werkt sinds kort alleen nog maar met Internet Explorer.
    Ik heb een klacht bij ze ingediend, maar ze begrijpen het niet echt geloof ik , want ze verwijzen me naar een disclaimer waarin staat dat de site alleen werkt met IE.(“U heeft een banaan in uw oor, zo kunt u mij niet verstaan.”.”Wat zeg je, ik kan je niet horen want ik heb een banaan in mijn oor.”)
    Volgens mij mag dit helemaal niet, want ze hebben een monopolie op de toegang tot woningen van de woningbouwverenigingen, ze zijn een (semi-)overheidsbedrijf en dit is gdwongen nering. Ik heb natuurlijk wel IE, maar ik heb de zaak een beetje gechargeerd door te zeggen dat ik Linux gebruik en dat daar geen IE voor bestaat. Ik zou dan dus gedwongen zijn iets van MS te kopen.
    Nu wil ik eigenlijk een klacht indienen bij een onafhankelijke instantie, zonder meteen een dure rechtszaak te beginnnen, maar weet iemand waar ik dat kan doen?

Bijdrager
    marty1_99

Probeer de NMA eens, misschien dat die je klacht in behandeling kunnen nemen, of je kunnen vertellen bij wie je moet zijn..

http://www.nmanet.nl/nl/

Bijdrager
    Nikita

Ik kan wel woningen opvragen via de algemene zoekfunctie, maar de uitgebreide geeft inderdaad geen sjoegem… :x
    Wel typisch hoor… Het internet is van iedereen niet alleen van de MS/IE gebruikers! :?

Bijdrager
    philippo

Sterker nog: straks wonen er alleen nog maar Microsoft gebruikers in Amsterdam. Weet je wel meteen waar je niet moet wezen. Jammer, twas er zo gezellig :x

Bijdrager
    bieker

Ik heb hetzelfde ‘probleem’ met andere sites. Het zit hem misschien in de HTML code die wordt gebruikt. MSIE is weinig kritisch op de code. Andere browsers (zoals Safari en Netscape) zijn wel kritisch op de juiste HTML code. Ik gebruik in dit soort gevallen gewoon de Windows machien van mijn vrouw. Maar knullig blijft het!

Bijdrager
    TonE

Voorzover ik het kan overzien werkt het wel met Firefox.

Bijdrager
    Sbojevets

Een rechtzaak kan je beter niet beginnen, tenzij je geld teveel hebt!
    Er zijn genoeg alternatieven die wel werken namelijk en met dat feit zal je de rechtzaak verliezen.

Maar schop gewoon lekker stennis! Kost niks en levert misschien wat op voor jou en ons Apple gebruikers. Doe een handtekeningenactie, ik teken!

Bijdrager
    oferinga
    Bijdrager
    philippo
    ”TonE”

Voorzover ik het kan overzien werkt het wel met Firefox.

Nee hoor, niet als je op een woning wilt reageren.

Bijdrager
    kippie

In utrecht kun je inderdaad ook alleen via woningnet.nl reageren. In Safari kom je nergens, maar op mijn mac werkt het het beste in Opera. Dan lukt alles en ook in 1 keer, in IE moet ik vaak eerst 6 keer inloggen voordat de site eindelijk snapt dat ik echt in wil loggen.

Succes met een woning vinden.

Bijdrager
    philippo
    ”dreamlab”

Een rechtzaak kan je beter niet beginnen, tenzij je geld teveel hebt!
    Er zijn genoeg alternatieven die wel werken namelijk en met dat feit zal je de rechtzaak verliezen.

Maar schop gewoon lekker stennis! Kost niks en levert misschien wat op voor jou en ons Apple gebruikers. Doe een handtekeningenactie, ik teken!

Ik ga ook zeker geen rechtszaak beginnnen, maar 1 ding wil ik hier bestrijden: er zijn GEEN alternatieven: Het werkt ALLEEN met IE.
    Maar ik heb een vraag gedropt bij de NMA, even afwacht wat zij ervan vinden.
    Stennis schoppen is wel leuk:)

Bijdrager
    TonE

[URL=http://www.imageshack.us][/URL]

Tja als je dit invulveld bedoeld, dat kan ik niet uitproberen uiteraard.
    Geef volgende keer ’s was uitgebreidere info.

Bijdrager
    philippo

Het wordt steeds mooier: Als ik Opera gebruik, en ik doe een uitgebreide zoekactie naar huurwoningen in Amsterdam, dan krijg ik een lijst van 3 koopwoningen, die ook nog eens reeds verkocht zijn.
    En raad eens waar de hml mee gegenereerd wordt? Met asp…. 8)

Bijdrager
    viv

:? bij de gemeentelijke ombudsdman een klacht indienen lijkt mij beter
    :) wel handig… zo via internet een huis bestellen… zo hou je de ouwetjes uit de buurt

Bijdrager
    philippo
    ”TonE”

[URL=http://www.imageshack.us][/URL]

Tja als je dit invulveld bedoeld, dat kan ik niet uitproberen uiteraard.
    Geef volgende keer ’s was uitgebreidere info.

Nee, tis al eerder: Ik doe een zoekopdracht naar een woning, dan krijg je een lijst met resultaten. Als ik dan op 1 resultaat klik om me daar op in te schrijven, dan gebeurt er gewoon niets. En nee, geen popupblokker actief.

Bijdrager
    Nikita

Probeer het anders eens via Funda.nl

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.