4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    rickvdberg

ik en mijn macbook, en de problemen er van

Afgelopen Juni heb ik een gloednieuwe macbook pro gekocht.
    een 15 inch met 4gb geheugen en een i7 2.2 ghz processor.

Vanaf het begin af aan heb ik er problemen mee. Het begon na drie weken al met een kernel panic.
    NIEMAND (ook Apple niet) wist waar deze vandaan kwam. Achteraf bleek het tekomen van het geheugen.
    Afein, geheugen vervangen voor 8gb..

Nu is het zo dat de mac soms vast loopt. En ook echt vast.
    Muis doet het nog wel, maar de klik er van niet. Dus ik zit alst ware naar een screenshot te kijken.
    Het enige wat ik dan kan doen is powerknop ingedrukt houden.
    Dit gebeurd vaak als ik met Adobe Premiere CS6 aan t werk ben en zware montages aan het maken ben.
    Dit zou hij makkelijk aan moeten kunnen, en ook het geheugen houdt nog zon 2 gb over.

De andere keer start ik een programma op en is hij alle lettertypes kwijt… Opnieuw opstarten is de oplossing.
    maar dit kan gewoon niet!

Wat ik al gedaan heb:
    – software opnieuw er op gezet
    – hardeschijf gewist en daarna opnieuw geinstalleerd

ik vraag me af wat ik nu fout doe. Ik zie mensen om me heen met macbooks van 4 jaar oud die werken als een tierelier.
    Ik kan de laptop niet wegsturen voor reparatie tot eind september, dan zijn mijn examens afgelopen.
    Ik hop vooralsnog dat dit niet hoeft natuurlijk…

Bijdrager
    Soulshaker

Ben je zeker dat het ram geheugen is ?
    En niet het moederbord ?

Doe is een hardware test

http://support.apple.com/kb/HT1509

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Welkom op dit Apple forum. Jouw topic hoort echter niet thuis in het subforum One More Thing, want dat dient alleen gebruikt te worden als het deze site, podcast of app van OMT betreft. Ik heb het nu voor je aangepast…..[/mod]

Bijdrager
    Maverick9898

@Hansi: ik heb wel medelijden met de moderators;). Hoe vaak het gebeurt dat het subforum OneMoreThing wordt gebruikt…..

@TS: is het niet mogelijk om een leenlaptop te krijgen? Ik dacht de Apple Store wel een dergelijk beleid had….

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.