10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    apple-man

Ik heb een vraag Asus router of netgear router?

Ik heb een vraag een kennis van heeft onlangs een mac gekocht hij wil daarbij ook een nieuwe router aanschaffen die 5GHz AC heeft en hij vroeg zich af welke merk nu de beste routers heeft. Ik zei toen tegen hem dat Asus en netgeer zeer goed zijn op dit gebied. Nu is mijn vraag? als je nu moest kiezen tussen een Asus router of een netgaer router welke zou het dan worden. Of misschien zijn er ook mensen die een andere voorkeur hebben apple maakt ook goede heb ik begrepen.

Bijdrager
    Mr Macintosh

Dat is wel erg ruim. Asus en Netgear maken beide goede (zelfs de beste consumenten) routers. Er is niet echt een betere, het ligt maar net aan welke modellen je met elkaar vergelijkt. Model A van Asus kan beter zijn dan Model B van Netgear en Model X van Netgear is dan weer beter dan Model Y van Asus. Al zou ik zelf nooit netwerkspul van Apple kopen, de Apple Airport Extreme schijnt het beste bereik van alle (5GHz) routers te hebben, dus eigenlijk helemaal geen verkeerde koop. Al betaal je natuurlijk wel de hoofdprijs, 219 voor de Apple. Van Netgear is de Nighthawk AC1900 interessant en van Asus de RT-AC68U, beide rond de 150 euro. Ik denk dat je eigenlijk geen miskoop kunt doen met een van deze merken.

Ik heb zelfs de Asus RT-N66U en draai daar licht aangepast firmware op (ook wel mooi bij Asus). Echt een top product, super snel en super stabiel, alleen het 5GHz bereik valt wat tegen (maar dat hebben bijna alle 5GHz routers).

Bijdrager
    optizien

Ik sluit me helemaal aan de vorige reactie: zelf heb ik sinds 2 jaar de Asus-RT-AC68U…..prima product en super in te stellen!

Bijdrager
    Arjan110

Asus n66u gehad, perfect apparaat.
    Overgegaan naar ac87u van asus. Drama apparaat, werkt(e) niet met apple producten samen.
    Nu een netgear r7000, werkt geweldig met fantastisch bereik. Oftewel de ene asus is de andere niet.

Inactief
    Anoniem

Waarom niet gewoon bij Apple blijven ?

Misschien iets duurder, maar werkt (altijd) en jarenlang prima ! Daarom koop je ook een iMac.

Bijdrager
    LighScan

Netgear en Asus staan beide zeer hoog aangeschreven. Je kan niet fout gaan.

Waarom niet gewoon bij Apple blijven ?

Apple is een ‘lachertje’ op gebied van netwerken, zeker voor de prijs die zij vragen. Hun routers hebben niet eens QoS.
    En dat zeg ik als Apple-liefhebber, ik heb zelf enkele AirPort Express en Extremes staan.

Bijdrager
    apple-man
    Arjan110 op 05 februari 2016

Asus n66u gehad, perfect apparaat.
    Overgegaan naar ac87u van asus. Drama apparaat, werkt(e) niet met apple producten samen.
    Nu een netgear r7000, werkt geweldig met fantastisch bereik. Oftewel de ene asus is de andere niet.

Ik heb een asus ac87u en ik gebruik deze met apple producten en hij werkt uitstekend nooit problemen mee gehad. Deze is is voor mij in iedergeval geen drama product. Sterker nog toen ik die kocht was die zelfs volgens velen reviews de beste van dat moment.

Bijdrager
    Soulshaker

Ik heb zelf de RT-AC66u , een zeer goede router.
    Ik ben er dan ook heel tevreden over en raad deze ook aan .

Bijdrager
    eugy

Met een Netgear Nighthawk (bijvoorbeeld de R7000) zit je goed. Ik heb zo een beetje alle routers getest en deze serie is wat mij betreft echt het beste.

Bijdrager
    computer space

Ik zou er een nemen die DD-WRT ondersteunt. Kun je hws je lijst in een keer decimeren tot een paar opties.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.