9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Maxdutch

Ik heb echt hulp nodig voor mijn macbook pro!

Hallo,

Ik heb hier een macbook pro Begin (Early) 2008, 2.5 Ghz dual core, 512 Mb Nvidia, 4 Gb 667 Mhz,
    Ik deed mijn mac gister avond dicht en ik vergat toen iets dus deed mijn laptop open ter wel hij nog
    in sluimerstand bezig was, dus had ik zwart scherm nou dacht ik even op de spatie balk drukken is
    het wel weer goed maar nee het scherm blijft zwart ik doe hem uit met de uit knop en start hem weer
    maar nu is dat ledje aan het branden de helen tijd hij maakt nog wel dat raren geluidje uit de cd speler
    ik heb hem proberen te restten etc.. stroom er af gehaald geheugen om gewisseld uit de geheugen bank
    maar nee niks, wat kan ik doen ik had ergens ge zien dat je back light kapot kan zijn videocard problemen,
    ik heb het 2 keer gehad dat mijn scherm zwart bleef maar om hem heel warm te maken deed hij het weer
    maar nu niet help alstublieft!

Vriendelijke groete,

Max.

Bijdrager
    Lauwrence

PRAM/SMC reset dient stap 1 te zijn, zie hier

Probeer wat overzichtelijker te schrijven, het verhaal is bijna niet te lezen, laat staan begrijpen;-)

Bijdrager
    JJmac

Hoor je de opstart boing ook?
    Indien je CAPS lampje niet meer aan gaat dan is het je logic-board, tenminste dat was de diagnose bij de APR.
    En als je met een sterke zaklamp op het scherm schijnt, kan je dan wel wat zien?

Bijdrager
    Maxdutch

Ik heb de restte geprobeerd maar niks, en die rare boing hoor ik ook nog, en met zak lamp op het scherm zie ik niet gewoon echt totaal niks, en achter op de appel logo met de zak lamp kan ik het logo gewoon duidelijk zien door het scherm, en de capslock lampje gaat ook niet aan als ik er op druk helaas, ik hoor wel de HDD wel zo’n geluidje maken zo als alle anderen hdd’s.

Bijdrager
    Erwal

Als je Lion draait dan Command-R indrukken tijdens het opstarten, zie hier.

Als dat niet lukt dan heb ik nog twee andere suggesties:

1. Bij het opstarten de powerknop vasthouden totdat je het apple logo ziet. Dat kan wel een minuut of nog langer duren.

2. De stroom er af laten, batterij helemaal leeg laten lopen en dan opnieuw opladen. Daarna starten via PRAM zoals Lauwrence al aangeeft.

En -off topic- om je reactie wat leesbaarder te maken:

Probeer in je verhaal hele zinnen te maken. Dus met een punt aan het eind en een hoofdletter aan het begin. En gebruik af en toe de Enter toets om te structureren:

En svp niet steeds stukken tekst achter elkaar plakken met al die comma’s, een zin die over vier regels loopt kan echt niet. :slant:
    Dit geeft overzicht. En is belangrijk voor iedereen die zo aardig is om jou te helpen. :thumbsup:

Bijdrager
    Maxdutch

Gaat moeilijk als je alleen zwart scherm ziet!:sad:

Bijdrager
    Erwal

dan maar naar de Apple winkel zou ik zeggen…

Bijdrager
    Simlock

Klinkt als het bekende logicboard/nvidea probleem ben ik bang… Zijn de laatse tijd een aantal topics over verschenen, allemaal macbook pro’s uit die periode. Zou de servicelijn bellen, misschien kom je nog in aanmerking voor een case. Heel veel geluk ermee..

Bijdrager
    Maxdutch

Oké naja bedankt ga bellen hoop dat het gratis is:cry:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.